Ik heb nog zo'n carburateur van een kettingzaag liggen John, een kubus van 4x4x4 cm, is dat wat voor jou/proberen,? Mvg benjamin
Ha ha ha Benjamin, VEEEEEEELLLLSSS TE GROOT. Nu met de carburateur van een Enya 1,5cc motor loopt ie super. Wat ik nog wel moet vermelden is dat alle kogellagers inmiddels zijn vervangen door bronzen bussen. Bij een demo op het werk vorige week klonk er ineens een TIK. De beide kleine kogellagers die in het big end zaten waren compleet uit elkaar gerukt. Kooi, kogel(tjes) waren foetsie, ik had alleen nog een stel binnen en buitenringen over. Om verdere problemen te vermijden heb ik alle kogellagers er uit gehaald. De motor loopt nu iets zwaarder maar hierdoor is wel elke klap raak van de zuiger. In mijn eerste filmpje draaide hij als een 6 of 8 takt, er vielen nogal wat slagen weg op de een of andere manier. Nu is het veel beter, maar de motor wordt ook veel warmer, er zijn immers meer aktieve arbeids slagen.
Ja dat dacht ik al, maar ik had je verhaal gelezen en zag dat ding steeds liggen, ik dacht misschien kan ie dat proberen, Graag of niet hoor. Mvg benjamin
Hoe heb je de smering opgelost, als ik vragen mag? Lijkt me lastig om een open bronzen bus voldoende gesmeerd te houden bij dat toerental....
Op de krukpen zit een vet bus. In de krukpen zit een gat, met een kleine uitgang naar het bigend lager. Bij elke run draai ik de vetbus een halve slag in zodat het smeervet goed in het bigend komt. Draai tijd is doorgaans maar een paar minuten.
Ah, OK.... dus gewoon een aantal uur achter elkaar draaien (zoals op shows en tentoonstellingen) zit er niet in.... Je zou een likkerpotje kunnen maken?