multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hehe tailerons.. :D

Het was maar een ideetje. De EZ* is een vliegtuigje om leuk wat mee te spelen op een vrije dag.. Beetje wildvliegen enz.. Ik wil er geen superplane van maken. Is ook de bedoeling niet van een EZ* denk ik. Het idee van de tailerons kwam gewoon in me op. :)
Nadat je wat rond kunt vliegen met een standaard EZ, kun je uiteraard een achterlijk snelle motor nemen. Maar de beste upgrade is dan als eerste toch een 3S 2000-2500mAh LiPo, een bijpassende regelaar (met LiPo beveiliging tegen te ver ontladen en eventueel een bijpassende lader voor LiPo's), een APC 6x4 Electric propellor (met meenemer voor 2mm as).

Als je meer wilt doen met het vliegen, zoals mooiere en betere bochten, rolls en eenvoudig op zijn kop vliegen, dan zijn de ailerons de beste keuze. Het maakt het vliegen zoveel leuker en toch stiekem weer een stapje richting het echte vliegen (een EZ vliegt wel anders dan een echte kist :?).

Wil je nog betere rolls kunnen maken, dan moet je ook die nare opstaande punten van je vleugels af snijden. Je EZ wordt dan aanmerkelijk "instabieler" omdat-ie niet meer vanzelf recht komt te vliegen.... ;)

Hier nog de bovenste met iets opstaande punten, maar ondertussen dus helemaal vlakke vleugels. De onderste vleugels zijn de standaard vleugels.
easy-diy_shorter_wings4.jpg
 
Vleugeltippen afsnijden hoeft niet echt, in kokend water onderdompelen (let op, HEET!) en rechtplooien. Gaat prima, en je houdt dezelfde vleugelbelasting. met afgeknotte vleugeltjes gaat die omhoog.
 
Ik vlieg alweer een tijdje met ailerons. Maar heb de vleugels niet recht gemaakt. Hij stuurt mooi in de bochten. Wat is het voordeel als ik de vleugels als nog recht maak?
Nadeel is dus wat instabieler. omdat je de v-stelling die in de tips zitten kwijt bent.
 
Nadat je wat rond kunt vliegen met een standaard EZ, kun je uiteraard een achterlijk snelle motor nemen. Maar de beste upgrade is dan als eerste toch een 3S 2000-2500mAh LiPo, een bijpassende regelaar (met LiPo beveiliging tegen te ver ontladen en eventueel een bijpassende lader voor LiPo's), een APC 6x4 Electric propellor (met meenemer voor 2mm as).

Als je meer wilt doen met het vliegen, zoals mooiere en betere bochten, rolls en eenvoudig op zijn kop vliegen, dan zijn de ailerons de beste keuze. Het maakt het vliegen zoveel leuker en toch stiekem weer een stapje richting het echte vliegen (een EZ vliegt wel anders dan een echte kist :?).

Wil je nog betere rolls kunnen maken, dan moet je ook die nare opstaande punten van je vleugels af snijden. Je EZ wordt dan aanmerkelijk "instabieler" omdat-ie niet meer vanzelf recht komt te vliegen.... ;)

Hier nog de bovenste met iets opstaande punten, maar ondertussen dus helemaal vlakke vleugels. De onderste vleugels zijn de standaard vleugels.
easy-diy_shorter_wings4.jpg

gaaf die vleugels zo!!
 
