wie heeft welke tekeningen en wil ze delen ?

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door serge pot, 22 jun 2011.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Bedankt voor het zoeken, maa rik het zowat elke hoek van het www gehad voor een Habicht. Ze zijn er wel, maar ik vind ze te groot. (vanaf 3,4 meter span tot groter)
    Ik vind 2,5 meter wel mooi voor een Habicht. Maar het tij kan nog keren, 1 mailtje naar de persoon en ik kreeg de tekingen in een ander format.

    Van de week weet ik meer, maar het gaat er op lijken dat het toch gaat lukken!!!
     
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Maar wat is er mis om een tekening van 3,4 meter te verkleinen?
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Omdat de tekening gebaseerd is op de 3,4 meter. Ga je kleiner schalen kloppen de verstevigingen niet meer en zijn dan ook niet meer in verhouding.
     
  4. alfred-stant

    alfred-stant

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    61
    Locatie:
    Veendam
    Hallo
    Ik ben alfred en een rookie op model vliegen.
    Nu wil ik deze zomer beginnen en wel met een zweefvliegtuig.
    Heeft iemand misschien een tekening van een mooie zelfbouw beginner zwever?
    Heb geen ervaring met bouwen maar wil het graag leren.

    Grtn alfred
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Okee ,voor als je geen ervaring hebt is dit niet verstandig inderdaad .
     
  6. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Kan het zijn dat je hem gesloten hebt ?
     
  7. Justinb81

    Justinb81

    Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Zoetermeer
    Er was inderdaad iets mis mee, vanaf volgende week verhuist de ftp server naar Oman.
    Dat is een nieuwe machine, en is ook wat geavanceerder dan de omgebouwde router waar het nu op draait.
    Ik heb het ding gereboot en nu is het weer beschikbaar
     
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    ftp://mbf:Nov2011@84.84.122.80/dynaflite skeeter/
     
  9. JHvdK

    JHvdK

    Lid geworden:
    15 okt 2006
    Berichten:
    1.028
    Locatie:
    Haarlem
    Beste Alfred,

    Als je het mij vraagt kun je (als je graag wat wilt bouwen) beginnen met een zeer eenvoudige bouwdoos. Daar zit alles in wat je nodig hebt en er zit een uitgebreide bouwbeschrijving bij.
    Een voorbeeld zou kunnen zijn een RISER van SIG. Die heb je al voor 5 tientjes, of een SPIRIT van Great Planes. Die is iets duurder. Vliegen allebei voortreffelijk (mits goed gebouwd). Ook zou je kunnen zoeken naar een club voor wat begeleiding. Die kijken graag met je mee.

    Groeten, JH
     
  10. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    YES!!!!!!!!!!!!! Er ligt een ge-freest setje voor mij klaar.....
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    ik merk al een kleine week dat de database niet meer beschikbaar is. In mijn ogen niet acceptabel, jammer van het vele werk dat Serge erin heeft gestoken.

    Hoop dat dit snel opgelost word.
     
  12. Justinb81

    Justinb81

    Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Zoetermeer
    Helaas was het servertje erg populair bij hackers, het arme ding viel om van het aantal geautomatiseerde random password aanvragen.
    Ook zijn er mensen geweest die alle tekeningen tegelijk downloaden waardoor het dataverbruik enorm is geweest.
    De enorme rekening die ik gepresenteerd kreeg vond ik niet acceptabel.

    De Database komt binnenkort wel terug, maar dan in andere vorm. Een website waar 1 tekening per 2min max gedownload kan worden.
     
  13. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Nu heb ik er verder helemaal niets mee te maken en bemoei ik me er eigenlijk liever niet mee maar was het niet wat schappelijker geweest om eerst naar de oorzaak van het niet beschikbaar zijn van de database te vragen i.p.v. direct geagiteerd een spoedige oplossing te eisen?


     
  14. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Doe dat dan ook niet.... Ik EIS niks, ik HOOPTE alleen dat er snel een oplossing zou komen. Justin snapt kennelijk wel de strekking van mijn verhaal, gezien zijn reactie.

    Dat hij het niet acceptabel vind en de stekker er ff uitrekt kan ik mij wel voorstellen, gezien de kosten waar hij mee te maken heeft. Positief is het wel dat Justin zoekt naar een (passende) oplossing.
     
  15. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Zo, en hoe was jouw week?

    Bij mij kwam het over alsof er wat meer lading achter het bericht zat gezien het deeltje 'onacceptabel'.
    Daarbij de reactie van de Justin deden mij concluderen dat, gezien het feit alles op vrijwillige en (voor de gebruiker) kosteloze basis is, het wellicht iets minder beladen zou mogen. Tenslotte is het jammerlijk dat hij privé een rekening kreeg gepresenteerd
    Laten we zeggen een beetje het nadeel van geschreven tekst zonder non verbale communicatie.

    Afijn, beheerder site blij, jij blij en ik zal me er de volgende keer inderdaad niet mee bemoeien.
    Excusez le moi.
     
  16. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Daar sluit ik mij bij aan. Gelukkig kan ik beter bouwen dan schrijven.... ;) (ah ja, dat denk ik hé)
     
  17. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Ach het idee was zeer goed van de ftp server . Maar ik neem aan als Justin klaar is met de site dat er dan ook zeer goede tekeningen bij komen .Voorlopig zal ik de mails beantwoorden met een tekening .

    Iedereen krijgt van zijn server een bepaalde ruimte voor gratis website ruimte.Tenminste dat was bij chello wel het geval .Ik maak er geen heet hangijzer van .
     
  18. franshop

    franshop

    Lid geworden:
    26 jan 2010
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Ootmarsum
    Bouwtekening Ultra-Fly

    Hallo Gerhard,

    Ik lees in dit draadje, dat je beschikt over de tekening van de Graupner Ultra-Fly (2.30 m spanwijdte). Ik ben op zoek naar een goeie tekening van de Ultra-Fly, want de "tekening" die ik van een clubgenoot kreeg is helaas helemaal verknipt en de vleugeldelen zijn geolied (dan werd de tekening transparant en kon ook de linker helft gebouwd worden). Kortom, een zeer slechte, incomplete en haveloze verzameling van knipsels.
    Vandaar mijn vraag of ik van jouw tekening een grootkopie mag laten maken. Desnoods laat ik er meteen een pdf van maken, zodat je er zelf ook een digitaal exemplaar aan over houdt.
    Ik woon in Ootmarsum, dus kan ik zo even naar Hengelo komen.
    Ik wacht je reactie af.

    Groeten,
    Frans Hoppenbrouwer.
     
  19. joriever

    joriever

    Lid geworden:
    30 mei 2012
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Tiel
    Hallo Ruud,

    Ik ben op zoek naar de tekening van de Graupner Amiga 2 in PDF formaat.

    Zou ik deze van je kunnen ontvangen ?

    Met vriendelijke groeten,

    John Vermeulen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2012
  20. Justinb81

    Justinb81

    Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Zoetermeer
    Laatst bewerkt: 26 jun 2012

Deel Deze Pagina