Welk setje lader + 2s lipo accu

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door oomkoen, 27 jun 2017.

  1. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Even vlugge hulp nodig. Vandaag kan ik nog genieten van 10% korting bij Conrad. Nou wilde ik daar sowieso de accu + lader gaan halen.

    Heb de sticky over Lipo helemaal doorgelezen. Staat veel nuttigs in. Maar ook weer zoveel dat ik twijfel of ik wel goed kies.

    Voor mijn toekomstige auto Axial Wraith zoek ik dus nog een 2s accu en een oplader.

    Wat is een redelijk goede combi. Wensen zijn: mag wel veel capaciteit hebben en als twee accu's tegelijk geladen kunnen worden is dat mooi, maar geen must.
     
  2. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
  3. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
  4. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Haarlem
  5. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Hoppa en het verschil tussen iemand met ervaring en zonder. Ik had hier dus overheen gekeken. Thanks!
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De link naar die Basetech lader werkt niet. En er staat geen vermogen bij.

    Dat is niets voor aandrijfaccu's. Een 4Ah accu zou er dan ruim 4Ah/400mA = 10hour over doen om vol te geraken. Dat schiet niet echt op. Maar ik las daar bij Conrad 4A, niet 400mA.

    Specifieke vraag voor jouw auto, kun je better in een auto subforum stellen.

    Om te weten wat voor jou snel is, moeten én accu-spanning én -capaciteit én gewenste laadtijd bekend zijn. Met die wensen zijn vervolgens laad-stroom en -vermogen van de lader te bepalen.

    En ter verhoging van de feestvreugde nog een LiPo FAQ om 'verplicht' te lezen in
    www.modelbouwforum.nl/forum/faq-accus-en-laadtechnieken.78

    Bij vrijwel alle laders zal de maximale laadstroom zakken met toenemend aantal cellen. Dat zegt de fabrikant/leverancier er niet bij. De laders kunnen niet tegelijk laden met maximale laadstroom en maximale laadspanning, één van de twee zal moeten toegeven om binnen maximaal vermogen te komen.
    Vermogen(in watt) is ook een/de beperkende factor dan.

    Voor het vergelijken van laders en voedingen ...
    www.scriptasylum.com
    → RC calculations [​IMG]
    electrical menu
    Lithium battery chargers
    selecteer jouw lader (of een 50watt lader zoals de Imax B6), klik calculate en voila, overzicht van charger limits in tabelvorm.
    en ook in het electrical menu
    Scriptasylum is een zeeeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items. Toevoegen aan favorieten?
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2017
  7. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
  8. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Haarlem
    Die Basetech lader is 80 watt dus heeft wat dat betreft genoeg vermogen .
     

Deel Deze Pagina