Zijde glans lak over Hoogglans gespoten romp

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Macrabbit, 15 mei 2011.

  1. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo,

    Ik heb mijn Smit Nederland op een paar kleine dingetjes na gereed. De romp is met Hoogglans Wyzenol gespoten. Het is steeds de bedoeling geweest om hierna de romp met een zijdematte laklaag af te werken. Mijn vraag aan de kenners is of ik deze laag er zo op kan spuiten. ( Uiteraard na de romp geheel ontvet te hebben.) Ik hoop eigenlijk wel want ik heb de decals er al op zitten.:roll::-?. Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    als je de verf er zo op zet heb je waarschijnlijk geen goede hechting dus eerst lichtjes opschuren.
     
  3. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    De blanke lak kun je er zo overheen spuiten. Voor de zekerheidd wel het zelfde merk gebruiken. Blijft wel de vraag of je decals er tegen kunnen. Eerst voorzichtig een stukje proberen.
     
  4. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Zijdeglans lak

    Hallo Marc en Adam,

    Bedankt voor jullie advies. Welliswaar spreken jullie elkaar tegen maar ik neig toch naar het advies van Adam. De romp licht opschuren is eigenlijk ook geen optie omdat de decals al aangebracht zijn. Achteraf had ik mogelijk beter de romp kunnen scotch-briten, dan de decals erop en vervolgens de blanke lak erop. De blanke lak moet sowieso over de decals heen om deze goed te beschermen. Ik ga dus de blanke lak zo over de gespoten romp heen spuiten. Nogmaas bedankt.

    Groet
    Sjoerd
     

Deel Deze Pagina