VRIJE VLUCHT en Vintage R Assist MEETING (juni 2018)

Op zaterdag 2 juni 2018 ( uitsteldatum 16 of 17 juni) vindt er een Vrije Vlucht en Vintage R Assist Meeting plaats op de heide bij Garderen.

Doel van de meeting is modelvliegers die geïnteresseerd zijn in vrije vlucht, een vrije vlucht kist bezitten of er wel eens mee willen vliegen (we hebben vele kisten beschikbaar om een dagje uit te lenen) op één dag bij elkaar te brengen. Naast puur vrije vlucht zijn ook de modelvliegers welkom met van origine vrije vlucht modellen maar nu voorzien van RC. (afgekort VRA modellen).
Aangezien we op de heide bij Garderen in een natuurgebied zitten zijn verbrandingsmotoren niet toegestaan (dus vervang je dieseltje maar tijdelijk door een E motor :p:p)


Waar: Het Houtdorperveld ten noordoosten van Garderen. ( Navigatie: Garderen, Hessenmeer 48)

Parkeren: langs de zandweg Hessenmeer zie afbeelding.

Aanvang en einde: we zijn er vanaf 10.00 h en bij mooi weer gaan we door tot in de vooravond

Naast de meeting zal er dus tevens een reguliere selectiewedstrijd zijn voor de F1A, F1B en F1Q wedstrijdvliegers ( Thomas Cup) zodat je de profies ook eens aan het werk kunt zien.
Voor info over doorgang: In de avond voorafgaande aan de meeting/cq wedstrijd, en zeker op de dag zelf vanaf 7.30 h kun je bellen met Michiel Faassen telf nr. 0318-540516



Houtdorperveld.jpg


Houtdorperveld 1.jpg



Heb je belangstelling om te komen dan mag je dat hier best kenbaar maken maar inschrijven of opgeven is niet verplicht en er zijn geen kosten verbonden aan het bezoeken van- of deelnemen aan de Meeting. (Selectie wedstrijd is normale condities). Heb je geen MBF account ( maar ben je wel MBF lezer) dan kan een mailtje sturen natuurlijk ook: hvhberkum ad ziggo.nl ( ad vervangen door apenstaartje)

Wat mee te nemen: Je goede humeur, zo mogelijk een VV kist cq een Vintage R Assist kist, je fourage voor de hele dag en…indien je een fiets mee kunt nemen is dat aan te bevelen want afhankelijk van de windrichting kan het zijn dat we vele honderden meters van de parkeerplek zitten.

Wat sfeer plaatjes:

High- tec F1 A modellen...
7948718010_7b7d18ed8e_b.jpg




De F1B jongens klaar voor de strijd...
zawpol3b.jpg




Vintage vrije vlucht kisten...
693704.jpg

004.jpg

f6ced43c795416f20a36d6f93b991089--model-airplanes-aeroplanes.jpg





Vintage R Assist Pylon kisten...
barries_vintage -overhead2.jpg




Vintage R Assist cabin kisten tot 1500 gram startgewicht (svp geen moderne re- design die als RC kits op de markt zijn gebracht)...
H.S._playboy.jpg



Graag tot zaterdag 2 juni

Namens het organisatie team (SCVV, Wedstrijdleiding Thomas Cup),
Henk van Hoorn
hvhberkum ad ziggo.nl

Voor het deelnemers overzicht zie één van de meest recente posten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Theo,

Das mooi!!! en voor wie niet weet wat een chuck is...balsa werpmodel...
discus-freeflight-handlaunch-glider-photo-02.jpg



En wie weet is je Aquita dan ook vliegklaar...zou toch meer dan mooi zijn om die kist weer te zien vliegen...
360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dubbele post maar toch........
Uit de nalatenschap van Tiem gekocht een Keilkraft Piper Supercruiser bouwdoos VV en een klein 0,5 cc PAW dieseltje. Moet lukken dit voor de geplande datum vliegklaar te krijgen en er radio in te bouwen. Ik ga de datum vrij houden.

