Wie kan mij helpen een leuk en goedkoop FPV setje uit te zoeken?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 11 jan 2016.

  1. Ruud.ver

    Ruud.ver

    Lid geworden:
    7 mrt 2016
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Nederland
    als je met de NAZA m V2 vliegt zorgt deze er toch voor dat de drone recht blijft vliegen?
     
  2. mika7x73

    mika7x73

    Lid geworden:
    19 apr 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Mijdrecht
    gopro heeft ook eigen app. maar niet gebruiken want die heeft nog geen 30 meter bereik maar is het mogenlijk om een echt goede fpv te maken met gopro? op internet heb ik al wat rond gekeken maar kon niet iets nuttigs vinden. wel had ik een filpmje gezien waar ze dit deden maar hier zat toch te veel tijd tussen het beeld en realiteit. iemand
     
  3. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Ze bedoelen alleen de gopro gebruiken als camera voor FPV, niet zn wifi output.

    Beste is gewoon een 30 euro camera voor FPV live feed en de gopro als opname of secundaire camera.

    Video signaal gewoon analoog via de speciale fpv zenders.

    Wil je op wifi je signaal vergroten dan kan je misschien op je wifi ontvanger (mits er een externe antenne op kan) ee richt antenne gebruiken. Patch of helical.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  4. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Beste is aparte camera voor FPV live feed en de gopro als opname camera.
    Nooit WiFi en 2.4ghz besturing combineren.
     
  5. mika7x73

    mika7x73

    Lid geworden:
    19 apr 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Mijdrecht
    ik bedoel zoeits als dit...

    maar dit is ook nog niet echt live. of is dit het beste wat ik met gopro zou kunnen?
    alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2016
  6. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Het is wel echt live, maar er zit redelijk wat vertraging op. Voor gopros is dit normaal. "no lag" noemt hij het, maar voor bepaalde FPV niet echt bruikbaar. Verder vindt hij het een pluspunt dat de accus het veel langer uithouden dan de gopro huh?? Mij lijkt dat juist een nadeel.

    Martin
     
  7. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ja ik heb inmiddels al een geruime tijd een losse FPV camera die vast zit aan de quad en dan heb ik nog een action camera aan een gimbal voor de filmopnames zelf
     
  8. mika7x73

    mika7x73

    Lid geworden:
    19 apr 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Mijdrecht
    oke bedankt heren.
    ik heb namenlijk een tijdje geleden gopro here 3+ gekocht maar toen ik fpv ontdekte dacht ik dat het misschien toch mogenlijk was.

    nogmaals hartelijk dank
     
  9. mika7x73

    mika7x73

    Lid geworden:
    19 apr 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Mijdrecht
    trouwens ycdlawip hoe gaat het met fpv vliegen?
    misschien zin om een filmpje met de rest te delen over hoe het er nu mee gaat?
     
  10. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Op mijn F550 gebruik ik een GoPro 3 met video out voor FPV. Geen extra camera. Reden is dat ik er video opnamen mee maak en zo precies kan zien wat ik opneem. Iets vertraging is niet erg en ik blijf altijd is de buurt... voorbeeld: op
     
    mika7x73 vindt dit leuk.
  11. mika7x73

    mika7x73

    Lid geworden:
    19 apr 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Mijdrecht
    das wel erg gaaf ja maar ik zou dit op een mooie spitfire willen gebruiken en dan is achterstand onmogenlijk.
    toch erg gaaf:)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2016
    Ard Schell vindt dit leuk.
  12. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    bedankt voor je reactie. Als ik heel eerlijk ben ben ik nog met kleine stapjes bezig, ik heb wel wat luchtopnames gemaakt maar het echt fpv vliegen daar ben ik nog voorzichtig mee omdat het toch lastiger is dan gewoon vliegen terwijl je naar de quad kijkt. Of naja, zo voelt het. Met name omdat het beeldscherm soms lastig te zien is zo op het veld.

    Ik ben nog steeds een beetje bang met hoeveel afstand hij het blijft doen. En ik heb momenteel een beetje problemen met de cheerson cx 20, dus daar ga ik nog even een topic over openen.

    Maar de gimbal/action camera en fpv set doen het perfect verder. Ik wil alleen eerst even zorgen dat de quad zelf weer even zonder problemen gaat vliegen.
     
    mika7x73 vindt dit leuk.
  13. mika7x73

    mika7x73

    Lid geworden:
    19 apr 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Mijdrecht
    begrijpelijk hoor. het is inderdaad het beste om voorzichtig te beginnen. toen ik mijn eerte drone kocht was dat de haobo toys 105v. best fijne drone voor beginners en onverwoestbaar. tegen die tijd dat kijk ik er naar uit ;)

    groetjes mika
     

Deel Deze Pagina