Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Frans me moeder heeft de skids bij jou in de brievenbus gedaan..
 
Na een paar vluchtjes te hebben gemaakt ben ik erg tevreden over deze heli. Lekker stabiel met een grotere Lipo er in, en heb nu 1 met een HH gyro. Vliegt echt heerlijk.

Ik vlieg nu meestal op een heel klein grasveldje voor mijn deur. Is erg leuk om hoveren te leren. Moet alleen een beetje fijn afstellen van de blades.
 
Ahhh the joy..
windstille dag bijna.

Vandaag de heli mee genomen naar het werk en daar indoors wat gefladderd ging perfect. was wel peentjes zweten ruimte was nu ook niet echt dat er ruimte was voor pilot error maar had het lekker onder controle en kreeg zowaar applaus op het einde hahahaa. (volgens mij zowaar 1 of 2 man met mobieltje wat gefilmd, moet daar nog even achteraan zou zowaar het eerste filmmoment zijn van mijn kingetje).
Waren een paar collega's onder die aan den lijve ondervonden hebben middels de Simulator op mijn labtop dat het toch niet allemaal zo makkelijk is als het zo 1-2-3 wel lijkt als je het een beetje in de vingers hebt.

Daarna thuis nog even het restant van de lipo leeg gevlogen en de lipo knort van genoegen aan de balancer om na het eten weer lekker haar best te gaan doen met ronde 3 en 4 buiten.. :worship:

Wordt vervolgd...

Edwin
 
Kapotte gyro

Ola,

Inderdaad heerlijk dagje, net twee lipo's bijna leeg gevlogen toen opeens de staart nogal raar deed. Was ik eindelijk blij dat ik al een aantal vluchten geen schade heb gevlogen blijkt dat de gyro niets meer doet, is zo esky b versie.
Net thuis alles opengemaakt maar zie nergens iets raars. Dan maar een de standaard versie erop.

Is het overkill om een 401 aan te schaffen? Iemand ervaring met de iMAX? Ik heb namelijk de standaard zender en kan dus niets instellen.

Groeten,

Huub
 
Hey Justin... klasse man.. ik ben net thuis en heb ze gevonden.. super service..:banana::proost::music:

Nogmaals bedankt....

Frans...W
Graag gedaan ;)
Zo helpen we elkaar hier op dit forum ;)
Tja miss moet ik toch maar een onderdelen bedrijfje beginen?? Vind je ook niet :p

Gr Justin
 
ZO, vandaag heeft de postbode mijn huis gevonden en mijn spulletjes eeeeiiindelijk geleverd. Géén importen btw heffing, altijd prettig ;-)

Mooie Mystery B6 lader, en 2x 2200mah Lipo's. Nou, dat ging lekker hoor, 1e lipo was binnen 50minuten nokje vol. Daarna eropuit in de duisternis met een vlaagje wind op het terras. Sommige dingen moet je dus niet doen....

Ten eeste had mijn 3800 motor geen enkel probleem met het gewicht, hij was dan ook de enige.... het leek wel alsof ik een flinke slok op had; wat zwalkte de heli zeg... Ik kreeg haast het idee dat de stock blades niet goed genoeg zijn voor het gewicht van de lipo's (160 gram).

Uiteindelijk een fris briesje, stevige stuurcorrectie en klap tegen de schommel van de kinderen aan. Beide main rototbladen gelijk zo'n 70% ingekort :-(

Gelukkig nog een en ander op voorraad, maar ik krijg het niet voor elkaar om de heli lekker strak te sturen zoals ik gewend was. Is dit een bekend verschijnsel bij zwaardere lipo's? heeft iemand tips?

Het positieve is dat er na 25 minuten nog 3.6volt per cel in zat.
 
ZO, vandaag heeft de postbode mijn huis gevonden en mijn spulletjes eeeeiiindelijk geleverd. Géén importen btw heffing, altijd prettig ;-)

Mooie Mystery B6 lader, en 2x 2200mah Lipo's. Nou, dat ging lekker hoor, 1e lipo was binnen 50minuten nokje vol. Daarna eropuit in de duisternis met een vlaagje wind op het terras. Sommige dingen moet je dus niet doen....

