WPL Gaz 66 truck

Discussie in 'Electro offroad' gestart door reinaart, 7 nov 2017.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Laatst bewerkt: 7 nov 2017
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zou (ook) geleverd worden als DIY kit, mag voor mij dan ook meteen als lege roller.
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Over lege rollers gesproken, ik kreeg vandaag mijn 1/16 Bruder Dodge Ram 2500 binnen. Ik kon het als pickup liefhebber niet laten om het ding te bestellen, hij ziet er zo veel beter uit dan de oudere Bruder speelgoed wagentjes. Het blijkt dat de spoorbreedte 14 cm is, identiek dus aan die van de WPL trucks. Ik ga nu natuurlijk proberen om een WPL chassis, of in ieder geval de assen, veren en transmissie, in te zetten voor een rc conversie van de Dodge Ram truck. De Bruder Ram is echt een erg mooi model :



    Groet,

    Arjan
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Heb deze Bruder Pickup zonet in de winkel zien staan, hij mag er inderdaad best wezen,. En met de 'modulaire' chassisrails van de WPL truck zou je inderdaad zo de wielbasis kunnen aanpassen.
     
  5. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Het nadeel van die Bruder auto's is dat het niet meevalt om ze netjes uit elkaar te halen. Alle onderdelen zitten in elkaar geklikt met wigvormige nokjes/lipjes die niet bedoeld zijn om weer losgemaakt te worden en deze zijn bij de Dodge truck ook nog eens erg slecht toegankelijk. Ben er een volle dag mee bezig geweest om de pickup netjes uit elkaar te halen :eek: (een klein hobbymes met een beitelblad werkt het best om de nokjes bij te snijden). Het is me trouwens nog steeds niet duidelijk hoe ik de radiateur en voorbumper van elkaar kan scheiden :confused:. Wat mij betreft een geval van Duitse "over-engineering". Zal morgen eens een stel foto's maken van de losse onderdelen van de Pickup truck.

    Arjan
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen

Deel Deze Pagina