Vostok Airfix

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Sig, 13 nov 2016.

  1. Sig

    Sig

    Lid geworden:
    13 nov 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    Na een jaartje of 30 te hebben stilgestaan...weer eens wat statische bouwdozen aangeschaft. Wat spul uit mijn jeugd zogezegd.
    O.A. de Vostok 1 draagraket en module. (Airfix)

    Nu is de vraag; wat is de originele kleur?, door foto's die nooit een kleurcorrectie ondergingen bestaat soms het misverstand dat het gaat om wit en Grijs-groen. Doch de echte kleuren zijn wit en donker grijs...voor zover ik weet. (Vostok 1 he?!)

    Maar zoals gezegd...ben er al een tijdje uit, en dus op zoek naar accuratere gegevens, en waar ik dan deze kleuren kan aanschaffen, liefst in spuitbus.

    Iemand die toevallig de originele kleurenschema's bezit? Of weet waar ik dit kan vinden? of gewoon mij de juiste verfnummers kan vertellen met de plaats waar ik die dan kan kopen, hi??

    Sig.
     
  2. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
  3. Sig

    Sig

    Lid geworden:
    13 nov 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank je voor reactie en link Mike, ga eens kijken! Grappig dat ze beweren dat de foto op de Revell doos accuraat is...dat zou mooie joke zijn..hi. Nu nog eens uitvinden welke aangeboden kleuren daar dan het meeste op lijken...Ik had tijdje terug forum waar men de exacte kleur en nummers noemde...die ben ik natuurlijk kwijt. Earth white of Dark Grey...hmmm....

    Thanks again

    Sig
     
  4. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Leuk !! Vostok ! Zie je niet vaak gebouwd !
     
  5. Sig

    Sig

    Lid geworden:
    13 nov 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Rotterdam
    Yep, en toch één van mijn favorieten ashikaga, helaas kan ik niet zo snel hier in de buurt betere (lees grotere) modellen vinden. Deze 1:144 was eigenlijk de grootste die ik 1,2,3 kon vinden. Jammer...hoop eigenlijk nog altijd op ruim 1,5 meter Vostok in mijn kamer...of liefst nog groter, hi! Zou ook graag apart model van module willen bouwen, lanceerinstallatie, de Spoetnik serie, en, en, en....so weiter... Ik zag wel een site met aardige hoeveelheid kartonnen bouwplaten van verschillende Russische modules en draagraketten, door een Russische ingenieur als ik mij niet vergis? Maar papier en karton....dat is mij totaal onbekend. Dus als mensen tips, adresjes hebben....ik houd mij gaarne aanbevolen! Ik heb voorlopig trouwens de Tamiya TS-4 German Grey (spuitbus) gekozen voor de grijze gedeelten, na primer, maar moet nog stukje proef spuiten om te zien of het bevalt/ overeenkomt...
     
  6. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Was je er al wat verder mee?
     

Deel Deze Pagina