Wedstrijdinformatie 2013

Henri Kaper

verslagschrijvers
zondag 14 april
Jury- en vliegercursus; alle klassen
Voor vliegers en juryleden
Opgave jury- vliegerdag | Subcommissie Schaal
Brabantse Luchtvaart Club (website) - Hulten (route)

zondag 12 mei
Wedstrijd met Beneluxcup; Sport, F4C, F4H
Statisch en vliegen

zaterdag 25 mei
Dutch Nationals; voor sport, F4C, F4H en F4G
Statisch (alleen F4G) en vliegen
Leidsche Luchtvaart Club (website) - Valkenburg ZH (route)

zondag 23 juni
Nationale wedstrijd; voor sport, F4C, F4H en F4G
Alleen vliegen
LLC Aeria (website) - Vliegbasis Leeuwarden (route)
Let op: voor dit terrein moet vooraf toegang geregeld worden.

21 juli t/m 29 juli
WK F4C, F4H en F4G
Mogelijk 1 Nederlander F4C
Ploiesti, Roemenië

zondag 8 september
Wedstrijd met Beneluxcup; voor sport, F4C, F4H en F4G (Voor jets: maximaal 12 kg!!)
Statisch en vliegen
Limburgse Vleugels Modelbouw Afdeling (website) - Zwartberg, Genk, Belgie (route)

zondag 13 oktober
Nationale wedstrijd; voor sport, F4C, F4H en F4G
Alleen vliegen
MVC De Brik (website) - Vliegbasis Deelen (route)
Let op: voor dit terrein moet vooraf toegang geregeld worden.

Laatst bewerkt:
Het seizoen van 2013 begint op 14 april met een informatieve jury- en vliegerdag op het terrein van de BLC in Hulten/Tilburg.

Hier de berichten daarover die abusievelijk in het draadje van 2012 geplaatst waren.

Hi scalefans,

Op 14 april a.s. organiseert de subcommissie een jury- en vliegerdag. De bedoeling is om de kwaliteit van juryleden en vliegers op een (nog) hoger peil te brengen. Alle klassen kunnen meedoen, dus ook sportschaal. Maar nog belangrijker: de mensen die belangstellend zijn naar het wedstrijd schaalvliegen zijn ook van harte welkom.

Wel graag even opgeven via onderstaande link, dan weten we waarmee we rekening moeten houden. Ook de club waar we te gast zijn de BLC in Tilburg wil dat natuurlijk graag weten i.v.m. de catering die dag.

Hopelijk kunnen we veel mensen ontmoeten de 14e :cool:

Tot dan,

Bert

Bert heeft mij gevraagd om het statische deel te doen als daar dus specifieke vragen over zijn laat dit even weten, dan kan ik me daar wat uitgebreider op voorbereiden om mogelijk dieper op in te kunnen gaan.

Of als je een model hebt die je wil inzetten voor de wedstrijden en daar vragen over hebt of samen wil bekijken voor eventuele verbeteringen door te kunnen nemen, neem deze dan gerust even mee inclusief je documentatie dan lopen we dat samen of met zijn alle even door.

Ton

Hi Scalefans,

Ik hoop dat Ton inmiddels een aantal reacties heeft ontvangen voor zijn bijdrage aan de jurydag, die a.s. zondag in Tilburg op het terrein van de BLC wordt gehouden. Het is mooi dat er een behoorlijk aantal mensen heeft ingeschreven en dit is dus onze eerste winst, het gaat ons allemaal aan.

De dagindeling:
Vanaf 09.30 uur ontvangst met de mogelijkheid voor een kop koffie.
10.00 uur Ton van Munsteren praat ons bij over de beoordeling van een schaalmodel. Tevens zal een model live worden beoordeeld waarbij een ieder de tips mee kan nemen voor een volgend schaalproject.
Uiteraard is er een middagpauze waar we een kop soep en een broodje van de vereniging kunnen kopen.
Om 13.00 uur neemt Kees van Essen ons mee voor een schaalvlucht. Bij ons is bekend dat het vliegen voor alle klassen hetzelfde is. Op basis van jarenlange ervaring kan Kees ons leren wat goed is en wat bijv. veel gemaakte fouten zijn. Ook hier zal een live demo worden gegeven waarbij de goede en de foute vliegfiguren worden gedemonstreerd.