Ten eeste had mijn 3800 motor geen enkel probleem met het gewicht, hij was dan ook de enige.... het leek wel alsof ik een flinke slok op had; wat zwalkte de heli zeg... Ik kreeg haast het idee dat de stock blades niet goed genoeg zijn voor het gewicht van de lipo's (160 gram).

Uiteindelijk een fris briesje, stevige stuurcorrectie en klap tegen de schommel van de kinderen aan. Beide main rototbladen gelijk zo'n 70% ingekort :-(

Gelukkig nog een en ander op voorraad, maar ik krijg het niet voor elkaar om de heli lekker strak te sturen zoals ik gewend was. Is dit een bekend verschijnsel bij zwaardere lipo's? heeft iemand tips?

Het positieve is dat er na 25 minuten nog 3.6volt per cel in zat.


Ja dat probleem ken ik.... Ik vlieg een HBk II met 2200 lipo en ook nog een volledige boddy van een Bell 222 eromheen met intrekbaar landingsgestel (dus nog zwaarder) Daarnaast heb iki nog een nagenoeg standaard King die ik met 1000 mAh lipo`s vlieg. Het is inderdaad opvallend hoe verschillend de heli`s vliegen. De stock lijkt een sportwagen vergeleken bij de 222, die vliegt als een bommenwerper. Wat mij inderdaad opvalt is dat de 222 erg zwalkerig is; het ene momend staat hij keurig stil en zo maar ineens gaat hij links of rechts weg en dan moet je behoorlijk tegen sturen om hem weer stil te krijgen. Ik heb geprobeerd om de uitslagen van de servo`s wat te vergroten (computerzender) maar dan is hij nog slechter te sturen. Maar ja het is natuurlijk ook zo dat de King niet ontworpen is voor zulke gewichten.

Groet,

Jerry
 
Ahh.. ok dan ligt hetgelukkig niet helemaal aan mij. Ik denk dat 1500mah de beste keuze is voor de HBK2 maar ja, achteraf (zei hij die krap 4 uur vlieg ervaring heeft)

Frans heeft volgens mij ook 2200Mah lipo's. Ben ook benieuwd naar de ervaringen / oplossingen van anderen.

Hoe is bijvoorbeeld de pitch afgesteld?
 
Ahh.. ok dan ligt hetgelukkig niet helemaal aan mij. Ik denk dat 1500mah de beste keuze is voor de HBK2 maar ja, achteraf (zei hij die krap 4 uur vlieg ervaring heeft)

Frans heeft volgens mij ook 2200Mah lipo's. Ben ook benieuwd naar de ervaringen / oplossingen van anderen.

Hoe is bijvoorbeeld de pitch afgesteld?

Weet even niet welke frans... maar ...W ik dus vlieg met 1800mA.. bevalt prima..

Frans...W;)
 
ZO, vandaag heeft de postbode mijn huis gevonden en mijn spulletjes eeeeiiindelijk geleverd. Géén importen btw heffing, altijd prettig ;-)

Mooie Mystery B6 lader, en 2x 2200mah Lipo's. Nou, dat ging lekker hoor, 1e lipo was binnen 50minuten nokje vol. Daarna eropuit in de duisternis met een vlaagje wind op het terras. Sommige dingen moet je dus niet doen....

Ten eeste had mijn 3800 motor geen enkel probleem met het gewicht, hij was dan ook de enige.... het leek wel alsof ik een flinke slok op had; wat zwalkte de heli zeg... Ik kreeg haast het idee dat de stock blades niet goed genoeg zijn voor het gewicht van de lipo's (160 gram).

Uiteindelijk een fris briesje, stevige stuurcorrectie en klap tegen de schommel van de kinderen aan. Beide main rototbladen gelijk zo'n 70% ingekort :-(

Gelukkig nog een en ander op voorraad, maar ik krijg het niet voor elkaar om de heli lekker strak te sturen zoals ik gewend was. Is dit een bekend verschijnsel bij zwaardere lipo's? heeft iemand tips?

Het positieve is dat er na 25 minuten nog 3.6volt per cel in zat.

Heb eigelijk alleen maar met de 2200's gevlogen en kan er niet veel bijzonders aan merken dat het meer of minder zwalkt.
Mijn setup 3900KV outrunner draait op 60% vermogen (computerzender).

