Het volgende "project" na het electrificeren van mijn Mosquito is de ASW 15. (en tussendoor probeer ik mijn balsa sportkistje de lucht in te krijgen)
Deze ASW lag letterlijk bij mij achter een schot op zolder en heb ik het afgelopen weekend maar eens tevoorschijn gehaald. Nu ik wat ervaring heb opgedaan met brushless ga ik deze kist ook ombouwen naar electrisch. Dat is niet het enige, mijn wensen/takenlijst ziet er als volgt uit:
- vleugels strippen, zijn me niet naar de zin, moet beter glad geschuurd worden
- inbouwen van servo's om rolroeren rechtstreeks aan te sturen, niet meer met allerlei overbrengingen vanuit de romp
- inbouwen van stoorklepppen, zitten er nu niet in
- staartvlakken ook strippen en mooi strak afschuren
- vleugels en staart opnieuw in de oracover
- brushless inbouwen
- denk nog na over aansturing hoogte en richting, is nu met metaal/balsa stangen, wellicht ombouwen naar servo's achter in de romp
- romp strippen en wit spuiten, is nu vergeeld
Niet direct noodzakelijk maar wel mooi om te bouwen:
- schaalcockpit
- intrekbaar wiel
- aanpassing naar ASW 15 B type, dit is een A. De B heeft o.a. een ander richtingroer.
Eerst voldoende om te doen! Even wat foto's voor de beeldvorming (vleugel strippen is inmiddels gestart).
"Uit den ouden doosch"

Mooie reclame uit die tijd

De huidige stand van zaken

Deze ASW lag letterlijk bij mij achter een schot op zolder en heb ik het afgelopen weekend maar eens tevoorschijn gehaald. Nu ik wat ervaring heb opgedaan met brushless ga ik deze kist ook ombouwen naar electrisch. Dat is niet het enige, mijn wensen/takenlijst ziet er als volgt uit:
- vleugels strippen, zijn me niet naar de zin, moet beter glad geschuurd worden
- inbouwen van servo's om rolroeren rechtstreeks aan te sturen, niet meer met allerlei overbrengingen vanuit de romp
- inbouwen van stoorklepppen, zitten er nu niet in
- staartvlakken ook strippen en mooi strak afschuren
- vleugels en staart opnieuw in de oracover
- brushless inbouwen
- denk nog na over aansturing hoogte en richting, is nu met metaal/balsa stangen, wellicht ombouwen naar servo's achter in de romp
- romp strippen en wit spuiten, is nu vergeeld
Niet direct noodzakelijk maar wel mooi om te bouwen:
- schaalcockpit
- intrekbaar wiel
- aanpassing naar ASW 15 B type, dit is een A. De B heeft o.a. een ander richtingroer.
Eerst voldoende om te doen! Even wat foto's voor de beeldvorming (vleugel strippen is inmiddels gestart).
"Uit den ouden doosch"

Mooie reclame uit die tijd

De huidige stand van zaken

Laatst bewerkt: