Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Discussie in 'Multicopters' gestart door Tasz, 30 jan 2013.

  1. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Aangezien de foto van de fotograaf met zijn hexa in het zelfde kader stond als een luchtfoto van het huis van de ex-topman van de SNS (dat ook in Laren staat), heb ik wel zo'n vermoeden wat er gebeurt is. Ik vind het ook geheel terecht dat de fotograaf is opgepakt. Is gewoon inbreuk op de privacy van mensen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2013
  2. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    @ Ben. Onee? Je mag niet vliegen zonder toestemming van de grondeigenaar.
    Lijkt mij wel van toepassing
     
  3. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    PH registratie (aircraft registration) is allene voor luchtvaartuigen waar personen in kunnen plaatsnemen. (ik weet dat het genoemd wordt in de regelgeving) Niet toepasbaar op de modelbouw. Zou namelijk ook direct betekenen dat alle vliegende schaalmodellen hun registratie moeten verwijderen.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2013
  4. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Volkomen terecht dus dat hij is meegenomen.... als er geen toestemming is mag je nog zoveel vergunningen hebben, maar wordt dat overruled door de wet op de privacy! Staat volgens mij zelfs gewoon in de vergunning/documentatie van Defensie..
    De foto publiceren zoals de Telegraaf doet mag ook niet. En je ziet vervolgens ook nog eens iemand uit het huis komen.... zie witte cirkeltje
     
  5. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Durf op dit moment de confrontatie met de regelgeving wel aan.... als ze die zaken gaan eisen, dan MOET de handhaving wel op orde zijn. Ik denk dat bij de 1e de beste rechtzaak de regelgeving binnen no-time lek is geschoten en niet van toepassing meer is....
     
  6. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    eerst maar eens afwachten wat ze gaan verzinnen.
     
  7. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Wat ik bedoel Tasz is dat deze man sowieso in overtreding is en dat dit niets van doen heeft met het feit dat ie dat doet met een vliegend tuig.
    Deze man kunnen ze gewoon beter opsluiten en hem de hexa afpakken.

    Lady Di had ook niet zoveel op met dit soort mensen en ik ook niet.

    We zijn het dus wat dit betreft gewoon eens.
    Ben.
     
  8. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Yeb mee eens.

    Je kan het overingens zelf tegen hem zeggen. Hij is inmiddels ook actief op het forum.
     
  9. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Onder welke naam? :2gunfire:
    Ben.
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Moet ik (spreek woordenlijk) al chips en bier pakken ???
     
  11. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Alleen als je paprika chips en Grolsch (beugel fles) bier hebt Emil. :p

    Zal verder even mijn mond houden want ik ga wel erg off-topic. :turn-l:
    Ben.
     
  12. Digitech

    Digitech

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Heerlen
    we zullen zien Rogier
     
  13. F3Cees

    F3Cees

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    175
    Locatie:
    IJzendijke
    Hallo,
    vroeger hadden we PH registratie , ik denk dat we al 10 jaar een NED registratie hebben
    gr Cees
     
  14. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Ik weet ook niet beter dan dat Cees.... Maar we zullen zien. Voorlopig zitten er in de concept plannen nog erg veel gaten en uitzonderingsmogelijkheden. Ben wel benieuwd naar de rol van de commercie. Hoe zij erop in gaan springen, of ze modellen 'gekeurd' aan gaan bieden. Als de overheid de mannen uit Zoetermeer, die eerder al voor de camera stonden als moraalridder, ervoor vragen. Want dan gaat het nergens op slaan en zijn de regels er puur voor de regels. Overduidelijk is tot op heden wel dat er mensen mee bezig zijn die zelf duidelijk niet vliegen.... Maar zoals Sandor al zei; we zullen zien....
     
  15. Digitech

    Digitech

    Lid geworden:
    16 mrt 2011
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Heerlen
    staatscourant :

    producenten van UAV's zich dienen te certificeren bij Euro USC als certified manufacturer of dat de vlieger van een specifiek toestel zelf de luchtwaardigheid moet laten testen bij Euro USC.

    Want: het is nu al strafbaar om commerciele vluchten uit te voeren. De sanctie bedraagt in beslagname van het toestel en max E8000,= boete per overtreding. Hoewel de handhaving (door KLPD) op een laag pitje staat, ben je bij een klacht direct aan de beurt!
     
  16. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
  17. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    In ieder geval goed dat de registratieplicht bij de leverancier komt te liggen. Weet nu ook waarom je er zo dik bovenop zit.. haha...

    We zullen zien wat het wordt.
     
  18. Rogier

    Rogier

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    852
    Locatie:
    Drenthe
    Dat ziet er toch prima uit Johan! En op termijn zelfs veel verdergaand dan waar we het hier steeds over hebben. Overigens zijn sommige dingen echt voro de verkenningsvliegtuigen in mijn ogen. In de VS zijn ze daar ook mee bezig nu commerciele bedrijven unmanned planes van de USAF over hebben kunnen nemen.

    Uit de slides van de presentatie blijkt echter dat ze al inmiddels een half jaar achter lopen...
     
  19. G-one

    G-one

    Lid geworden:
    18 feb 2013
    Berichten:
    8
    Ik snap zelf als startende ondernemer dat er regels moeten komen,maar ik heb wel het idee dat er dan door menig direct (veel) geld aan moet worden verdiend.
    Alleen het aanmelden bij DARPAS,de belangen organisatie van "de branche" is al €300,en dan ben je alleen maar lid(met 70 leden is dit al 20.000 euro)...Als het zou gaan puur om informatie en veiligheid,zal deze informatie toch direct voor iedereen vrij toegankelijk moeten zijn,of zie ik dat verkeerd.
    Ik zie bedrijven die honderden euro's per uur vragen terwijl de kwaliteit van het afgeleverde product (film) niet verder reikt dan het knopje drukken..
    Als ik me aan de regels van DARPAS moet houden en een mooie burnout van een auto wil filmen of het overzicht van een speeltuin bijvoorbeeld,word dit wel erg omslachtig.

    http://www.darpas.nl/wp-content/uploads/2013/02/Voorlichting-DARPAS-v5.0-.pdf
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
  20. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Darpas is niet verplicht hoor.
    Ze doen idd veel aan veiligheid (dat is goed). Maar er is nogg niets in de wet geregeld.
    Hun regeltjes gaan idd wat ver denk ik.
     

Deel Deze Pagina