Herbouwverslag E-flite P-38

Gisteren heb ik als nooit te voren gevlogen met mijn P-38, heerlijk laag
over de grond om daarna met een lus weer snel en laag over te komen
tot, bij de laatste draai het toestel ineens begon te tollen over een as
waarvan ik niet wist dat die bestond, om vervolgens in een spin over te
gaan, helaas was ik al te dicht bij de grond en ik kon mijn vliegtuig in een
vuilniszak meenemen, das knudde, gelukkig zijn alle breuken redelijk
'Schoon' alleen de cockpit is een beetje vervormd, het doel is om weer een
vliegtuig in ARF vorm te hebben rond volgende week, uiteraard gaat dit
gepaard met een nieuw likje verf, ik sta open voor ideeen daarvoor,

hier is het vliegtuig zoals het er nu uit ziet

dsc00575wd5.jpg



Ps. de oorzaak is ook al bekend, een motor (aan de binnenkant van de bocht
viel plotseling uit doordat 1 draadje 6 maanden geleden toch niet sterk genoeg
was ....


Odin
 
Ps. de oorzaak is ook al bekend, een motor (aan de binnenkant van de bocht
viel plotseling uit doordat 1 draadje 6 maanden geleden toch niet sterk genoeg
was ....


Odin

Ja als dat de reden is waarom dan eerst niet even goed gekeken he:rolleyes:
Want 6 maanden later hebben de kabouters het echt niet gerepareerd hoor :teacher:
mvg
Frederik:D :D :D
 
Hee Odin!,

moet een flinke klapper geweest zijn, wel jammer dat 1 draadje wat los gaat je kist zo in stukjes kan brengen, maar erg leuk om te horen dat je hem dus weer gaat 'herbouwen' ! ik hou het in de gaten. en veel succes maar natuurlijk ook plezier :)
was het trouwens een slechte soldeer verbinding?

Groetjes Rowan,
 
Ik ben er net achter dat het toch niet de soldering was, het was de voltage cutoff van
de linker motor, ik had namelijk een tussenlanding op een acculading gemaakt, omdat
de zender leeg was, dus na de zender weer op geladen te hebben zei ik tegen mijn
vader dat ik zou stoppen op 12 minuten vliegen, misschien had ik 12 min. in totaal moeten
zeggen...
mijn vader heeft erkend dat hij een fout heeft gemaakt omdat ik hem verschillende keren
heb verteld dat de P-38 niet zo lang vloog en dat ik eigenlijk op de eerste vlucht niet
langer dan 8 minuten wilde vliegen, uit eindelijk heb ik 15 minuten gevlogen, tja, was
mijn fout in ieder geval niet :D


Odin
 
aan de ene kant mooi aan de andere kant niet , heb je niet een regelaarwaarbij je in kan stellen dat het niet een 100% cut of is maar een toerental verlaging?

en wie schuld het ook is.. het is gebeurd ;) dus weer herbouwen die hap!;)

Groetjes Rowan,
 
Ik weet niet, het zijn alleen maar Towerpro'tjes
De mig-15 is inmiddels vliegklaar, en daar heb
ik maar een mooie Jeti in geplakt :D


Odin
 
En na een half uurtje plezier met het lijmpistool is de P-38 al weer herkenbaar
als een vliegtuig, de cockpit leek in eerste instantie erg verwrongen te zijn maar
is eigenlijk gewoon gebroken, dus alles past perfect als een puzzelstukje, morgen
de rest van de cockpit

dsc00579ln5.jpg




Odin
 
wow, snelle reactie, de cockpit is een moeilijker onderdeel van het vliegtuig, omdat
de cockpitkap en alles er omheen wel moet kloppen qua vorm, dus dat word nog een uitdaging :D


Odin
 
alles rustig aan en op het gemakkie ! het weer is komende dagen toch nog veels te belabbert om te kunnen vliegen! en van een P-38 is een mooie kist te maken!

en tja,, ben nou eenmaal rap he;)

Groetjes Rowan,
 
Back
Top