Welk vliegtuig voor Jamara AL-L-924

Hoi allemaal,

ik heb een Jamara AL-L-924 ( JAMARA Modelltechnik - THE OVERNEXT GENERATION ) en een Robbe Roxxy 18A regelaar. Heeft iemand een idee wat daar bij zou kunnen passen qua vliegtuig?

Motor
Windungen: 22
Spannung: 7-12V
Umdrehungen/Volt: 924
Innenwiderstand: 142 mOhm
Leerlaufstrom: 0,68A
Strom bei max. Wirk.: 8-11A
Wellendurchmesser: 3,0mm
freie Welle: 10mm
Durchmesser: 28mm
Länge: 33mm
Gewicht: 57g
Akku- und Propellerempfehlung: 2xLiPo 11x4,7 / 3xLiPo 10x4,7
Einsatzbereich: 300-800g Outdoor 3D

Regelaar
Robbe Roxxy BL-control 918
2 Brothers RC - Bussum
ro_8628_roxxy_bl_control_918.jpg

Een heel kleintje neem ik aan :D

3D lijkt me leuk maar misschien is dat een beetje veel van het goeie nog. De easy star met ailerons is geen probleem meer. Zou dus leuk zijn als ie net wat sneller reageert (vooral bij rolls en loopings).

Als je naar de specificaties van de motor kijkt is het een betrekkelijke langzaamloper. De geadviseerde propellerafmetingen geven dit ook aan. Grote diameters, weinig spoed. Daardoor geschikt voor elektrozwevers. De maximale stroom is 11 A bij 12 Volt. Dat is maximaal 132 Watt. Wil je een beetje leuk vliegen dan moet je denken aan modellen met een gewicht van ca. 700 gram.

Als je naar de specificaties van de motor kijkt is het een betrekkelijke langzaamloper. De geadviseerde propellerafmetingen geven dit ook aan. Grote diameters, weinig spoed. Daardoor geschikt voor elektrozwevers. De maximale stroom is 11 A bij 12 Volt. Dat is maximaal 132 Watt. Wil je een beetje leuk vliegen dan moet je denken aan modellen met een gewicht van ca. 700 gram.

700 gram inclusief alles neem ik aan dan? Heb momenteel geen weegschaal bij de hand maar met lipo zit je al snel aan de 200 gram voor de electro volgens mij, blijft er een krappe 500 gram over voor het toestel. En wat vliegt er dan een beetje leuk in die klasse?

Da's ook een echte trainer toch? Zat eigenlijk te denken aan een stapje verder nu. De EZ met ailerons vlieg ik flink mee los zonder (echte) crashes de laatste maanden.

Vandaag effe naar de winkel geweest, ik denk dat ik de mini laser 3D ga halen. Tot zover alleen positieve berichten gelezen.

minilaser.jpg

Hopelijk genoeg power......

Back