Venom king of shaves p1 35

Discussie in 'Speedboten' gestart door gerjanmonohull74, 3 jun 2017.

  1. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Aangezien mijn Dart nu klaar is en het nu opschiet met de Genesis heeft een volgend (winter) project zich aangeboden.
    Deze romp ben ik tegen aan gelopen en word al jaren niet meer geproduceerd volgens mij, dit ontwerp is een Fountain romp en wint nu nog steeds alle prijzen in de superboat klasse op key west Florida.


    Mijn bedoeling is dan om om hem zo real mogelijk te maken en dat zou met een paar of enkele tfl z of p drive moeten gaan.

    Heeft iemand ervaring met de tfl drives z1 of p1 ?
    Z1lijkt me een submerged systeem en kan 4s aan en de P1 volgens mij oppervlakte aandrijving zou 5s aan moeten kunnen, en aantal omwentelingen/kv wat de systemen aan kunnen word niet over gesproken.

    Data, 850mm lang en breed 190mm

    Setup waar ik aan dacht is een 5s setup met een fandrive 36mm doorsnede zoiets als een mhz tsunami of een hk outherlimmits.
    Zou dit voldoende zijn ?
    Aangezien het een smalle romp is wou ik niet voor een grote 40mm motor gaan dit lijkt me eerder nadelig ivm torque rol.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    De linker drive is de Z drive die daarnaast de P drive .....misschien is een normale stinger drive wel de beste optie.

    Gr Gerjan
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 3 jun 2017
  2. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
     
  3. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Beste Moderator, zou je het onderste bericht kunnen verwijderen?
    Dit was niet de bedoeling.....
    Bedankt alvast.
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik zou voor een "klassieke" aandrijving gaan.
    Dit is vooral leuk voor een shelfqueen/showbootje , niet voor een boot waar je echt mee wil varen ;)

    De Z drive heeft maar een 2960 motortje , voor een boot van 85cm is dat een beetje magertjes 3660 komt iets beter in de buurt.

    Ik zou voor minimaal 3674 gaan (of de hobbyking 3974) , met het roer naast de prop , linkslastig opbouwen en een scherpe prop valt het wel mee met dat rollen.

    De 3974 is leuk te varen op zowel 4 als 5s met de hobbyking CL-08A en CL08B propjes die geen drol kosten ;)

    Dit is mn Tsunami met de 3974 en een hobbyking CL-08A prop op 5s :

     
  5. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Hallo Savage fijn dat je weer tijd hebt ; ) , zoiets had ik in gedachte en wist het nog van je eerder geplaatste video.
    Kom wel vaker met mn packs op 6s uit.... maar even kijken hoe dat uitpakt.
    In principe zou een 120a regelaar moeten volstaan denk ik op 5s klopt dat?
    Je zegt links lastig opbouwen oke snap ik doe ik ook het liefst maar dat is ie origineel niet net als een mhz racemaster die dat ook niet is.
    Er zitten zelfs die flappen aan de trimvlakken die naar beneden wijzen en dat in combinatie met een midden roer zou dat wel goed moeten varen, origineel dus.
    Ik zou die flapjes er zo vlak af dremelen en opbouwen hoe jij het aangeeft maar hoop dat dat goed komt??? Of werkt het links lastig opzetten van je hardware altijd bij elke mono?

    Gr gerjan
     
  6. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Trimvlakken die niet standaard zijn
     
  7. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Als je meer 6s packs hebt kun je daar natuurlijk ook gewoon een motor bij uitzoeken , een leuke 1500kv motor in 3674 of 4074 bv. Icm zo'n hobbyking propje wil dat best wel en heb je weinig tot geen last van de wormwielwerking door de hele smalle blaadjes.

    Een beetje power is nooit weg in zo'n boot , beter als dat je een kleinere motor op het randje van zn kunnen gaat laten lopen.

    Je trimtabs zijn voorzien van een soort "turnfins"...
    Die op deze manier vooral gericht zijn op rechuit varen. Ik zou gewoon voor normale gaan en eventueel een gewone turnfin aan de rechterkant gebruiken.

    Linkslastig opbouwen met roer rechts van de prop werkt bij vrijwel elke mono.

    Je zou voor de gein ook kunnen kijken hoe de boot in standaard trim vaart. En dan het houtwerk eruit kunnen slopen en weer vergelijkbaar opbouwen met een mooie trim.
     

Deel Deze Pagina