Waar Logo 690 SX V2 halen ??

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door eddie, 29 mei 2017.

  1. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    T is een mooie heli , alleen de bouwbeschrijving van Mikado is echt RUK , wat een onduidelijke zooi zeg .

    Onder de hoofdas , een C-clip , blabla , blijkt dus dat de V2 helemaal geen C-clip meer nodig heeft op die plek maar t staat wel in de beschrijving , heb me t ongans gezocht naar dat ding .
    Uiteindelijk op runryder gevonden dat t dus niet nodig is en er gewoon niet bij zit , terwijl de as wel een sleuf heeft ervoor .
    En zo zijn er nog wel wat dingetjes waarvan t wel wat duidelijker en beter mag .

    De lagers van de tailaandrijving , beschrijving zegt Epoxy lijmen , maar de lagers zitten al muurvast dus ik ga ervanuit dat die ook al door mikado zijn gelijmd , ik krijg ze er niet uit !

    Zo ook t spuitwerk van de canopie , gewoon niet netjes gedaan overal putjes in de lak , beetje jammer hoor .

    Maar goed , vrijdag komt de rest binnen , dan kunnen we weer verder bouwen .
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Die canopy zou ik gewoon terugsturen na eerst even via mail te communiceren.
    Die heli kost wat, dus mag het er ook netjes uitzien.
    Die C-clip, wat zit daar dan voor in de plaats ? Een druklager met stelring ?

    En dan die lagers, als het al gemonteerd zit mag je er gerust vanuitgaan dat het goed zit. Vario is dat destijds ook gaan doen omdat lagers plaatsen met locktite een precies klusje is waarbij erg veel fout kan gaan. (lagers scheef, kapotgeslagen, lijm in de lagers etc.) En dan komt men huilen bij Mikado want kutding.
     
  3. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Kan allemaal wel Renee , maar t hoort toch wel duidelijk en op de juiste manier in de bouwbeschrijving te staan vind ik voor die 900 euro`s !
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat mag je zeker verwachten maar helaas is dat niet zo. Ik blies mijn nieuwe V-bar op door het stekkertje verkeerd om in de sensor te pluggen.
     
  5. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Dat staat er wel op de Vbar , hoe het moet. Je ziet toch symbolen op het kastje in volgorde ( min , plus , signaal ) ... Maar een ding is wel onduidelijk, bij de aansluitingen horizontaal ( dus servoaansluitingen etc ) is niet goed zichtbaar waar min en signaal zit (boven of onder). Heb ook fotos opgezocht om helemaal zeker te zijn dat ik de stekkers op de juiste manier er in stop.
    Ik heb het trouwens over de Neo ...

    Mikado is op de hoogte dat de manuals niet up to date zijn, maar er gebeurt weinig.
    Dat was toen ik mn eerste Logo kreeg ook al zo. Dat is wel jammer, maar een ding is zeker : als je problemen of vragen hebt, ga dan naar www.vstabi.info en je hebt binnen no time een antwoord van de support. Ook doen ze niet moeilijk met onderdelen of zelfs regelaars en motoren. Heb toen die tijd 3x een Kontronik Jive defect gehad binnen 2 maanden tijd. Heb er steeds een nieuwe voor gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2017
    pach1977 vindt dit leuk.
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Het was ook mijn eigen fout, ik dacht dat er een nokje op zat en ben ook gewend dat verkeerd om inpluggen niet zulke desastreuze gevolgen zou hebben. Dat was een dure les . Ik kreeg een nieuwe voor een zacht prijsje,
     
  7. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Moet zeggen dat de manual van de 700 wel aardig in elkaar steekt.

    Maar ik heb m'n 550 in 't begin ook met een manual geprobeerd te bouwen... naja, dat werd inderdaad meer een bouw naar eigen inzicht ;-)
     
  8. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
  9. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Hoop maar dat ie dan beter vliegt dan bouwt ;)
     
    helihenk vindt dit leuk.
  10. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Hoe zit t met de staartbuis "aarden" er zit een setje bij van een logo 600 , de tailrotor kant heb ik al klaar , maar waar gaat de voorzijde van de buis de aardingsdraad naartoe ??
    Is dat naar de motor toe of is een aarding op de ESC genoeg ?
     
  11. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Van de boom naar de motormount
     
  12. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Dus dat achterlijke draadje komt buiten je frame langs dan ?
    En waar ga ik m vastzetten , nergens een plekkie voor , tenminste niet zo voorbereid dan .
    Ik ga wel ff prutsen dan ...........
    Tnx .
     
  13. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Kan gewoon door het frame. Vast zetten op 1 van de boutjes van je counter bearing
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    het woord maar tijd, dat je een nieuwe avatar plaatst Ed,
    die T Rex is wel een prima heli, maar toch wel een beetje antiek,
    laat maar zien dat nieuwe spul !

    grapje, tot zondag,
    Uwe
     
    eddie vindt dit leuk.
  15. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Ik ben ook antiek uwe .
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik ken je eerder als jong en flexibel met een gaaf elektro-heli, mooi foto !
     
    eddie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina