Welke sim?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door kriek, 27 mei 2006.

  1. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    Stickmode wil zeggen welke roer/stuur functies op welke knuppel zitten.
    Dat kan verschillen per club.
    En het is lastig om dat later anders aan te leren.
     
  2. kriek

    kriek Guest

    Dus als ik het goed begrijp bepaald de club de controls op mijn zender :?: Huh :?: En waarom is dat goed? Iedereen mag toch zijn ding doen waarmee hij zich het beste voelt? :|
     
  3. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    Natuurlijk mag je dat. 8)

    Alleen geeft dat een probleem als ze je les gaan geven en als je in de toekomst zelf misschien les gaat geven.

    Zie het maar als een soort van positieve aanpassing en niet als een gedwongen worden hoor. :idea:
     
  4. Aad

    Aad Guest

    Hallo , ik moet nu toch even kwijt dat je bij AFPD de meeste en de beste feedback hebt, zowat dagelijks nieuwe scenerys en plane , ik maak er namelijk zelf ook veel voor , en er zijn heel wat adressen waar je kunt oploaden , begin maar hier te kijken , www.rc-sim.de en registreer je bij de upload sectie ...
    Ook worden er dagelijks zowat nieuwe mogelijkheden bedacht, het gaat maar door, bijvoorbeeld een lier om zwevers op te trekken. het weer te veranderen en veel meer ...
    AFPD heeft namelijk een zeer aktieve groep hobbyisten, ( waaronder ook ik) die zo langzamerhand alle andere simulators achter zich laat...... en dat is geen sprookje ........ maar ga het zelf maar uit vinden , anders denk je nog dat ik je wil beinvloeden.
    Ik zeg NIET dat andere sims slecht zijn , ze raken alleen een beetje flink achter .......

    sucses . groetjes van een harddyer ... :wink: :wink: :D

    PS, en ik heb ook reflex .....inde kast liggen , al twee jaar......
     
  5. ik wil 2 dingen zeggen:
    1. er komt binnen kort een nieuwe, fs one.
    maar die is nog niet uit dus kan je weinig nuttigs over zeggen.
    2. wat me in allebei opvalt(of ik zie het verkeerd) is dat als je met je vliegtuig op zij kant of recht omhoog vliegt de schaduw niet klopt.
    wel zie ik dat hij ook niet recht onder je vliegtuig kan zitten als de zon anders staat(das bij fms niet zo)
     
  6. Aad

    Aad Guest

    hallo pepijn , misschien moet je dan een schaduw dansje doen......
     
  7. kriek

    kriek Guest

    Hé jongens,

    kan ik dit koopje laten liggen? Wat vinden jullie ervan :idea:

    E-starter met twee electromotors. (nieuw!)
    Nitro trainer in balsahout ,met bovenvleugel ,en nieuw motorke,7,5 cc .
    Simulatiesoftware van Reflex XTR Nieuw
    Nieuwe zender van Graupner met computerscherm MX-12,40MHZ. (5 m oud)
    Smart charger voor lipo 3cell ,en ni-cd/mh ,met ledaanduiding.

    Dit alles voor € 450 8O

    Grtz
     
  8. Redfire

    Redfire Guest


    Luister eens achter welke motor dat is, merk en type dat kan al veel in prijs en kwaliteit maken.
    Is het vliegtuig nog in goede (nieuw?) staat? Zijn er starttoebehoren aanwezig voor de nitro?

    Wat de sim betreft, ik vind persoonlijk reflex XTR zeer goed voor heli, maar voor vliegtuigen wel minder.
    Ik zou persoonlijk voor de AFPD gaan, wanneer je het "gewone" vliegen beu bent kan je nog wat balloon popping gaan doen of spot landing...
     