Een extra uitnodiging voor mensen die jurylid willen worden. Wij hebben als subcommissie de behoefte aan uitbreiding. Dus als het je wat lijkt geef je nog even op en kom ook naar deze dag.

De subcommissie,

Gerard en Bert

Laatst bewerkt:
Een nieuw seizoen, een nieuw draadje.

Zodra de data en locaties van de wedstrijden dit jaar bekend zijn, zal ik ze hier in de eerste post plaatsen, incl. route-informatie.

Beste Henri,

Op de KNVvL site (schaal) zijn de data en locaties bekend gemaakt.
Die kun je overnemen als je wil, maar ik zet ze zelf per datum erop omdat de site van de KNVvL bepalend is voor de subcommissie.

Hoofdzaken vind je dus daar en als er wensen zijn voor die site dan hoor ik het graag.

Dank nog voor het overzetten van het draadje dan is het weer actueel 2013.

Groeten,

Bert

.
Misschien meer logisch dit actuele topic sticky te maken en die van 2012 (welke nu sticky is) te laten vervallen?

Groeten, Ramses

Ramses leuk dat je erbij was.

Was een leuke dag en hoop dat de aanwezigen wat geleerd hebben van de foto's en de uitleg en natuurlijk ook de ontstane discussies want ook daar leer je van.

Zal het de volgende keer wat korter houden, kreeg nog net geen sticker op me mond geplakt toen de soep en de broodtjes klaar waren.

Ton

Ton en Bert bedankt voor de gegeven info over resp. de statische beoordeling en de vliegfiguren en ook de discussies waren zeker zinvol. Gerard en Jan bedankt voor de demovluchten. Het was interessant, flink wat opgestoken vandaag!

Leuk ook weer wat "forummers" real-live gesproken te hebben. Hulde voor Jan z`n landing in Hulten met de Black Widow,... net dat ene paaltje op de hoek van dat veld,... gelukkig net gemist dankzij een bliksemcorrectie! :thumbsup:

full

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ton,

Op de één of andere manier geen bericht gehad van de update van jou.
Zelf druk geweest met een heleboel andere zaken, zoals de PHantasy Blue kist. Sorry daarvoor.

Het is zeker een goede zaak om iets als een tutorial te maken. Per slot van rekening is het forum bedoeld om daar informatie in te winnen.

Groeten,

Bert

Hi scalefans,

Nogmaals een vraag om je op te geven voor de Dutch Nationals.

A.s. 25 mei is er op Valkenburg de 2e ontmoeting.
De organisatie heeft gevraagd om de namen van de deelnemers i.v.m. de aanschaf van prijzen.
Uiterlijk 6 mei ga ik de opgaven verzenden.

We vliegen in drie klassen te weten: Sportschaal, F4C en F4G.

http://schaal.modelvliegsport.nl/?p=844

Geef je op en laat je zien!!:grin:

Groeten,

Bert

Hi Scalefans,

Helaas hebben we moeten besluiten om de wedstrijd van morgen af te lassen.:cry:

Hopelijk komen betere tijden!

Zeg het voort!!

Groeten,

Bert

Hi scalefans,

De meeste wedstrijdvliegers hebben een mail gekregen i.v.m. met de wedstrijd van a.s. zaterdag. We willen graag digitaal ingevulde wedstrijdformulieren van de deelnemers ontvangen die we vervolgens in de scorelijst kunnen verwerken. Tegelijk kunnen deelnemers dan in drievoud t.b.v. de juryleden deze formulieren uitprinten.

Als er nog mensen zijn die deze mail niet hebben ontvangen en toch mee willen doen, stuur me dan even een PB-tje en je ontvangt de digitale Excel formulieren.

Voor deelname op 23 juni op de Vliegbasis Leeuwarden geldt hetzelfde. Bovendien moeten we dan de personalia van deelnemers en helpers weten, die we moeten doorgeven aan de Luchtmacht i.v.m. toestemming om op de vliegbasis te mogen zijn die dag. Ook dit stond in de mail, maar we hopen een ieder op deze manier te bereiken.

Reageren dus,:thumbsup:

Bert

Back