Welke zender,,

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Frans, 20 aug 2003.

  1. Frans

    Frans Guest

    Hallo,

    Mijn huidige zender heeft geen dualrate. Iets wat ik wel degelijk mis op de helling. Ik wil dus een nieuwe zender, eentje die voorlopig voldoet. Op dit moment vlieg ik alleen eenvoudige elektro kistjes en zwevers. Op het lijstje staan echter wel een schaal zwever en een elektro heli. Ook wil ik een wat grotere DLG bouwen. Wellicht is het dan leuk om tijdens de start een trim programmatje te kunnen draaien.

    Nu twijfel ik over de royal evo 9 van multiplex en de field force 9 van futaba.

    Wie heeft ervaring met een van de bovengenoemde zenders, waarom zou ik hem willen aanschaffen, of waarom niet? Wellicht raad je me een andere aan??

    Alvast bedankt

    Groetjes Frans

    -Goed getaped is beter dan nieuw!-
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Neem beide zenders eens in je hand om te voelen hoe ze in de hand liggen. Laat je ook goed uitleggen hoe je die zenders moet instellen. Wat voor menu's worden gebruikt en zijn die een beetje logies ingedeeld. Kijk ook of alles er in zit dat je wilt en vraag wat uitbreidingen kosten.
    Op technisch vlak verschillen beide zenders niet of nauwelijks. Beide zijn goed bekend staande merken met een grote betrouwbaarheid.
    Uiteindelijk maak je een keuze aan de hand van je eigen voorkeuren en je portomonnee.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    heb zelf 2 fieldforces 9, een voor de heli's de ander voor de vliegtuigen.
    ik ben er zeer te spreken over, voor mij niks anders dan futaba.
    als je vragen hebt over de zender help ik je graag.
    zoals ernst al zegt, doen de zenders technisch voor elkaar niks onder, het is net wat je mooier/fijner vind.
    allebei topzenders, zowel de ff9 als de evo.
     
  4. Frans

    Frans Guest

    Oke heb van beiden de spec's gelezen. Als ik het goed heb begrepen kan ik de sticks bij de ff9 en andere kanalen vrij programeren (behalve 9). Dan bedoel ik koppelen aan het ontvanger kanaal. Bijvoorbeeld de "schuif" aan je rechter wijsvinger toewijzen aan kanaal 5 ?? niet?
    Ik heb niet kunnen vinden of ik bij de ff9 de modellen kan opslaan op mijn PC. Kan dit? TEvens heb ik niet terug kunnen vinden of ik iets kan doen met triminstellingen voor een lier of dlg start. Hem na bijv. 5 seconden een andere instelling geven. Weet iemand of dit tot de mogelijkheden behoord. Is de bediening van de ff 9 eenvoudig??

    De keuze word denk ik een ff 9 daar ik hem fijner in de hand vind liggen (evo is een soort stoeptegel). Tevens is hij niet zo heel duur 559,- euro incl. ontvanger en 4 servoos...
    Jammer zou ik wel vinden als ik hem niet met de PC uit kan lezen.

    Groetjes Frans
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hoi frans,

    evt kan je een interfaceje kopen vaar je de campacs, een geheugenmodule waar je je modellen in op kan slaan, uitlezen op de pc.
    de bediening van de ff9 is top notch, zelfs iemand die de zender nog nooit heeft gezien kan zijn modellen gemakkelijk inregelen omdat het grafisch display mooi de hele namen van de functies laat zien en niet werkt lastige afkortingen.
    de instellingen maak je met een rotary knop en 2 drukknopjes, daar bedien je alles mee.
    over de triminstellingen etc, je kan flightmodes programmeren en offset trims zonder problemen en toewijzen aan schakelaars.
    als je wil kan je ook via het buitenland er een halen, dan kost ie in een set compleet met invoerrechten en btw 460 euro, let wel je hebt dan een set met ook de 149dp PCM ontvanger rbij die hier los ook 180 euro kost.
     
  6. Frans

    Frans Guest

    Das scheel weer 100 euro. Waar haal je hem dan vandaan??

    Waarom heb jij er eigenlijk 2?

    Groetjes Frans
     
  7. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
  8. Frans

    Frans Guest

    Bedankt voor de reacties...:)

    Ik heb gekozen voor een Field Force 9.

    Groetjes Frans
     

Deel Deze Pagina