J
Justin-Esky-King-2
Guest
Frans me moeder heeft de skids bij jou in de brievenbus gedaan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Frans me moeder heeft de skids bij jou in de brievenbus gedaan..
Graag gedaanHey Justin... klasse man.. ik ben net thuis en heb ze gevonden.. super service..roost::music:
Nogmaals bedankt....
Frans...W
ZO, vandaag heeft de postbode mijn huis gevonden en mijn spulletjes eeeeiiindelijk geleverd. Géén importen btw heffing, altijd prettig ;-)
Mooie Mystery B6 lader, en 2x 2200mah Lipo's. Nou, dat ging lekker hoor, 1e lipo was binnen 50minuten nokje vol. Daarna eropuit in de duisternis met een vlaagje wind op het terras. Sommige dingen moet je dus niet doen....
Ten eeste had mijn 3800 motor geen enkel probleem met het gewicht, hij was dan ook de enige.... het leek wel alsof ik een flinke slok op had; wat zwalkte de heli zeg... Ik kreeg haast het idee dat de stock blades niet goed genoeg zijn voor het gewicht van de lipo's (160 gram).
Uiteindelijk een fris briesje, stevige stuurcorrectie en klap tegen de schommel van de kinderen aan. Beide main rototbladen gelijk zo'n 70% ingekort :-(
Gelukkig nog een en ander op voorraad, maar ik krijg het niet voor elkaar om de heli lekker strak te sturen zoals ik gewend was. Is dit een bekend verschijnsel bij zwaardere lipo's? heeft iemand tips?
Het positieve is dat er na 25 minuten nog 3.6volt per cel in zat.
Ahh.. ok dan ligt hetgelukkig niet helemaal aan mij. Ik denk dat 1500mah de beste keuze is voor de HBK2 maar ja, achteraf (zei hij die krap 4 uur vlieg ervaring heeft)
Frans heeft volgens mij ook 2200Mah lipo's. Ben ook benieuwd naar de ervaringen / oplossingen van anderen.
Hoe is bijvoorbeeld de pitch afgesteld?
ZO, vandaag heeft de postbode mijn huis gevonden en mijn spulletjes eeeeiiindelijk geleverd. Géén importen btw heffing, altijd prettig ;-)
Mooie Mystery B6 lader, en 2x 2200mah Lipo's. Nou, dat ging lekker hoor, 1e lipo was binnen 50minuten nokje vol. Daarna eropuit in de duisternis met een vlaagje wind op het terras. Sommige dingen moet je dus niet doen....
Ten eeste had mijn 3800 motor geen enkel probleem met het gewicht, hij was dan ook de enige.... het leek wel alsof ik een flinke slok op had; wat zwalkte de heli zeg... Ik kreeg haast het idee dat de stock blades niet goed genoeg zijn voor het gewicht van de lipo's (160 gram).
Uiteindelijk een fris briesje, stevige stuurcorrectie en klap tegen de schommel van de kinderen aan. Beide main rototbladen gelijk zo'n 70% ingekort :-(
Gelukkig nog een en ander op voorraad, maar ik krijg het niet voor elkaar om de heli lekker strak te sturen zoals ik gewend was. Is dit een bekend verschijnsel bij zwaardere lipo's? heeft iemand tips?
Het positieve is dat er na 25 minuten nog 3.6volt per cel in zat.
Nog een stukje gevlogen met de standaard gyro(andere doet echt niets meer) en das toch anders. Sjezus wat ontdek je dan het nut van zo'n headlock gyro. Je moet gewoon constant corrigeren.
Waarom denk je dat ik nog met de stock gyro vlieg? wil eerst zelf automatisch kunnen corrigeren voor ik er zo'n HH opzet.
Dat corrigeren moet je al :sleepy: kunnen vind ik persoonlijk eer je aan zo'n stukje gemak gaat beginnen.
Groetjes,
Edwin
Houden zo Edwin...De HBK II van mij vliegt ook met de stock gyro... Gisteren even flink aan het gooien en smijten geweest.. Koste me uiteindelijk toch een skid poot..
Maar dat is inmiddels door toe doen van Justing weer gerepareerd...
Even de accu's.. ik denk alles van 1800....2200 mA wel okay is voor de HBK II en dan de 2200 met Chinese 20C waardes.....
Edwin heb jij je FM30A al in bedrijft...??? ik zit er aan te denken dat ding weer te veruilen voor de ESKY ESC omdat die kleiner is en de canopy beter past..
Frans...W
"In normal cases, low timing can be used for most motors. But for High efficiency, we recommend the LOW for 2 poles motor and MEDIUM timing for 6 poles and above. For higher speed, HIGH timing can be chosen.
Groetjes,
Edwin
De medium setting zou voor de 3100...3800KV motoren voldoende moeten zijn..
Sorry maar jij hebt helemaal geen FM30A ESC...
Frans...
Ps wat betekent CoG?
6: Timing -- Default Low en dat is nu even een twistpunt of deze naar medium moet..
Iemand enig idee daarover?