Welk 3D teken program is het simpelst / meest geschikt voor baggeremmer?

Discussie in '3D Printen' gestart door Baggeraar, 7 jun 2015.

  1. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Simpel gezegd: Ik doe het zo nog niet na.
    Enerzijds omdat waarschijnlijk mijn printer niet toereikend is, anderzijds omdat mijn kennis van het printproces niet goed genoeg is.
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Doordat ik geen doorsnede had gemaakt in het horizontale vlak, heb ik niet gezien dat SW er een potje van maakte bij gebrek aan de 4e guide line (ik had na 3 al een goed beeld op de doorsnede vertikaal).
    Dus zojuist weer wat uurtjes zitten emmeren in SW
    [​IMG]
    Het gaat om het verbindingsstuk tussen de emmer bovenaan op de tekening en de cap/ bodem onder op de tekening.
    Dat is lichtblauw omlijnd.
    Het was zo dat het hoekpunt rechtsonder er niet was en er ipv een "rechthoek" slechts een driehoek was, met slechts een naadje dat aansloot tegen de cap/bodem.

    Verticaal zag het er zo uit:
    [​IMG]

    Nu nog gaan ontdekken of ik alle "losse" body's kan mergen. ( plaatdelen zitten wel tegen elkaar, maar de printer ziet dat niet als één geheel)
    Die maakt bij twee platen dus twee omtrekken tegen elkaar, waarna hij de rest vult.
    Ziet hij nu één dik stuk maakt hij maar één omtrek, dat zou een beter resultaat geven.
    Ik denk dat je dan minder "aanhechtingen" krijgt.
    Overigens wel fantastisch om te zien hoe CURA je model print. Deze emmer is nu in 611 lagen van 0.06 geprint (volgens dat programma dan)

    Ik zal kijken of ik dat nog op video kan vastleggen.
     
  3. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Als je heel goed kijkt zie je inderdaad in Cura al vaak wat er fout gaat.
    Soms ook te laat weet ik uit ervaring, :rolleyes: maar soms kun je dan wel vinden waarom iets fout is gegaan.
     
  4. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    In het direct editing menu zit een functie om boddies van elkaar af te trekken of bij elkaar op te tellen. Dat werkt alleen voor bodies binnen hetzelfde part. Parts kun je niet aan elkaar verbinden tot 1 nieuw part.
    Voor een onderdeel als deze emmer zou ik de delen als masieve blokken vormgeven en daarna met het shell commando een dunwandig product van maken. Dat gaat veel eenvoudiger dan wat je nu gedaan hebt.
     
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik ken het woord en de toepassing in SW.
    Op dit moment kan ik me daar alleen helemaal niets bij voorstellen.
    Ik hoop niet dat je dat erg vindt.;)

    Ik heb bij elke bewerking (loft) het vinkje weggehaald dat een "merge" zou maken.
    Anders kreeg ik veelal een error.
    Ik gok dat merge betekent dat je het zojuist gemaakte "voorwerp" aan de naastgelegen dingen bevestigd.
     
  6. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Door het vinkje bij merge uit ze zetten creer je een multi body part. Je kan via direct editing menu / combine functie proberen om er één solid van te maken, maar als hij bij het loft commando al een fout geeft dan is de kans groot dat hij dat nu weer doet. Dat komt meestal omdat er dan ergens een heel kleine v groef zou ontstaan waar hij geen raad mee weet. Je zou via direct editing / offset face kunnen proberen of je de individuele bodies een beetje kan later overlappen en daarna nogmaals proberen ze te joinen. Nauwkeuriger modelleren is ook een optie, of proberen een massieve emmer te maken die je later hol maakt. Dat gaat vaak makkelijker.
     
  7. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Als een deskundige aangeeft 6 tot 8 uur bezig te zijn met mijn emmer, hoop ik dat je niet verwacht dat ik het vanaf nul nog een keer ga proberen op een manier waarvan ik, met de opgedane kennis, nu zeg dat ik dat niet zie goedkomen.

    Het is tenslotte iets anders dan een boomstam uithollen om er een kano van te maken. :D

    Ik ga nog wel proberen de balk terug te rollen en dan vanaf het begin bekijken wat ik kan combineren.
    Ik had ontdekt, dat als je eenmaal voor merge hebt gekozen je later niets meer kan corrigeren.
    Vandaar dat ik dat (buiten de errors) had uitgevinkt.
     
  8. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    De emmer op zich is zo getekend, het aanbrengen van de klinknagels is denk ik de tijdrovende klus. Ik werk dagelijks met SW en begrijp dat het als nieuwkomer op CAD gebied lastig is om dit soort objecten te modelleren. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden bij dit pakket, korte en lange.
     
  9. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Vele loft's waren al wel gemerged, het probleem trad hoofdzakelijk op bij het thicken.
    Nu heb ik vanaf het begin zoveel mogelijk (zelfs zonder foutmeldingen) die verdikkingen geplakt aan de naastliggende delen, alleen raakt het hele SW programma over de ruk.
    Kan ik weer alles opnieuw gaan doen.
    Gelukkig heb ik het bestaande programma niet overschreven maar telkens net voor een grote verandering onder een andere naam opgeslagen.
    Het oude bestaat dus nog, want ik denk niet dat ik WEER alles opnieuw ga doen.
    Ik zal kijken wat er wel werkt zonder dat er errors ontstaan.
    Elke verbetering is er één en het werkt tenslotte nu toch ook, dus zo noodzakelijk is dat merge ook niet.
     
  10. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik kreeg via mijn printmeneer de volgende plaatjes gemaakt van/ met Simplify3D.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kent iemand dat programma, moet ik me zorgen maken over al die losse onderdelen?

    Je ziet hier losse nagelkopjes en waar de nagels door de emmer gaan zit een gat????
     
  12. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Simplify3d is een slicer die de gebruiker een grote mate van vrijheid geeft m.b.t. het genereren van support ed. Het schijnt erg goed te werken. Het is dan ook één van de weinige slicers, zo niet de enige, waar je voor moet betalen.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2015
  13. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Dat ziet er niet goed uit in die slicer. Dit moet haast in je model al misgaan. Zitten ze er bij slic3r wel goed in als je dezelfde STL file inlaad?
     
  14. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Je zou de .stl eens door netfabb kunnen trekken: http://www.netfabb.com/basic.php
    Je kunt het programma downloaden, maar ook het model uploaden in de cloud.
    Als er problemen met het model zijn, die het printproces kunnen belemmeren, kun je deze automatisch laten herstellen.
     
  15. Eric Boogaard

    Eric Boogaard

    Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Hardinxveld-Giessendam
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik weet het niet. Het lijkt er wel op dat de emmer niet één gesloten object is, anders zouden er eigenlijk geen gaten in mogen vallen op de plekken waar de klinknagels zitten.
    Baggeraar, als je wilt, wil ik ook wel eens proberen een emmer te printen. Als het goed is heb je mijn email adres nog wel ergens.
     
  17. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    In SolidWorks zit ook een slicer als ook een gap controle (gaten en overlappingen)
    Dit neemt de 3D print software gewoon 1 op 1 over
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Heb de functie nog niet ontdekt.
     
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Geen idee, ik kan niets proberen in dat progr, ik heb het niet.
    Dank voor het aanbod, ik probeer nog wel even verder.
    De printmeneer had ook nog nieuws met een beter resultaat.

    Daar blijf ik ver van. Ik houd niet van dat voor iedereen zichtbaar.
    De download versie zal ik nog zoeken, ik zag wel een upload en dat vertik ik.
     
  20. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955

Deel Deze Pagina