Welke klappropeller spinner is dit?

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door hmeijdam, 6 feb 2014.

  1. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Ik heb een fijne 38mm spinner, waarvan ik dacht dat het een Aeronaut spinner is. Ik heb hem ooit van iemand overgenomen. Hij heeft een stalen klemconus voor 5mm asmaat en 8mm buitendraad. Nu wil ik hem gebruiken op een 4mm motoras en had mij daartoe een Aeronaut 4mm klemconus aangeschaft. Helaas blijkt deze niet te passen. Het conische deel op mijn stalen klemconus is 6mm lang, maar het conische deel op de geleverde Aeronaut klemconus is 9mm lang. Ook is deze klemconus van aluminium.
    Nu kan ik wel weer een andere bestellen, maar wellicht heb ik dus toch geen Aeronaut spinner, of het is een oud model. Herkent iemand dit model spinner?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Zeer waarschijnlijk heb je wel een aeronaut spinner, maar dat wil niet zeggen dat alle onderdelen zomaar uitwisselbaar zijn. Ik heb dit al vele malen ondervonden. Dus steeds met de spullen naar de winkel en daar passen en ook de schroefdraad proberen.
     
  3. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Bedankt voor het meedenken. Ik ben eens een uur met Google aan de gang gegaan en heb nu denk ik toch een Graupner spinner. Aanvankelijk dacht ik dat die alleen bestaan met zo'n inbus boutjes bevestiging (want zo een spinner heb ik ook), maar het lijkt er op dat Graupner er een heeft (gehad?) met een stalen klemconus.
    Helaas : ( nicht mehr lieferbar ) :puppydogeyes:
     

Deel Deze Pagina