Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

zit te dubben tussen een King voor een beetje buitenvliegen of gelijk de grotere stap maken van Co-ax / micro binnen naar een Dure 6/7 channel zender + een Trex 450 of groter of groter voor buiten...

Maar ja, King is 100 euro en de andere setup al gauw 500+
Neem king tenzij je een vlieg wonder bent.
Een grotere zul je alleen met een instucteur schade vrij kunnen vliegen. Schades wil je nl. niet bij grotere heli's.. (minimale crash kost toch al gauw 50 euro..)
Een king kun je gewoon "doe het zelf" leren . Crash kosten zijn gemiddeld 10 euro (een setje bladen en wat kleine componenten..) Dure zender (de king heeft ook al 6 kanalen nodig) is altijd goed.. (Genoeg 2e hands hier te vinden voor een 100 tot 150 euro...) en is zelfs voor de king RTF een goede verbetering...
Binnen vliegen is trouwens heel anders als buiten vliegen want dan heb je last van de natuur zoals wind maar ook grond effect en thermiek... Verder is een CP wel wat anders als een coaxiaal...
Omdat je toch nog veel moet investeren in zaken als lipo's, lader, en afstel gereedschap zou ik beginnen met de king...
Daar ben je zeker 6 maand zoet mee en dan kun je verder kijken (en wordt het ook weer mooier weer..)

Benno
 
Hoi Rob, welkom op je eigen forum...:D
Dit zijn nogal wat vragen...

1-HBK III ken ik niet kan er dan ook niets over zeggen.. sorry
HBK II zonder upgrades is verder wel okay... ik beschouw de BL moter + ESC niet als upgrade maar als must...
Verder hoef je niets the upgraden... en kun je met de standaard HBK II prima leren vliegen.

2- Als je een gebruikte HBK II kopen kunt is dat best de moeite waard om te overwegen.
Alle onderdelen zijn relatief goedkoop... dus koop je een erfenis.. so what.. die dingen vervangen die niet sporen en voor een paar Euro ben je Airborne.

3- Ken de FF9 niet... maar zou gaan voor 35MHz als je gaat vliegen... de 2.4GHz module is een mooie optie.. zeker een aanrader! Ontvangers zijn wat duur.. 35MHz kosten 25 Euro.!

4- Standaard kopen met BL motor en ESC, Alu zooi is zonde van het geld... eerst maar een leren vliegen en dan zien wat je wil gaan up-graden of net zoals mij gaan voor iets groters...

Rob,
Groeten...

Frans....W

Rob en Frans W

2- Als je een gebruikte HBK II kopen kunt is dat best de moeite waard om te overwegen.
Alle onderdelen zijn relatief goedkoop... dus koop je een erfenis.. so what.. die dingen vervangen die niet sporen en voor een paar Euro ben je Airborne.


Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens, ikzelf heb een 2e hands ellendenis uhh ik bedoel erfenis gekocht. Als beginner zie je dan ook niet dat de boel verkeerd in elkaar is gezet door de vorige eigenaar of wanneer er andere deleb zijn gebruikt dan die van de king zoals bij mij het geval was. Tevens is het oppassen met de bijgeleverde lipo's. Die van mij waren rijp voor de prullebak. Mijn advies zou dan ook zijn ga niet zomaar in zee met iemand die je niet kent,

gr
Frans uuuuuuuuut H/lem
 
To HH or not to HH...

Ben nu wat meer aan het vliegen en wil daarom deze stelling maar eens in de lucht gooien..

"Het maken van bochten, en andere gebogen figuren, gaat beter zonder HeadHold"

Ik kan nu redelijk stabiel kleine en grote 8jes vliegen en merk dat het makelijker gaat zonder HH ingeschakeld... De Flyby's en hoveren gaat makelijker met HH aan.

Dit dus voor alle die denken dat HH hun piloten leven verbeterd....

Als ik er zo over nadenk geloof ik zelfs dat de strakke Esky HH op mijn belt-cp voor een groot gedeelte aan bijdraagt dat ik daarmee zo houterig vlieg.. Daar dus ook maar eens wat meer zonder HH gaan proberen..

Verder raak ik nog steeds de orientatie kwijt als ik een tijdje gevlogen heb. Ik geef me nu telkens zo'n 5 minuten waarna ik de heli even neer zet.. Maar na zo'n 3 a 4 packjes en heftig vliegen wordt het elke keer weer afgesloten met een !!##$%#^%$$... landing... en een uurtje sleutelen...

Benno
 
Hier weer een vraag van een newbee.....
Het linkerdraaiknopje van de zender heb ik onder controle. Maar waar is de rechter voor?
 