Frans W. heeft ook met mijn heli gevlogen evenals EddieB ik heb beiden er niet over horen klagen en heb het ook niet gezien. Beide heren hielden de heli prachtig stil zelfs in winderige condities.. Denk dat het hier of om het CoG vanje heli gaat of de kwaliteiten van de Piloot ;).

Bij mij gaat het iig steeds beter en houd ik hem nu al over langere perioden zo strak als een huis.

@Jerry: Die bell mod is idd erg mooi maar kan me voorstellen dat die wat meer windgevoelig is vanwege wat groter bodywerk.

Groetjes,

Edwin
 
Vlieg zelf ook met die 2200mah mystery lipo's, heb wel het idee dat hij gewoon normaal vliegt. Hij reageert behoorlijk snel op stuurbewegingen.

Nog een stukje gevlogen met de standaard gyro(andere doet echt niets meer) en das toch anders. Sjezus wat ontdek je dan het nut van zo'n headlock gyro. Je moet gewoon constant corrigeren.

Iemand nog een oplossing voor de defecte gyro? Wat is een mooie vervanging?
 
Nog een stukje gevlogen met de standaard gyro(andere doet echt niets meer) en das toch anders. Sjezus wat ontdek je dan het nut van zo'n headlock gyro. Je moet gewoon constant corrigeren.

Waarom denk je dat ik nog met de stock gyro vlieg? wil eerst zelf automatisch kunnen corrigeren voor ik er zo'n HH opzet.
Dat corrigeren moet je al :sleepy: kunnen vind ik persoonlijk eer je aan zo'n stukje gemak gaat beginnen.

Groetjes,

Edwin
 
Waarom denk je dat ik nog met de stock gyro vlieg? wil eerst zelf automatisch kunnen corrigeren voor ik er zo'n HH opzet.
Dat corrigeren moet je al :sleepy: kunnen vind ik persoonlijk eer je aan zo'n stukje gemak gaat beginnen.

Groetjes,

Edwin

Houden zo Edwin...:D De HBK II van mij vliegt ook met de stock gyro... Gisteren even flink aan het gooien en smijten geweest.. Koste me uiteindelijk toch een skid poot..:( Maar dat is inmiddels met behulp van Justin weer gerepareerd...Dat vindt ik dan wel weer een groot voordeel van het vliegen met de HBK II .. ik durf daar veel meer mee dan met de trex.. en het door elkaar vliegen van die twee heeft ook wel wat...
Even de accu's.. ik denk alles van 1800....2200 mA wel okay is voor de HBK II en dan de 2200 met Chinese 20C waardes... ;)..
Edwin heb jij je FM30A al in bedrijf...??? ik zit er aan te denken dat ding weer te veruilen voor de ESKY ESC omdat die kleiner is en de canopy beter past..

Frans...W
 
Laatst bewerkt:
Houden zo Edwin...:D De HBK II van mij vliegt ook met de stock gyro... Gisteren even flink aan het gooien en smijten geweest.. Koste me uiteindelijk toch een skid poot..:( Maar dat is inmiddels door toe doen van Justing weer gerepareerd...
Even de accu's.. ik denk alles van 1800....2200 mA wel okay is voor de HBK II en dan de 2200 met Chinese 20C waardes... ;)..
Edwin heb jij je FM30A al in bedrijft...??? ik zit er aan te denken dat ding weer te veruilen voor de ESKY ESC omdat die kleiner is en de canopy beter past..

Frans...W

Ik moet er nog aan beginnen vrees ik..
Ben nu gelijk maar even de crashkit in gedoken, er zitten bij mij 6 settings op
1: Brake -- Default disabled dus dat is mooi
2: Batterytype -- Default Li-xx ook goed
3:Low voltage protection -- Default reduce power gradually ook goed
(cutoff mode)
4: Low Voltage Protection -- Default Medium zou ook prima moeten zijn
5: Startup Mode -- Default Normal.. das jammer moet dus soft
6: Timing -- Default Low en dat is nu even een twistpunt of deze naar medium moet..
Iemand enig idee daarover?
het enige wat er bij staat in de documentatie is als volgt:
"In normal cases, low timing can be used for most motors. But for High efficiency, we recommend the LOW for 2 poles motor and MEDIUM timing for 6 poles and above. For higher speed, HIGH timing can be chosen.

