Op mijn laatste indoor vliegtuig wou ik eens extra zuinig zijn op gewicht en daarom de Yep 7 A esc aangeschaft . Alles aangesloten maar de aileron servo begon telkens te trillen ? Rudder en elevator en motor werkten perfect . Dus dacht ik er scheelt iets met de ail servo . Deze er uit genomen testen met servo tester en ok ? Toch voor de zekerheid een nieuwe gestoken , weer zelfde probleem ? Nu ben ik geen electronica specialist maar het begon te dagen dat de esc aansluiting niet ok was of ... vul maar in ? Terug een gewoon 10 A esc gestoken en probleem is weg . Zou het iets met de bec kunnen te maken hebben of waar ben ik de mist in gegaan ? Ik hoor het graag . Nog wat foto's hoe de Yep was aangesloten . De draadjes die naar de motor gingen zijn afgeknipt .
Je bec kan maar een bepaalde stroomsterkte leveren Als deze amperage te laag is krijg de servo minder stroom. Andere bec/regelaar met grotere stroomsterkte of lichtere servo's
heeft een YEP7 wel een bec? meet de +/- eens zoals je de boel op je foto hebt aangesloten, staat de volledige spanning van je lipo op je ontvanger en servo's veel servo's worden daar wat trillirig van
Zojuist eens op rc groups geweest en deze heeft idd geen bec . Voor de rest nogal wat verwarring ivm aansluiting . This ESC does not have a BEC circuit so the 1S or 2S battery connects exactly as you thought (where the red and brown wires go now). The same voltage then goes to RX and servos. There is some discussion about this in the F3P forum: https://www.rcgroups.com/forums/show....php?t=2302689 en You don't have to solder the battery leads to the ESC. Just plug the battery directly into the receiver with a standard servo connector. The receiver will then supply power to the ESC via the throttle cable.
wat ik doe is wel de lipo aansluiten op de YEP-7 en dan een diode in de + kabel zetten die naar de ontvanger gaat. Dan gaat de motorstroom tenminste niet door de ontvanger. Die diode in de voeding naar de ontvanger haalt net even iets van de topspanning van de 2S lipo af....
Dit is een oude truc. Hij laat de spanning met 0,6 V dalen en met 2 diodes in serie 1,2 V. Ze moeten wel de stroomsterkte kunnen verdragen. De BY107 is een mooie en kan 1 A verdragen. Denk wel om de warmte
Het probleem is niet de spanning op de ontvanger, maar die op de servo's. Iedere moderne 2.4 GHz ontvanger kan 2S aan, maar vele servo's niet. Ook de stoorpieken op de ongefilterde accu spanning kan voor de servo's te veel zijn, ook hier zal de ontvanger bij 2S niet veel last hebben, die is genoeg gefilterd. Of gebruik een kleine losse BEC zoals deze: https://www.hoelleinshop.com/SBEC-f...ellein&SessionId=&a=article&ProdNr=MKO0009002 Je moet alleen de in- en uitgangsstekkers verwisselen. De ingang, wat origineel de kabel met vrouwtje is moet naar de ESC, en de uitgang wat origineel de pennen zijn moet naar de ontvanger.
Ja, die YEP-7 en YGE-7 zijn eigenlijk alleen interessant wanneer je met 1S vliegt. Ik vlieg de Plush 6A in eem mini-Swift vleugeltje, op 2S.
Dymond D47 servo's gebruiken, die kunnen direct op 2S. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel een behoorlijk snelle en preciese servo ( en maar 4.7 gram) hoe zouden ze toch aan dat typenummer komen......