Hier weer een vraag van een newbee.....
Het linkerdraaiknopje van de zender heb ik onder controle. Maar waar is de rechter voor?

De ene geeft meer pitch in de midden stand van de throttle stick.
De andere geeft meer headspeed in de middenstand..

Dus eigenlijk een beetje hetzelfde maar dan toch weer anders....

Benno
 
Ben nu wat meer aan het vliegen en wil daarom deze stelling maar eens in de lucht gooien..

"Het maken van bochten, en andere gebogen figuren, gaat beter zonder HeadHold"

Ik kan nu redelijk stabiel kleine en grote 8jes vliegen en merk dat het makelijker gaat zonder HH ingeschakeld... De Flyby's en hoveren gaat makelijker met HH aan.

Dit dus voor alle die denken dat HH hun piloten leven verbeterd....

Als ik er zo over nadenk geloof ik zelfs dat de strakke Esky HH op mijn belt-cp voor een groot gedeelte aan bijdraagt dat ik daarmee zo houterig vlieg.. Daar dus ook maar eens wat meer zonder HH gaan proberen..

Verder raak ik nog steeds de orientatie kwijt als ik een tijdje gevlogen heb. Ik geef me nu telkens zo'n 5 minuten waarna ik de heli even neer zet.. Maar na zo'n 3 a 4 packjes en heftig vliegen wordt het elke keer weer afgesloten met een !!##$%#^%$$... landing... en een uurtje sleutelen...

Benno


Met jouw stelling ben ik het volledig eens. Hoewel ik nog een n00b ben vind ik het lekkerder vliegen met HH uitgeschakeld. De staart volgt de heli dan keurig en bochten zijn dan ook veel eenvoudiger te maken. HH is echter wel weer erg prettig op momenten dat je juist de staart wil hebben waar JIJ wilt. Ik bedien de schakelaar dan ook blindelings en wissel heel erg vaak tijdens een vlucht. Achtjes en bochtjes, HH uit. Vervolgens HH aan om de controle terug te pakken (dat gebeurt me nog zoooo vaak...) en de heli voor me neer te zetten.
In de simulator vlieg ik met HH aan alleen 3D (jaja, op de sim lukt dat een beetje..) en voor rustige vlucht zet ik HH standaard uit.

Kortom ik denk dat voor mij het beste werkt: Hoveren = HH aan, Rustige vlucht = HH uit, stuntwerk (wie er aan toe is) = HH aan.
 
Met jouw stelling ben ik het volledig eens. Hoewel ik nog een n00b ben vind ik het lekkerder vliegen met HH uitgeschakeld. De staart volgt de heli dan keurig en bochten zijn dan ook veel eenvoudiger te maken. HH is echter wel weer erg prettig op momenten dat je juist de staart wil hebben waar JIJ wilt. Ik bedien de schakelaar dan ook blindelings en wissel heel erg vaak tijdens een vlucht. Achtjes en bochtjes, HH uit. Vervolgens HH aan om de controle terug te pakken (dat gebeurt me nog zoooo vaak...) en de heli voor me neer te zetten.
In de simulator vlieg ik met HH aan alleen 3D (jaja, op de sim lukt dat een beetje..) en voor rustige vlucht zet ik HH standaard uit.

Kortom ik denk dat voor mij het beste werkt: Hoveren = HH aan, Rustige vlucht = HH uit, stuntwerk (wie er aan toe is) = HH aan.


Kijk dit soort informatie is nou handig!
 
Met jouw stelling ben ik het volledig eens. Hoewel ik nog een n00b ben vind ik het lekkerder vliegen met HH uitgeschakeld. De staart volgt de heli dan keurig en bochten zijn dan ook veel eenvoudiger te maken. HH is echter wel weer erg prettig op momenten dat je juist de staart wil hebben waar JIJ wilt. Ik bedien de schakelaar dan ook blindelings en wissel heel erg vaak tijdens een vlucht. Achtjes en bochtjes, HH uit. Vervolgens HH aan om de controle terug te pakken (dat gebeurt me nog zoooo vaak...) en de heli voor me neer te zetten.
In de simulator vlieg ik met HH aan alleen 3D (jaja, op de sim lukt dat een beetje..) en voor rustige vlucht zet ik HH standaard uit.

