Worldcup / Eurotour F5J Toldijk 2016

En nog 13 :)

52 Petr Nehera CZE
53 Jörg Syska GER
54 Christan Keulerz GER
55 Keil Wolfgang GER
56 Jochen Wiegand GER
57 Fabian van Staelen GER

De inschrijving is gesloten, op het laatste moment nog een aantal wijzigingen, maar erg blij met 60 deelnemers uit 7 landen.

De indeling volgt morgen via de mail.

Frank van Melick NL
Geert van Melick NL
John Ruiter NL
Jan Somers NL
Peter Zweers NL
Andreas Freundl GER
Leonard Cotrim Freundl GER
Sophie Cotrim Freundl BRA
Gunther Cuypers BEL
Jos kleuskens NL
Chris Gyssens BEL
Pieter Nevelsteen BEL
Erik Rukkers NL
Knut Bündgen GER
Heribert Starmanns GER
Dieter Rybold GER
Robert Blacquiere NL
David Claeys BEL
Paul van de Water BEL
Staf Peeters BEL
Adrie van Brouwershaven NL
Hans-Joachim Bosch GER
Gerhard Pollack GER
Bernhard Prade GER
Wilhelm Winkler GER
Nils Winkler GER
Hans-Werner Sonntag GER
Jan -Niclas Weiß GER
Andreas Stockhaus GER
Patrick Pee BEL
Juun Albers AUT
Alfred Schuller AUT
Ulrich Lenger GER
Henk Struik NL
Pascal van Ool NL
Jean-Luc Dufour BEL
Udo Dressel GER
Peter Nelles GER
Wolfgang Vyvers GER
JAROSLAV IMIOLEK CZE
Miroslav Kotula CZE
Vlastimil Vostrel CZ
Florian Wortmann GER
Luděk Novotný CZE
Radek Malčík CZE
Petr Malčík CZE
Denis Škrabl SLO
Petr Nehera CZE
Jörg Syska GER
Christan Keulerz GER
Keil Wolfgang GER
Jochen Wiegand GER
Fabian van Staelen GER
Jure Pečar SLO
Andreas Bolte GER
Ab Kort NL
Timo Drust GER
Thomas Dargewitz GER
Marius Wortmann GER
Lukas Planken GER

De voorbereiding is in volle gang. Erik heeft "eventjes" de scorekaartjes gedrukt. Ach slechts 600[emoji2]. Karel heeft een aantal middagen besteedt aan het inspreken van de piloten die gliderscore nodig heeft. Peter die alle touwtjes aan elkaar knoopt en het financiële overzicht bewaard en zo zijn er nog veel meer activiteiten die team Toldijk met liefde uitvoerd.
Het beloofd een mooi weekend te worden. Als de voorspellingen uitkomen is zonnebrand zeker noodzakelijk. Bij weinig wind zal er zeker laag gestart worden.
Uiteraard is iedereen die geïnteresseerd is van harte welkom om te kijken. Dus hopelijk tot volgende weekend!
Image1466337981.609550.jpg
Image1466337990.400007.jpg

Vandaag even op bezoek geweest om al die nieuwe mooie F5J modellen eens te zien en te zien vliegen.
Het was geen lekker weer voor foto's maar hier toch maar eentje.
DSC02653a.jpg

Ik heb genoten van de modellen, het vliegen (O-zo mooi langzaam) en het zien en spreken van vele 'oude' bekenden.

Hier mijn foto impressie van 2 dagen F5J WorldCup Eurotour in Toldijk , met wisselende weers- omstandigheden , zaterdag even kort , lichte regen en zondag een korte onweersbui , vandaar helaas maar 1 fly-off met als grote verrassing .

1 - Pascal van Ool 1000 p
2 - Radek Malcik 1000 p
3 - Vlastimil Vostrel
4 - Geert van Melick
5 - Chris Gyssens

De nummers 1 en 2 scoorden beiden 1000 punten in de Fly-off.
Maar Pascal had een betere Oveall Results .

Laatst bewerkt:
Valt mee hoor.
Is voor 3 personen, pa, zoontje en dochter. Waarbij een paar "gast" kisten liggen te schuilen in het rek voor de regen.

Johnny

De Ultima's zijn in hun verf gebleven. Volgens mij hadden de ultima's te weinig vlieguren en waren de omstandigheden niet echt gunstig. Ze vlogen gewoon met de pack Xplorers mee. Volgens mij hadden de pikes net wat voordeel bij deze omstandigheden door dat ze beter grotere afstanden kunnen overbruggen zonder veel verliezen.

En nu ongezouten opmerking: Ik denk gezien de NL omstandigheden dat de Ultima's net niet genoeg uit de veren zullen komen. Voor mijn gevoel zijn ze net iets te "langzaam" en robust voor ons klimaat.

Maar ik denk wel dat we nog niet alles van de Ultima gezien hebben. Denk zeker dat ze wel nog beter kunnen worden door ervaring en gevoel van de piloten.

Robert

Naar wat ik had begrepen kwamen inderdaad in 1 dag zowat alle jaargetijden voorbij.
Wellicht een domme vraag maar wat bedoel je met "te robuust voor ons klimaat"? Als ik naar de foto's en bouwverslagen van de Ultima's kijk is robuust nu niet echt het eerste wat in mij op komt :D

Detailed scores of the preliminairy rounds 1 to 6 Toldijk 2016

Bijlagen

Inderdaad mooi om de scores eens te bestuderen.
Zeker het verschil wat de starthoogte maakt is zeer interessant.

Back