Vleugeltippen afsnijden hoeft niet echt, in kokend water onderdompelen (let op, HEET!) en rechtplooien. Gaat prima, en je houdt dezelfde vleugelbelasting. met afgeknotte vleugeltjes gaat die omhoog.
Niets van gemerkt. :? Maar met ingekorte vleugels kun je wel snellere rolls maken. ;)


Ik vlieg alweer een tijdje met ailerons. Maar heb de vleugels niet recht gemaakt. Hij stuurt mooi in de bochten. Wat is het voordeel als ik de vleugels als nog recht maak?
Nadeel is dus wat instabieler. omdat je de v-stelling die in de tips zitten kwijt bent.
Meer snelheid. De opstaande tips remmen enorm af (daardoor komt de EZ altijd weer recht te vliegen). Als de vleugels vlak zijn kun je een kwart slag rollen en meskant vliegen zonder dat de EZ weer recht probeert te draaien of een bocht probeert te maken.


dasnie best met die lipo zeg!!!
zo krom als een banaan!!
Niks ernstigs hor. Voorzichtig terug gebogen, voor de zekerheid even een half uurtje buiten laten liggen, rustig geladen/ontladen/geladen en alles in orde.


gaaf die vleugels zo!!
Zo op elkaar of die oranje streep? ;) De onderkant is ook interessant. 8)

easy-tiger_print_wings.jpg
 
hallo,

weet iemand het ideale gewicht in de voorpunt van de easystar?

ik gebruik nu lipo's van flightpower 2100 mah gewicht 158gr

vraag me af of ik dan evengoed moet verzwaren.

gr

Eric
 
weet iemand het ideale gewicht in de voorpunt van de easystar?
Dat is afhankelijk van wat voor accu's je erin hebt...
Je moet gewoon zorgen dat het zwaartepunt op de plek komt waar het volgens de manual moet zitten. Als je een zware accu hebt hoeft er misschien niks bij, met een lipo waarschijnlijk wél.
 
weet iemand het ideale gewicht in de voorpunt van de easystar?

ik gebruik nu lipo's van flightpower 2100 mah gewicht 158gr

vraag me af of ik dan evengoed moet verzwaren.
Waarschijnlijk niet. Een standaard 2/3A-cel weegt ca. 24 gram. Uitgaande van het feit dat je "normaal" met 7 cellen vliegt, heb je een accugewicht van 168 gram. Da's 10 gram verschil. Ik vliegt met een 2S 3200mAh Graupner en die ligt helemaal voorin. De balans is perfect (iets naar voor), ik kan de EZ weggooien met de motor uit en al zwevend alsnog het gas erop gooien om weg te vliegen.
 
Hallo,

Ik vlieg nu met de standaard motor en prop op 3C lipo, dus 11Volt. Nu zal deze motor dat niet zo lang volhouden, dus zoek ik wat anders. Ik denk aan de 480pro, heb ik al gehad en dat ging prima. Maar ik zal deze op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/192471401

Is dit wat?

gr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een verkeerde link hebt gegeven... want met die Etrex zal je EasyStar niet erg hard gaan... :rolleyes:
 
Lijkt mij een bruikbaar setje. Enige nadeel is dat een outrunner in een Easystar wat lastig te monteren is, je zal moeten improviseren - een inrunner kan je er op dezelfde manier inlijmen als de oorspronkelijke motor, zeker als de diameter klopt.
De prijzen die deze aanbieder op Marktplaats vraagt zitten dicht bij de HongKong prijzen, maar als je zelf in HongKong bestelt heb je natuurlijk wel alle keus.
 
Lijkt mij een bruikbaar setje. Enige nadeel is dat een outrunner in een Easystar wat lastig te monteren is, je zal moeten improviseren - een inrunner kan je er op dezelfde manier inlijmen als de oorspronkelijke motor, zeker als de diameter klopt.
De prijzen die deze aanbieder op Marktplaats vraagt zitten dicht bij de HongKong prijzen, maar als je zelf in HongKong bestelt heb je natuurlijk wel alle keus.
Voor een outrunner zou je een leeg fotorolletje(doosje) kunnen gebruiken.
 
Maar dit alles is dus mogelijk met standaard motertje>.
Kiijk ik heb nog nooit gevogen ja aan gort.
Maar ken me zelf als straks 10 min heb gevlogen met 6 cellen gew standaard spul gaat t nog meer kriebelen. zou ik nu dit advies volgen en niet n0g een x 19.95 uit geven voor nog een x baterijen?Ik niet weet?
Sorry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top