Productaankondiging watt-meter uitverkoop, Hyperion E-meter II

Dat is niet duur!
Maar ik heb net een Eagle Tree logger besteld..

Goed om u terug te zien hier trouwens!

Een MDU geopend. Het zwarte blokje in de twee zwarte min-draden is de (lage) weerstand benodigd voor de stroom meting.

a9131061-43-The%20load%20resistor.jpg

Bovenstaande foto is combinatie-aanbieding van E-meter II met een Remote Data Unit, en benodigde kabeltjes:
www.aircraft-world.com/en/p1016187-hp-em2-set

Meerdere Data Units kan handig zijn.

Besprekingen/tests/ervaringen, help, updates, andere leveranciers
watt-meter: Hyperion E-meter II sale - RCG

Handleiding en specificaties
Hyperion E-METER2 - Quick Guide V2.09
Hyperion E-METER2 - Extended User Manual V2.09

Als je zoekt op HP-EM zie je welke soorten sensoren en kabeltjes er nog meer mee verbonden kunnen worden, bijvoorbeeld de andere stroom-units en temperatuursensor. De EMII heeft al een optische toerenteller, de inline toerenteller sensor is alleen nodig als je niet optisch kunt meten (bijvoorbeeld geen prop, of loggen tijdens vliegen):
www.aircraft-world.com/en/search?q=HP-EM

Laatst bewerkt:
En nee, FrSky heeft geen pistool zender. Er zijn al wel doe het zelvers bezig zoiets te maken.
Over dat doe-het-zelven; dat kan nog steeds, maar het is een stuk lastiger geworden, zie wat ik hier schrijf: 2,4Ghz zender antenne maken/aanpassen
Die kende ik ook nog niet. Futaba is vanuit de historie gezien mijn favoriete merk.
Als sinds ik in 1986 mijn eerste zender kocht. En die doet het nog steeds.
Maar ik ben daardoor niet blind voor een alternatief zoals FrSky.
Echter een pistoolzender optie blijf ik erg interessant vinden.
Mijn eerste zender bouwde ik in 1969 en m'n tweede een jaar later....;)
Daaarna, totdat FrSKY op de markt verscheen weinig meer zelf gebouwd.
Maar dat gaat prima, heb al jaren een DJT module in mijn JR 388-S zender zitten en het systeem heeft me nog nooit in de steek gelaten. En nu weer eens wat vintage zenders compleet renoveren.
Aan de andere kant, voor THE FIRST AVIATORS :thumbsup: vlieg ik met een FF9 (T9CAP) op 35 MHz en die bevalt me ook meer dan goed….

En als de stroom te hoog is, plaats je twee (drie, vier, ...) gelijke data units parallel. Ze kosten vrijwel geen dr*l :)
Uitgelezen stroom dan vermenigvuldigen met factor 2 (3, 4, ...). Dus of LDU's parallel zetten, of RDU's, of MDU's. Over mixen durf ik niets te zeggen, want ik weet niet de drie types dezelfde shuntweerstandswaarde (woordwaarde? ;)) hebben.

Laatst bewerkt:
LDU's en RDU's kun je met elkaar combineren, ze hebben dezelfde weerstandswaarde. MDU's alleen met MDU's.
Meer in dit bericht
close out sale: Hyperion watt-meter II (optical tach, servo tester, local&remote logging) - RCG

jj604 zei:
Ron, the LDU and RDU are identical. I use two LDUs in parallel regularly. I tested them independently and the agreement was so good I was happy to use just one for logging and double the current value. Attached is a graph of the two LDU current values when connected in parallel. The total load was about 114 Amps. The MDU has a higher sense resistor value from memory. I would need to look it up.
Two LDU's in parallel.

Laatst bewerkt:
Back