Vliegervergadering 2014

Discussie in 'F3C & D3D' gestart door laurens, 5 jan 2014.

  1. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Vliegersvergaderingen
    De vliegersvergaderingen 2013-2014 zullen worden gehouden op zaterdag 11 januari 2014 in het voorlichtingscentrum van het

    Bouw & Infra Park
    Ceintuurbaan 2
    3847 LG Harderwijk

    Klik hier voor de routebeschrijving.

    ‘s Ochtends zijn de afzonderlijke vliegersvergaderingen vrije vlucht, lijnbesturing, radio kunstvlucht, radio zweef, pylonrace, helikopter, schaal en elektro en ’s middags zal er een gezamenlijk programma zijn.

    Het programma ziet er als volgt uit:

    9.00 - 9.30 Aankomst, koffie
    9.30 - 13.00 Jaarlijkse vliegersvergaderingen vrije vlucht, lijnbesturing, radio kunstvlucht, radio zweef, pylonrace, helikopter, schaal en elektro in afzonderlijke ruimten. De agenda’s voor deze vergaderingen worden door de subcommissies

    13.00 - 14.00 Lunch. Deze is op eigen kosten. De prijs is € 7,50 voor belegde broodjes, krentenbol, fruit en drinken. Ter plaatse contant te voldoen.

    Na de lunch is er een gemeenschappelijk programma voor vliegers van alle klassen:

    14.00 – 14.30 Uitreiking van medailles en diploma’s aan onze nationale kampioenen door onze afdelingsvoorzitter a.i. Hans van Rooy.
    14.30 – 14.40 Rob Metkemeijer. Wat is er gaande in CIAM. Een korte samenvatting van actuele onderwerpen die momenteel spelen in onze internationale organisatie.

    Theepauze

    15.15 – 16.00 Een presentatie over vleugelprofielen door Rick Ruijsink, ondersteund door Frits Donker Duyvis.

    Deze presentatie zou het afgelopen jaar bij dezelfde gelegenheid gegeven worden, maar kon toen door ziekte van Rick Ruijsink geen doorgang vinden.
    Rick en Frits zijn betrokken bij de faculteit lucht – en ruimtevaarttechniek van de TU Delft en zeer ervaren wedstrijdvliegers.
    De lezing zal gaan over vleugelprofielen voor modelvliegtuigen in brede zin, toegespitst op alle wedstrijd klassen. Hoe kun je optimaliseren en hoe kun je “spelen” met profielen om te krijgen wat voor jouw klasse of jouw manier van vliegen optimaal is. Waarom kan bijvoorbeeld het profiel van het stabilo van een F3B kist hetzelfde zijn als van het vleugelprofiel van een lijnbesturingsspeedkist. En wat gebeurt er als je het dikste punt van een profiel naar achteren verlegt? Kortom, een inleiding in de wereld van Reynoldsgetallen, lift, weerstand, blazen en loslating!
     

Deel Deze Pagina