formost

kijken waar de kap neer kwam overtrok ik de formost hij kwam in een vrille maar ik kreeg hem er snel weer uit en maakte de mooiste landing tot nog toe.
En zo beleef je elke keer weer wat.
Met vriendelijke groet. Gerrit Jan

:smile: G.J. Leuk hé dat cabrio vliegen, heb dat ook al diverse malen gehad, vind het wel knap dat je je kap wilde volgen, mij lukte dat niet :confused:
Maar ook de vrille is voor de Formost no problem at all lees ik, enne nog vele mooie vluchten toegewenst, wel effe kappie checken :smile:

Groet Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Gerritjan


Ben je nu die kap kwijt of niet ??

Je weet toch wel, dat je altijd na je kist moet blijven kijken, je mag alleen even niet naar je kist kijken als er een mooie vrouw langs loopt toch!!!!!

Ik ben blij voor je dat jij je kist heel hebt gehouden, het is altijd jammer als een kist plat gaat, toppie hoor en zo hoort het, dat is ervaring, wow wow geweldig toppie.


Vriendelijke Groet Jaap Gaasbeek
 
kap

@Gerritjan


Ben je nu die kap kwijt of niet ??

Je weet toch wel, dat je altijd na je kist moet blijven kijken, je mag alleen even niet naar je kist kijken als er een mooie vrouw langs loopt toch!!!!!

Ik ben blij voor je dat jij je kist heel hebt gehouden, het is altijd jammer als een kist plat gaat, toppie hoor en zo hoort het, dat is ervaring, wow wow geweldig toppie.


Vriendelijke Groet Jaap Gaasbeek

Ik had de kap gevolgt ik was bang dat hij in de mais zo vallen en dan is het erg handig als je weet waar je ongeveer moet zoeken.
Het was niet het geval maar lag in een weiland van afstand duidelijk te zien .gr Gerrit Jan
 
meer dan 25 vluchten met de formost

Het gaat goed met de formost ik ben de tel kwijt geraakt van het aan tal vluchten.

Langsaam in de bocht moet je mee op passen overtrekken hij is niet gemeen maar waarschuwd.
Je kunt hem goed afvangen maar ik vind de landingen nog te ver
lager binnen komen eens kijken wat de mogelijk heden zijn.
Moet nog aan gewerkt worden het is lastig.
Met vriendelijke groet Gerrit Jan
 
logboek

ja het gaat goed gerritjan,drinken we binnenkort een biertje op.
denk dat het handig is een logboek bij te houden,draaiuren slaat ie toch ook op.
Als het goed gaat vergeet je snel hoeveel vluchten je maakt op een dag dat is teminste onze ervaring.
Nou dat wordt vast weer een machtig vliegweekend,wel weer nieuwe kero aanmaken.
als je weer turbineoilie nodig hebt geef even een seintje dan neem ik het weer voor je mee.
groetjes Rene.
 
nou, die eerste landing zag er toch netjes uit, helemaal niet verweg of zo.
ik vraag me alleen af, land jij altijd achterstevoren staand?:D
volgens mij is het een prettig vliegende kist of niet? mischien schaf ik me deze ook wel aan als jet trainer.
sucses verder en hou hem heel he!
groeten Gertjan
 
snelle start

He GerritJan wat gaat die bak snel omhoog ,mooi man altijd weer leuk om filmpjes na het vliegen nog eens op je gemak te bekijken,dan is het echt nagenieten .
Denk er over om bij ons nieuwe project de zelfde poten te gebruiken.
mischien iets beter met ruwe ondergrond zoals sporen ed.
Spreek je morgen wel weer!
 
@Gerritjan

Ik heb even je filmpie bekeken en ik moet zeggen dat ziet er goed uit niks mis mee.

10 punten


Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek
 
landing

nou, die eerste landing zag er toch netjes uit, helemaal niet verweg of zo.
ik vraag me alleen af, land jij altijd achterstevoren staand?:D
volgens mij is het een prettig vliegende kist of niet? mischien schaf ik me deze ook wel aan als jet trainer.
sucses verder en hou hem heel he!
groeten Gertjan

De landing lijkt erg dicht bij maar dat is niet zo de eerste was iets strakker.
ik land zo het makkelijks zit tussen de oren een vliegtuig waar ik aan gewend ben land ik is mij op gevallen van alle kanten. hij vliegt inderdaad erg goed ik heb er 149 euro voor betaald bij DIGITECH en dat is een koopje ik denk dat ze inmiddels uit verkocht zijn.
op EBAY staan ze voor 299 geloof ik. had ik er maar 2 gekocht.
groeten Gerrit Jan
 
@Gerritjan

Klopt de eerste landing was beter als de daar op volgende ik wilde het niet zeggen hier en wat je volgens mij moet aanpassen is, dat je je downfucktie een % of 3 meer down moet mixen samen met je flap, je bent nu op je hooglaag stick aan het zoeken om te landen, dat kun je duidelijk zien op je film hiero en je hebt nu moeite om je kist naar beneden te drukken voor de landing.