Kortom ik denk dat voor mij het beste werkt: Hoveren = HH aan, Rustige vlucht = HH uit, stuntwerk (wie er aan toe is) = HH aan.


ben het ook wel mee eens,ik ben ook een absolute newbee,
Maar volgens mij (tenminste voor mij) is het makkelijker om "het gevoel" te krijgen met de HH gyro.
Ooit zal ik kunnen hoveren en dan de volgende stap .... de HH uit.
misschien is dit ook wel persoonlijk en uiteraard geloof ik ook niet dat je met een HH een betere piloot wordt zoals een paar berichten terug wordt gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Neem king tenzij je een vlieg wonder bent.
Een grotere zul je alleen met een instucteur schade vrij kunnen vliegen. Schades wil je nl. niet bij grotere heli's.. (minimale crash kost toch al gauw 50 euro..)
Een king kun je gewoon "doe het zelf" leren . Crash kosten zijn gemiddeld 10 euro (een setje bladen en wat kleine componenten..) Dure zender (de king heeft ook al 6 kanalen nodig) is altijd goed.. (Genoeg 2e hands hier te vinden voor een 100 tot 150 euro...) en is zelfs voor de king RTF een goede verbetering...
Binnen vliegen is trouwens heel anders als buiten vliegen want dan heb je last van de natuur zoals wind maar ook grond effect en thermiek... Verder is een CP wel wat anders als een coaxiaal...
Omdat je toch nog veel moet investeren in zaken als lipo's, lader, en afstel gereedschap zou ik beginnen met de king...
Daar ben je zeker 6 maand zoet mee en dan kun je verder kijken (en wordt het ook weer mooier weer..)

Benno

Ik vlieg nu met mijn Walkera 4#3B al binnen / buiten, een micro FP. Grootste stap met CP zal het formaat zijn (alleen maar stabieler), extra vermogen (alleen maar handig) en 3d. Alleen het laatste ben ik wat huiverig van, maar uurtjes op de Sim maken dat al makkelijker.

Anyway denk dat ik net een HBK start, dan een goeie zender koop en vervolgens kan ik met die zender altijd nog een ARF trex of whatever kopen.
 
Ben nu wat meer aan het vliegen en wil daarom deze stelling maar eens in de lucht gooien..

"Het maken van bochten, en andere gebogen figuren, gaat beter zonder HeadHold"
Ben ik niet helemaal met je eens, ik vlieg met de trex (die heeft HH) de zelfde figuren als de HBK II die een standaard gyro heeft.
Maar het is een kwestie van veel vliegen en oefenen.
Ben het wel eens dat je zonder HH wat speelser kunt vliegen..


Ik kan nu redelijk stabiel kleine en grote 8jes vliegen en merk dat het makelijker gaat zonder HH ingeschakeld... De Flyby's en hoveren gaat makelijker met HH aan.
Door de bank genomen Benno, ik denk dat je gewoon nog niet gewent bent aan de HH ... het nadeel als je over een nadeel mag spreken is dat je moet blijven sturen op HH, 't is net een auto stuur wat niet meer terug draait als je deze los laat, dus blijf je elke bocht sturen.

Dit dus voor alle die denken dat HH hun piloten leven verbeterd....
Dit heb ik 50 postings eerder al eens gezegt, als je heli vliegen wilt leren.. dan zou ik het zonder HH doen. Het geeft je veel meer gevoel over de heli!

Als ik er zo over nadenk geloof ik zelfs dat de strakke Esky HH op mijn belt-cp voor een groot gedeelte aan bijdraagt dat ik daarmee zo houterig vlieg.. Daar dus ook maar eens wat meer zonder HH gaan proberen..
Kwestie van waar je aan gewent bent... mijn trex vliegt verre van houterig... dat heb je laatst in de gymzaal wel kunnen zien... en dat was ook HH

Verder raak ik nog steeds de orientatie kwijt als ik een tijdje gevlogen heb. Ik geef me nu telkens zo'n 5 minuten waarna ik de heli even neer zet.. Maar na zo'n 3 a 4 packjes en heftig vliegen wordt het elke keer weer afgesloten met een !!##$%#^%$$... landing... en een uurtje sleutelen...
Tja dat is leeftijd... :D ;) Nee klopt ik vlieg nu meestal tweekeer 10min maar dan heb ik het helemaal gehad.. dan moet ik eerst weer pauze nemen... ach ik ben ook al in de 50... dus toch leeftijd...:yes:

Benno

Zo Benno... ik heb mijn bijdrage maar tussen de regels gezet...
Net nog weer even 2* 7m30 met de Trex gevlogen... de HBK II staat in de reparatie hangaar, ik heb er geen ESC meer op zitten, deze moet retour naar de afzender... is niet goed....

Frans.....W
 
Ik heb mijne binnen :) 5 sept besteld en vandaag gebracht door de postbode.