P1020314_ml.JPG
 
Super :)
Let wel op met de triplex in oude bouwdozen, mijn motor schot van kadet delamineerde tijdens het opstijgen , schot klapte naar rechts en schroef sneed de vleugel halfdoor.
 
Henk wel even (bv tijdelijk) een E motor er in want verbrandings motoren ( en dus ook zo'n fluisterstille 0,5 diesel) mogen helaas niet op de heide...
 
Leuk initiatief Henk, zelf ben ik een F1A (A2) vlieger en een fanatieke DLG vlieger (rc gestuurde zwever die omhoog geworpen worden)
Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen dat ik er bij ben ivm school en andere wedstrijden.
De sfeer op de wedstrijden is altijd heel erg ontspannen en open.

Zo te zien zijn er al een aantal aanmeldingen voor de meeting. Hopelijk komen er nog meer bij en kunnen we zo het aantal vrijevluchters vergroten.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
 
Henk wel even (bv tijdelijk) een E motor er in want verbrandings motoren ( en dus ook zo'n fluisterstille 0,5 diesel) mogen helaas niet op de heide...


Is ook te regelen.

Super :)
Let wel op met de triplex in oude bouwdozen, mijn motor schot van kadet delamineerde tijdens het opstijgen , schot klapte naar rechts en schroef sneed de vleugel halfdoor.

Weinig triplex in ontdekt; bouwdoosje was niet compleet. Voor het motorschot gebruik ik mijn eigen voorraad. (inmiddels ook al ouder dan 30 à 40 jaar).:oops:
 
Ik heb ook nog zoiets gebouwd (een "chucky"?, neem ik ook wel mee. Ik was niet zo overtuigd van de vliegeigenschappen, maar misschien kan iemand mij leren hoe het moet.

Max.
 
Is idd een soort chuck. Wil je m goed aan t vliegen hebben zou ik er een conventionele staart opzetten. Plat stabilo met kielvlak meer controle en komt t model mooier uit de rol van de worp.

Kijk maar eens in mijn bouwdraadje hoe of wat.

Gr.

Bernard
 
Gaaf zo een meeting! Ondanks mijn volle agenda wil ik deze meeting niet missen en uiteraard ook zelf aan meedoen.
Modelvliegen ben ik vele jaren geleden begonnen, natuurlijk met vrije vlucht toestellen.
Mijn geboorteplaats Zeltweg, was tot 1988 een geliefde locatie voor vrijevlucht wedstrijden. Helaas ging deze locatie verloren in verband met de expansiedrift van de militaire luchtvaart.

Fijn dat er in Nederland nog mogelijkheden zijn voor vrije vlucht modellen!

Zelf heb ik nu geen vrije vlucht model, maar wel een RC assist vintage Free Flight model. Daarmee heb ik al vele vluchten gemaakt en het is genieten, elke keer weer.

En ja, in de bergen vlieg ik ook graag met mijn HAST. :)
CxRtbG.jpg



Johannes
 
Roel je staat er bij!!

Johannes....gaan we de Hast slepen? ( met een andere (E) Vintage bv met een Super Slicker) of doe je lijnstart?.

Verder zullen we ook meerdere kisten ter plaatse hebben voor algemeen gebruik en op dit moment zijn dat:
- E- Vintage RC assist
- Wakefield ( vintage rubbermotor model uit 1955)
- een eenvoudige F1A van de NLC zodat je zelf eens kunt proberen om een kist op te lieren...en natuurlijk net in een thermekbel..:p:p
- we zullen proberen er nog wat meer voor jullie ter beschikking te hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook eens kijken of ik nog wat heb liggen qua modellen. Meeste chucks zijn weggevlogen namelijk. Ik zal vrouwlief ook vragen of ze eventueel mee wil maar dat hangt vaak van t werk af.
 
Jammer dat je niet met dieseltjes mag,maar waarom is dat dan,op vintage hoort een dieseltje vind ik.

In post 1 staat het waarom reeds vermeld , namelijk "Aangezien we op de heide bij Garderen in een natuurgebied zitten zijn verbrandingsmotoren niet toegestaan"

Groeten Jef
 
Back
Top