Maar verder met alle respect hoor, duidelijk is te zien in die film, dat je het rustig aan doet, geen rol, geen loping enz enz, je laat dus je Formost rustig tot je komen, dat doe je dus goed Broek.

Ik blijf je volgen hier, best leuk hoor, succes verder

Groet Jaap
 
Laatst bewerkt:
landen formost

Zo 4 vluchten zitten er op vandaag .
Dit keer heb ik geoefend korte landingen .
Met kleppen uit zie foto is het landen eindelijk zo als ik het graag zie af gevangen en voor de voeten.
En dat is gelukt alle 4 keer.
Op final de kleppen uit en je ziet hem door zakken wat hoogte er bij en het neusje komt omhoog en je laat de knuppel los iets voor je voeten en hij staat .
Om dat de meeste veldjes nog al kort zijn en alleen in de weilanden is na in vliegen niet zo gezellig.
Moet je wel strak kunnen landen
Ik ben erg tevreden over de vliegeigen schappen van de formost en de 2.4 ghz set.
De kj 66 doet het ook goed met de regeling orbit . gr GerritJan
 
mooie vliegavond

Van avond hebben Rene en ik nog weer erg mooie vluchten mogen maken.
Rene heeft de formost ook gevlogen en was ook onder de indruk van het rustige vlieg beeld mooi los komen en met de kleppen uit goed te landen.
Het kan nu nog het wordt al weer behoorlijk vroeg donker de zon staat laag dus je moet je kist goed in de gaten houden.
De volgende keer zal ik een loep en rol proberen.
Met vriendelijke groet Gerrit Jan
 
korte avonden

Ja Gerritjan de avonden worden korter om te vliegen,maar toch nog lekker gevlogen!!
Ik denk morgen de tt ook maar ff in de kofferbak te gooien!!!(DUS HENK BEL ME FF)
Ruimte genoeg om daar te vliegen wow wat stuurt de formost lekker direct zeg zonder dat het toestel nerveus reageerd bij hogere snelheid.
Om eerlijk te zijn bij half gas stuurt hij net zo gemoedelijk als de tt.
het landen stelt eigenlijk ook niet veel voor,blijft goed sturen bij lage snelheid maar het blijft natuurlijk opletten voor overtrekken .
Dus volgende keer kun je het me nadoen die rollen,kan ie allemaal als je ze maar rustig draaid.
Met deze korte vliegavond ging ik na een lekker bakkie Koffie achter het huis te hebben gedronken weer met een zeer tevreden gevoel richting Apeldoorn.
gr Rene.
 
Inderdaad je kunt behoorlijk informatie vinden op het net over de formost.

De formost vliegt nog steeds prima een rol heb ik er al mee gemaakt hij is nog heel.
De voor poot heeft het wel te verduren gehad maar inmiddels versterkt.
Het blijft moeilijk de snelheid in te schatten.
Ik vlieg hem tijdens de landing vaak net iets te snel .
Ik moet tegen mijn wil in langsamer binnen komen.
Ik ga verder met oefenen 50 keer heb ik er al zeker mee gevlogen.
In de kj 66 zitten op de moment vermaakte lagers FAG608C3 ze lopen in vergelijk met de vorige SKf608C3 toch wel behoorlijk beter
De lager speling is bij een C3 groter dan een standaard maar dat wisten jullie al.

Er zit toch behoorlijk variatie in lagers 608
Bij de C3 die ik had SKF vielen de kogels niet uit zich zelf naar beneden . de kogels zaten wat strakker in de baan
Bij de FAG vielen de kogels uit zich zelf naar beneden dus iets meer speling en die lopen behoorlijk beter de temperatuur zakte gelijk tot onder de 500 graden bij 120k
GRW lagers zijn het beste natuurlijk .
met vriendelijke groet Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
@Gerritjan

Wat bedoel je met je lagers vermaakt ?? een schuinkantje geslepen en nieuwe balletjes erin of bedoel je het anders.

Vriendelijke groet Jaap Gaasbeek
 
Back
Top