Heb net me eerste vliegminuten gemaakt, ofja met de heli aan de grond en dan hopjes maken :P

Is nog verdomde moeilijk dat wel. Maar het afstellen is wel al gedaan, door de filmpjes van youtube. heb me 1 keer vergist door de zender niet eerst aan te zetten, dus nu schaafwond op me vingers, vergeet het nooit meer.

Kan het zijn dat als de motor te warm word, dat hij dan niet meer goed wil vliegen? hij komt dan niet meer van de grond. Hij staat nu af te koelen en ga dadelijk weer proberen.

Heeft iemand een foto van hoe dat trainingkruis vastgemaakt moet worden, want ik wordt er echt niet wijs uit.... (dus was zonder aan het vliegen:P)
 
Heeft iemand een foto van hoe dat trainingkruis vastgemaakt moet worden, want ik wordt er echt niet wijs uit.... (dus was zonder aan het vliegen:P)

kruis_1.jpg



kruis_2.jpg



kruis_3.jpg



Frans...W

PS.
JE motor... is dat gewoon de orginele brushed motor... dan denk ik dat ie al kapot is...
 
Dankje voor de foto's nu snap ik et :)

De brushed motor idd, hij doet et even goed, en dan zwakt ie af...
Nja heb net de brushless besteld bij 4rc, daar zit de controller meteen bij.

@hierboven, thnx

En dan maar meteen wat over mezelf:
Ik ben Frank Hoogmans 22 uit Roggel (Limburg)
en ben dus nog lerende in heli-vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor de foto's nu snap ik et :)

De brushed motor idd, hij doet et even goed, en dan zwakt ie af...
Nja heb net de brushless besteld bij 4rc, daar zit de controller meteen bij.

Wat betreft de foto's geen dank..., je kunt ook de klemmetjes gebruiken maar die vond ik zelf niet echt handig en je bent ze na een keer raar landen in het gras ook zo kwijt.

En Ja bij de BL motor (3100KV) zit standaard een 3 fase ESC bij... prima ding... behoudens het feit dat die geen soft start heeft... maar als je met de RTF zender vliegt heeft dat geen nut... want daar moet je de motor toch met de stick optoeren...

Post nog even je naam... of sluit je postings evenaf met je naam... dan weten we gelijk waarmee we aan het corresponderen zijn..

Welkom bij de HBK II ... Belt CP... Trex club..

Frans...W (de W staat voor Warnsveld... we hebben ook nog een Frans uuuut Haarlem zodoende :p )
 
zie op veel sites dat de V3 in Oktober uit is. Maar ik kan er weinig literatuur van vinde op google. Wat zijn de grootste verschillen?
 
Heeft mand een Imax / Mystery B6 lader? Je hebt hier drie laadstanden te weten normal, balance en fast.

Bij de eerste twee is ook de DEANS connector benodigd. (11.1V aansluiting)

Tijdens het laden op deze twee standen zie ik eigenlijk geen verschil; ook niet in laadtijd. Wat is het verschil tussen deze twee standen?
 
Heeft mand een Imax / Mystery B6 lader? Je hebt hier drie laadstanden te weten normal, balance en fast.

Bij de eerste twee is ook de DEANS connector benodigd. (11.1V aansluiting)

Tijdens het laden op deze twee standen zie ik eigenlijk geen verschil; ook niet in laadtijd. Wat is het verschil tussen deze twee standen?

In normaal heb je de balans stekker niet nodig ..
Hij balanced dus ook niet..
Ik heb de imax B6
In fast stand druppelt hij niet vol maar drukt hij hem vol tot max 2200 of 4.2 Volt (what ever comes first)...

Benno
 
Zo Benno... ik heb mijn bijdrage maar tussen de regels gezet...
Net nog weer even 2* 7m30 met de Trex gevlogen... de HBK II staat in de reparatie hangaar, ik heb er geen ESC meer op zitten, deze moet retour naar de afzender... is niet goed....

Frans.....W

Ik was de laatste weken alleen maar met HH aan het vliegen dus was dat dus wel gewend..
Er is maar een klein verschil en de bochtjes met HH gaan dus prima, maar zonder HH gaat het gewoon makelijker. Dit in tegenstelling dat HH het allemaal makelijker zou maken...
Vlieg jij de trex wel eens zonder HH...

Benno
 
In normaal heb je de balans stekker niet nodig ..
Hij balanced dus ook niet..
Ik heb de imax B6
In fast stand druppelt hij niet vol maar drukt hij hem vol tot max 2200 of 4.2 Volt (what ever comes first)...

Benno

Benno, als ik normal doe zonder de 11.1v kabel, geeft hij aan dat hij geen lipo kan vinden?!
 
Back
Top