Welke gearing en LiPo's voor mijn E-Revo Brushless?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Velineon, 8 jan 2014.

  1. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Eerst een vraag over welke LiPo's ik zou kopen...
    Ik wil graag 3S 5000mAh (30C) LiPo's kopen bij HonbyKing.
    Nou zie ik dat er daar Flightmax en Traxxas Zippy's zijn te bestellen.
    Het gewicht en de afmetingen zijn niet hetzelfde...

    Het voordeel van de Traxxas Zippy is dat er al een Traxxas connector aan zit.

    Flightmax Zippy:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...e_.html?strSearch=Zippy flightmax 5000 3s 30c

    Traxxas Zippy:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...rehouse_.html?strSearch=Zippy traxxas 5000 3s

    Welke zouden jullie kopen, Flightmax of Traxxas Zippy?
    __________

    Tweede vraag is, welke gearing is het beste met 6S?
    De E-Revo Brushless is volledig standaard en ik rijd vooral op gras, zand en straat.
    Er zitten twee gearings standaard gearings bij de ERBE, 18/65 en 18/54.
    Is één van deze geschikt voor 6S?
     
  2. Palmspar

    Palmspar

    Lid geworden:
    2 dec 2013
    Berichten:
    48
    Locatie:
    gemeente tholen
    Ka je geen user manual downloaden bij traxxas zal er vast wel in staan
    18/65 lijkt me wel het beste voor 6s anders word de motor wel erg warm als je met 120km door zand gaat rijden
     
  3. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik zou deze nemen:
    Turnigy nano-tech 5000mah 3S 40~80C Lipo Pack (TRA2872 Slash/Slash 4x4) (EU warehouse)
    De 2 uit je post hebben een C-rating die wat aan de lage kant is. Zou net voldoende moeten zijn, maar omdat het beide Chinese accu's zijn, zou ik wat extra marge inbouwen. Mochten de nano-techs (welke ik zelf nog steeds naar tevredenheid gebruik) te duur zijn zou ik persoonlijk voor de zippy's gaan. Geen specifieke reden, maar gewoon een persoonlijke voorkeur.

    18/54. 18/65 is voor NiMH, 18/54 kan prima met 6S terwijl er met 18/65 enkel maar onnodig veel toeren door de motor gemaakt worden.
     
  4. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ik zal de gearing aanpassen. :)
    Die accu ziet er inderdaad goed uit!
    Ik hoorde alleen wel enkele nagatieve verhalen over de neppe Traxxas connectors.
    Heb jij hier zelf ervaring mee? Zo ja, zijn deze bruikbaar/goed?

    EDIT: Gebruik jij exact dezelfde in je ERBE?
     
  5. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Prijs kwaliteit van de grotere Nano-techs is helemaal niet verkeerd. Zippy's vind ik toch een stuk minder.

    Chinese lipo's.... voor wat het waard is: elke lipo cel wordt in China gefabriceerd.
     
  6. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Wat vind jij niet goed aan de Zippy?
    En wat is er beter aan de Nano-Techs?
     
  7. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Zou iemand mij het verschil tussen de Zippy, Turnigy en Nano-Tech kunnen uitleggen?
    Ik dacht namelijk dat deze kwalitatief gelijk waren alle drie?
     
  8. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    90% van alles wordt in China geproduceerd, toch zit er heel wat verschil tussen producten van een A merk en een ripoff. Gebruikte materialen, kwaliteitscontrole etc. Overigens komen de goede lithium ion (niet lipo) cellen uit Japan, niet China.

    Elk van de door jou gelinkte accu heeft neppe connectors. Op zich niks mis mee, schuift wat minder goed en mist een soort van weerhaakje.

    Wat sowieso een voordeel van de nanotech tov de rest is, is de hogere rating. Dat is sowieso een verschil tussen de rest.
     
  9. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Maar die C rating kan ik bij de andere ook hoger kiezen, dus dat maakt noet gek veel uit...
    Is de kwaliteit van de Nano-Tech echter beter dan die van Zippy?
     