  9. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    Maak er anders even een nieuw topic voor aan.
    Dan krijg je meer reacties op je nieuwe vraag. :)
     
  10. kriek

    kriek Guest

    Wilco: ik ga er niet speciaal een nieuw topci over aanmaken omdat ik zelf over te weinig informatie beschik. Toch bedankt :)

    De AFPDL is (hopelijk) momenteel al onderweg. Dus als deze koop doorgaat heb ik beide softwares (en kan ik zelf gaan benchmarken). De koper zegt dat hij alles in een keer gekocht heeft maar dat het weg moet omdat hij gewoon geen tijd heeft. Met de zender heeft hij maar aantel keren gevlogen op pc, en het zei hem allemaal niets. :oops:

    MAAR als je even gaat uitrekenen: de zender alleen kost kleine € 200, de reflex, zobizo € 200, dan nog die batterijen en laders + 2 nieuwe vliegtuigen (een electro, ander naft)... Dus stel dat dit allemaal in goede staat is, kan ik dit aanbod toch niet weigeren... :arrow: denk ik zo :roll:
     
  11. Lainke

    Lainke Guest

    De zender kost 89€, de sim 219€, dus voor een 300€ ongeveer heb je sim + zender. De vliegtuigen zijn niet zo duur hoor en is het wel jou keuze... heb ooit ook zo'n "aanbiedingé gekocht en bleek dus totaal niet mijn ding te zijn wat betreft de vlietguigen die erbij zaten. Motors versleten of toch zo goed als. Achteraf gezien heb ik alles terug op orde moeten zetten en heeft me dit veel meer gekost dan die prijs die ik in gedachte had.
     
  12. kriek

    kriek Guest

    De zender 89€ los he. Deze is met zendkristal enzo erbij. Heb juist een foto gezien van de vliegers en ze zien er echt wel in orde uit hoor. De trainer met zijn 2 electromotoren is fonkelnieuw (nooit gebruikt), de ander is een piper, schat iets van een 1,5 meter wing span maar al wel gebruikt. (geen beschadigingen)
    + batteries en laders ook allemaal inclusief... alles met nog garantiebons.
     
  13. Redfire

    Redfire Guest

    Is het die van laakdal die op kapaza staat? De prijs staat daar op 400 euro en komt overeen met jouw omschrijving? Je moet hem eens vragen welk merk van motor en type erop staat.
     
  14. kriek

    kriek Guest

    Ja idd redfire, die van laakdal!! Er staat een Os op, meer wist hij ook niet. Maar die is al wel gebruikt.

    Ik denk niet dat ik het aanbod ga nemen omdat er nog extra kosten bijkomen: Extra zware batterie (2 motoren) en stroomverdeler, ontvanger, en bij de balsa vlieger nog servo's. Dus das nog eens een € 100 erbij en dan vind ik het wel juist overdreven :(

    Dus ik blijf bij mijn oorspronkelijk idee: sim (afpdl, hopelijk al onderweg) en een mx 12 (moet ngo besteld worden)

    Grtz
     
  15. kriek

    kriek Guest

    Ik ben de trotste bezitter van een mx 12 en de Reflex! :lol:
    Het programma ziet er erg gelikt uit. Ik heb nog niet de tijd en goesting gehad om alle papieren en handleidingen eens na te lezen. Gewoon zender uit de doos, batt. opladen, in de pc pluggen, effe calibreren en klaar is kees. :p Makkelijker kan het niet zijn. Morgen ga ik eens op zoek naar andere achtergronden want na 2 dagen ben ik ze al een beetje beu. :|
    Groetjes en merci aan al degene die hier info gepost hebben 8)
     
  16. lompkieke

    lompkieke

    Lid geworden:
    22 sep 2006
    Berichten:
    43
    Locatie:
    beerzel(belgie)
    weet er iemand waar ik een demo kan downloaden van reflex en afpd?
    dan kan ik ze even vergelijken voor een eventuele aankoop
     
  17. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
  18. lompkieke

    lompkieke

    Lid geworden:
    22 sep 2006
    Berichten:
    43
    Locatie:
    beerzel(belgie)
    alvast bedankt wilco ,ik ga het direkt uitproberen grtz
     
  19. peter.c

    peter.c

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    599
    Locatie:
    balen
    vraagje voor wilco 1985 heb gezien dat je een variometer hebt mag ik vragen hoe geraak ik daar aan zou heel intersant zijn alvast bedankt
     
  20. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    *kiepert een doos met bende om omdat hij de dongle niet kan vinden als het opgeruimd is :evil:


    In aerofly pro (deluxe) in game:

    druk op "2. view"
    zorg dat "show 2.view" aan staat
    zet ook wind en vario meter aan.
    voila :D

    plaatje zegt meer dan.....

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina