Wat voor een schip is dit?

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Levita, 16 feb 2018.

  1. Levita

    Levita

    Lid geworden:
    16 feb 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Apeldoorn
    Dit modelschip is van mijn opa geweest. Ik vind het leuk om er wat meer van te weten maar ga hem wel verkopen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dit is een 'Spaans Galjoen'. Er zijn nogal wat variaties wat Spaanse Galjoenen betreft, maar de verzamelnaam Spaans Galjoen is zeker correct. Google deze naam maar eens en kijk naar de afbeeldingen, misschien staat ze er wel tussen of in ieder geval een treffende gelijkenis. Als jou schip bij de afbeeldingen staat vind je zo ook haar juiste naam.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2018
  3. Levita

    Levita

    Lid geworden:
    16 feb 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Apeldoorn
    Oh bedank! Ga ik doen!

    Denk je dat er mensen geïnteresseerd zijn in dit galjoen of is het iets voor de rommelmarkt?


     
  4. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Afgebouwde modelschepen verkopen valt vaak niet mee, je moet iemand treffen die interesse heeft in jou specifieke model. Maar je kan het uiteraard altijd proberen op marktplaats bijv. De rommelmarkt lijkt mij een laatste redmiddel omdat je er dan nauwelijks iets voor kan vragen. Op dit forum is er volgens mij ook een 'verkoop-topic' (even naar zoeken, als ik het kan vinden plaats ik wel een link hier) dus daar kun je het ook proberen. Ik wens je in ieder geval succes!
     
  5. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
  6. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Wanneer je op Marktplaats kijkt naar wat mensen soms aanbieden springen af en toe de tranen je in de ogen. "De kenner weet hoeveel tijd erin zit, dus bieden naar waarde" staat er dan. Helaas werkt dit niet altijd. Een goed gebouwd schip wat ook in nette conditie is zal in het algemeen ongeveer op kunnen brengen als wat de bouwdoos ervan gekost heeft, maar heel vaak wordt dit ook niet eens gehaald. Bouwdozen van Spaanse galjoens zijn nu voor 100 tot 200 euro te koop
    Als ik de foto goed bekijk is er wel een beetje herstelwerk aan, met name bij de achterste mast (deze is gedraaid). Het feit dat ze van je opa geweest is en daarmee dus wat ouder kan voor mensen nog wel eens een stimulans zijn om te kopen.
    Gewoon de gok wagen - via Marktplaats op bieden zetten, maar jezelf beslist niet rijk rekenen.
     

Deel Deze Pagina