welke helicopter is het best ?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jefke8345, 1 mei 2012.

  1. jefke8345

    jefke8345

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    24
    Locatie:
    geel belgie
    Laatst bewerkt: 1 mei 2012
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    even 3 punten:
    1: Winkelbesprekingen zijn ABSOLUUT niet toegestaan op dit forum. Ervaringen hierover zul je ergens anders op moeten zoeken, of gewoon even een echte real life winkel opzoeken

    2: kijk eens hier naar
    Beide merken die je noemt zijn nou niet echt gigantisch bekende merken, onderdelen kunnen dus best wel eens een uitdaging worden
    Kijk ook eens rond bij de sponsoren van dit forum, hun reclames zie je in je scherm staan als je dit forum open hebt staan.

    3: Onder de 100 euro heb je in heli land eigenlijk bijna niets.
    iig niets wat lang meegaat, of waar onderdelen goed van op voorraad zijn
    Je hebt natuurlijk op de markt allemaal leuke dingen voor 80 euro, en een verkoper die zegt dat onderdelen nog nooit een probleem zijn geweest, maar dit is wel een probleem.
    Als de verkoper dat merk net 1 week in zijn kraam heeft, en volgende week ze niet meer verkoopt, is het niet raar dat onderdelen nooit een probleem zijn geweest.

    Kijk in dit forum even onder de Fp sectie, daar staat een sticky bovenaan in het scherm over de keuze tussen allerlei modellen.
    Verder staan van beide modellen die je noemt al vele verhalen vermeld hier op het forum, als je de uitgebreide zoekfunctie gebruikt zou je zonder problemen al deze dingen omhoog moeten krijgen

    Heb je daarna vragen, helpen we je graag, natuurlijk :D
     
  4. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Ik weet niet of het nou wel of niet de bedoeling is dat ik hier nog op reageer.
    Maar als ik beide linkjes bekijk zie ik bij de 1e een coax en de 2e een 45graden FP.

    Je geeft zelf al aan dat je een beetje ervaring met een 3 channel hebt, dan zou ik voor de DH9116 gaan. Die is iets kleiner dan de 9104 maar is 4 channel tegenover 3 channel van de 9104.
    Ik heb hem zelf ook en vind hem geniaal, wat die duitser daar doet in zijn filmpjes is misschien wat overdreven maar het is best een sterke heli.
     
  5. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Jefke, er is geen 'beste' heli hoor, ze zijn allemaal min of meer héél goed maar 70 à 80 % van het "goed" zijn hangt blijkbaar toch af van de piloot en sommige zijn, voor een beginner, quasi niet te vliegen als ze niet goed afgesteld/getrimd zijn.
    Van je kleine coaxial kan je beter nog eerst even overstappen op een kleine fixed pitch - lees in het FP subforum de sticky's even door. Die grote FP die je voorstelt lijkt me meteen nogal grof om nog in huis mee rond te vliegen voor een beginner(moet je al een turnzaal hebben). 49 cm rotordiameter dat maakt brokken in de living! en is binnen zelfs al eigenlijk een gevaarlijk toestel voor mens en huisdier als de piloot het niet perfect kan controleren.
    De Nine Eagles Solo Pro 260 is een robuust klein FP spinnertje, in België nog makkelijk verkrijgbaar én de onderdelen zijn niet te duur, al is alles wat spare parts en lipo's betreft dikwijls stukken goedkoper als je het via webshops uit Hong Kong besteld en zelfs in een lokale hobbywinkel vindt je dat toestel voor een pak minder dan 100 EUR RTF en iets méér als de de luxeversie neemt (incluis netlader, extra lipo en alu koffertje).
    Er zit ook heel wat verschil op van exemplaar tot exemplaar. Mijn eerste 260 behoefde heel wat bijregeling eer hij stabiel wilde hooveren een deed veel meer zijn goesting dan mijn goesting, een tweede exemplaar vliegt als een charme out of the box, zonder iets te moeten trimmen of veranderen. TX heeft een dubbele stand en als je die tweede stand de baas bent dan koop je NanoTech lipootjes van 160 mAh en moet je opnieuw leren om het plots onherbenbaar wilde beest te temmen.
     
  6. jefke8345

    jefke8345

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    24
    Locatie:
    geel belgie
    ik denk dan dat ik de Nine Eagles Solo Pro 260 ga kopen (bedankt koala2)
    het ziet me er een goeie heli uit
    dus ik ga hem kopen in een rc shop
    maar moet je die zelf bouwen ? :confused:
    dat zal me wel lukken denk ik

    bedankt allemaal,
    over die winkel ik wou eigenlijk gewoon weten of die bestond ?
    maar dat is nu niet meer van belang...

    nog eens bedankt allemaal
     
  7. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Niks zelfbouw, is compleet RTF. Je zal hem wel zelf moeten repareren als ie crasht en daarbij brokken maakt (evenwel, hij kan heel wat verdragen voordat er iets breekt).
     
  8. jefke8345

    jefke8345

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    24
    Locatie:
    geel belgie
    Oke en zouw iemand zonder lessen kunnen vliegen met deze heli
    Ik heb alleen nog wat maar gevlogen met een 3ch en dat lukte goed
    En is afstellen moeilijk maar ik ga eens vragen aan de winkeliier dat ie dat aan mij uitlegt bedankt
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk en lees ff rond op het forum...
    Vele beginners zijn je voorgegaan, dit is al vaak op het forum geschreven

    Of je er mee kunt vliegen zonder les ligt aan jou.
    Ik heb ook leren vliegen zonder hulp, het is gewoon goed mogelijk

    Maar je hebt er veel geduld voor nodig, moet niet meteen te hard willen, en je moet een heli hebben die goed tegen een stootje kan, want crashen ga je vaak doen.

    En een simulator kopen.
     
  10. Koala2

    Koala2

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Sint-Pieters-Leeuw
    Beginnen ?

    En begin niet in een te kleine ruimte of een die vol staat met hoge stoelen of waar de luchters laag in hangen.
    Een lege garage, een grote slaapkamer, een turnzaal is ideaal en zelfs, wacht tot valavond en als er geen wind is start dan buiten, weg van bomen en muren en liefst boven een veerkrachtig gazon.
    Begin niet te vliegen maar hooveren, hooveren en nog eens hooveren, niet te laag proberen (grondeffect, turbulentie veroorzaakt door rotorwind die tegen de grond slaat en terug naar boven moet), ideaal is 40 cm onder ooghoogte als het plafond dan nog voldoene daarboven zit, staart naar je toe (tail in) zodat je gemakkelijker kan orienteren wat links en rechts is.
    K2
     

Deel Deze Pagina