Groetjes,

Edwin
 
"In normal cases, low timing can be used for most motors. But for High efficiency, we recommend the LOW for 2 poles motor and MEDIUM timing for 6 poles and above. For higher speed, HIGH timing can be chosen.

Groetjes,

Edwin

De medium setting zou voor de 3100...3800KV motoren voldoende moeten zijn..
Sorry maar jij hebt helemaal geen FM30A ESC...

Frans...
 
De medium setting zou voor de 3100...3800KV motoren voldoende moeten zijn..
Sorry maar jij hebt helemaal geen FM30A ESC...

Frans...

Klopt.. had dat ook al eerder aangegeven.. heb er 1 van Himodel

zitten nog wat meer latente functies/safeties in zoals bij loss of signal 1 seconde => reduced power, bij 2 seconden of meer loss of signal =>power cut. is er zo'n eentje
 
Hehe de 100.000 gepasseerd mensen! nog even en dit is het populairste draadje van het forum :-)

Ik ben nog even op mijn gemak naar de heli gaan kijken. Eerst heb ik met mijn Chinese Heli Pitch Gauge de bladen precies ingesteld en daarna het stukje bladspoor van de nieuwe bladen eruit gehaald. Daarna heb ik de Lipo dusdanig geplaatst dat de balans van de heli mooi horizontaal was.
Even mijn angst overwonnen en in de huiskamer een hernieuwde poging ondernomen. Na wat afstelwerk de pitch nog iets minder gezet zodat hij lekker op toeren komt voordat hij opstijgt. Al met al moet ik zeggen dat het nogal een risicovolle onderneming is omdat de vrije ruimte door tafels, babybox en kindermeubelen, tv kast en noem maar op, beperkt is tot een stukje van 2 bij 4 meter.
Dat stukje bleek genoeg om de heli enkele minuten onafgebroken in de lucht te houden. Hij reageert wel minder strak al met de 1350mah lipo, maar hier kan ik prima mee uit de voeten. Nog een paar lipotjes leegvliegen en dan mijn terrein verleggen naar de buitenwereld in het groot ;-)

Ps wat betekent CoG?
 
Ps wat betekent CoG?

Dat is het Center of Gravity, of-te-wel je zwaarte punt. met de standaard Lipo bijgeleverd moet je nogal wat schuiven met je lipo om je heli neutraal te balanceren, eigelijk zover dat je batterybay te klein is daarvoor omdat echt lekker te kunnen.
Het mooie van die wat zwaarder lipo's is dat ze wat groter zijn en nog net in je heli passen en grootste bijkomstigheid is dat als je die lipo's gebruikt je CoG gelijk stukken beter tot perfect is.

Als je je heli bij de paddle stang zou ophangen met een draadje aan bijv. een lamp boven de eettafel (als je een hanglamp hebt) of even heel simpel laat balanceren op je vingers dan zou de heli recht moeten blijven hangen.
Met de King helemaal origineel is hij dat niet en zal die achterover hangen (als ik me niet vergis is de term daarvoor "staartlastig") en dien je dus met je gewicht te moeten spelen omdat CoG naar voren te verplaatsen tot hij recht hangt "neutraal" is gebalanceerd.

Groetjes,

Edwin
 
6: Timing -- Default Low en dat is nu even een twistpunt of deze naar medium moet..
Iemand enig idee daarover?

Mijn idee, gewoon op low laten staan, is de stand waar de minste stroom wordt gebruikt. Zet je de timing hoger, dan gaat de motor over het algemeen sneller draaien, maar gebruikt ook meer stroom. Bij motoren met veel polen kan dit best meevallen, maar toch.......... Kortom, heb je naar jouw idee voldoende motorvermogen, laat dan de regelaar op de laagste timing staan, heb je te weinig vermogen, dan kan een hogere timing voordeel bieden maar de stroom kan naar verhouding erg hoog worden, proberen dus.............

Welke Himodell regelaar heb jij precies? Ik heb er ook een, een 12A professional brushless type, zou een soft start in moeten zitten, maar wat ik ook probeer, ik krijg de soft start niet geactiveerd, grrrrrrr :(
 
Laatst bewerkt:
Back
Top