  10. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Als je revo nog stock is en je wilt op 6s rijden, dan adviseer ik je toch eerst een setje stalen aandrijf assen te kopen. Anders is de plezier van korte duur. Ik had vroeger gewoon turnigy's 30C 5000mah in mijn revo. Je moet wel die 3s soft pack nemen, want anders passen ze niet.
     
  11. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ik heb 2 jaar geleden al een lange tijd met 6S gereden en dat ging goed.
    Nu wil ik de hobby weer oppakken en nieuwe accu's kopen.

    Was je tevreden met de Turnigy?
     
  12. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Met de turnigys wel. Bij mij gingen die stock plastic assen ong 3 ladingen mee.
    Daarna had ik de revo verkocht, samen met al mijn andere traxxas autos.
    Maar die turnigys had ik nog heel lang gebruikt voor mijn savage flux en daar werkte die ook goed op.
    Je merkt wel op een geve moment dat je minder rij tijd krijgt. Bij mij gebeurde dat na ong 50-70 ladingen. Mijn savage, reed ik op 5s, ging bij het begin om 30 min mee en na 50-70 ladingen kon ik nog iets meer dan 20 min meer rijden.
     
  13. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Bedankt voor de hulp! :)
    Heb je ook al eens Zippy of Nano-Tech accu's gehad?
     
  14. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Mwah 3 ladingen is wel erg kort, ligt er maar net aan waar je rijdt met wat voor banden en wat voor rijstijl. Ik kan makkelijk een lading of 20 rijden met de standaard assen. Vervangen is erg goedkoop en zo gedaan, dus niet zo'n ramp. Wil je upgraden, neem dan de summit assen, deze passen ook en zijn veel steviger. Enige metalen upgrade die de moeite waard lijkt zijn de LST assen, maar dan moet je veel modden.

    Nano-tech = Turnigy trouwens. Gewoon een "betere" reeks, al is het maar een benaming, hoeft dus niet persee beter te zijn dan de normale reeks.
     
  15. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Toen ik 2 jaar geleden nog veel reed heb ik nooit ergens last van gehad met 6S...
    Verschil tussen Nano-Tech en Turnigy is dus verwaarloosbaar.
    Welk merk zou jij kiezen van HobbyKing als de stats van de LiPo gelijk zijn?
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Specs zijn tussen de normale en nanotech meestal niet gelijk. De nanotech ligt meestal even wat hoger kwa specs.
     
  17. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Kan ik daaruit concluderen dat de Nano-Techs beter zijn dan de Zippy en normale Turnigy LiPo's?
     
  18. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik bedoelde meer te zeggen staar je niet blind op de nano-tech serie. Over het algemeen zijn ze wel beter dan de normale en de zippies. Ik zou de 5000mAh 40-80C nemen, die gebruiken enorm veel mensen in de E-Revo en geeft een goede prijs/kwaliteit.
     
  19. Velineon

    Velineon

    Lid geworden:
    18 dec 2009
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ik denk dat ik dat ook doe.
    Enige probleem zou de connector kunnen zijn...?
    De kwaliteit daarvan shijnt niet geweldig te zijn.
     
  20. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Nooit last gehad van die nep traxxas connectoren van hobbyking. Sommige mensen die willen alleen maar A-merken. Alle minder bekende fabriekanten zijn dan niet meer goed genoeg. Die dragen ook alleen prada en gucci, omdat het de beste zijn. Die namaak modellen bij zara en h&m zijn niet goed genoeg. Kijk maar es in die bigscale enquete.
    Chinese lipos zijn ook het best bang for buck. Waar anders kan je voor 30 euro lipos kopen die ook nog eens langer dan 10 ladingen meegaan?
    Somiige mensen kopen maxamps van 200 per stuk, en vertellen dan hoe goed die zijn enzo. Maar weet je hoeveel zippy of turnigys je voor die 200 euro kan kopen?
     

Deel Deze Pagina