Fiberclassics Sptifire MK 9 Schaal 1:4

Mag ik jullie erop wijzen dat de "roze" (PRU pink) een Mk 11 is en geen Mk9 om effe correct te zijn.
Uitwendig is dit enkel te zien aan de onderkant van de motorkap, dewelke iets dieper is, aangezien er bij de Mk11 een grotere olietank onder de kap zat.
 
full


Ziehier mijn 1e foto op het modelbouwforum, met dank aan de Online hulp van Teus...( die ziet alles door een roze bril geloof ik) Een vrij kale romp met stabilo.


full
...:tank:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de vorige foto de ZG62 met de MC Reevs vertraging.

full

Hier de romp en vlegels incl retracts. ( voor de verbaasden onder jullie, hij staat op de grond. het is niet Hans Klok die hem horizontaal vasthoud in de hoop dat ie roze wordt.)

full

De bijgeleverde retract met wiel...

full

Hoezo details ? :D en het worden er nog meer.....

full

Hoezo een lekker kontje...Onmiskenbaar van de Spitfire...:p
De trims ga ik ook nog zeer gedetailleerd echt maken.....;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik jullie erop wijzen dat de "roze" (PRU pink) een Mk 11 is en geen Mk9 om effe correct te zijn.
Uitwendig is dit enkel te zien aan de onderkant van de motorkap, dewelke iets dieper is, aangezien er bij de Mk11 een grotere olietank onder de kap zat.

Kijk, dat zijn de echte kenners! :worship:

Wat nu, Martin!:confused:


jan.
 
Hallo Snapman,

Bedankt voor je reactie. Wat jij zegt is correct, echter er waren wel degelijk
PR MK9's. Hiervan waren de kanonnen gedemonteerd en hadden ze als lichte bewapening de ( buitenste ) machine-guns.. De bepantsering bleef gewoon aanwezig, idem voor de gunsight. Er zijn zelfs foto's van. Nou heb ik behoorlijk wat dacumentatie, ik ga graven om iets boven water te krijgen voor je...:ontopic:

Martin
 
Jetprop,
Heb jij een foto van die beroemde piloot, die je wil verkopen ?
Is ie engels en schaal 1:4 ?
Martin

Het is meer een rock-ster , volgens sommige meer een nicht die thuis hoord in een rose vliegtuig :hammer:. (kijk maar naar de discusie in dit draadtje beech-c-45-a-8 )

normal_DSC00694l.JPG


Sorry, voor het misverstand :Fade-color
maar succes met de bouw
ps de ZG62 met de torque master geven een fantastische geluid (maar dat wist je waarschijnlijk al)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full

Ziehier de cockpit van mijn Yellow Aircraft Spit MK XIV. Op dit niveau moet de MK IX spit minimaal komen.....8-)

full

Piloot in zijn kantoortje....:p

full


Heb me laten vertellen, dat het wel makkelijk is als deze niet klemt met draaien...:nooo:

full

Radiohatch een stukje cockpit...

full

DIT IS 1 van mijn hoodbrekens..:nooo::nooo:
Door het verbindingssyuk moet novotex of iets dergelijks voor de PULL PULL
aansturing. Alleen lijkt het mij dat de constructie dusdanig verzwakt dat het een keer breekt....
Wie heeft ( of bedenkt ) hier een goede oplossing voor ?????????????????

Martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dun en breed (in de lengte, zeg maar), is beter dan dik en smal: dan splijt je de verbinding bijna. :(

:nooo:, dit is denk ik niet duidelijk . . . :nooo:

Lastig vraagstuk. :p


jan.
 
full

Door het verbindingssyuk moet novotex of iets dergelijks voor de PULL PULL
aansturing. Alleen lijkt het mij dat de constructie dusdanig verzwakt dat het een keer breekt....

Heb je enig idee wat voor materiaal er onder zit? (doorgaande staaf koolstof?, en welke afmeting heeft dit werkelijk?)
Je zou er van de voor en achterzijde 2 metalen lipjes omheen kunnen buigen (soort schaaltjes met een bolling in het midden) en deze verlijmen + vastschroeven met kleine schroefjes aan het hoogteroer
De uiteinden zou je dan kunnen verbuigen naar 'de vliegrichting' en er gaatjes in boren voor de pull-pull kabels

of als het tussenstuk sterk genoeg is gewoon een gat 4mm boren en een stukje M4 draadeind (ca.5-6 cm lang) erin centreren
Deze met moeren aan beide zijden vastzetten, nu heb je 2 uiteinden waaraan je je lussen kunt bevestigen

(lastig onder woorden te brengen zo zonder schets...)

Stukje inzagen en novotex erin lijmen lijkt mij niet zo'n goed idee hier :(

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stukje inzagen en novotex erin lijmen lijkt mij niet zo'n goed idee hier :(

Misschien wel als je het er daarna inlijmt met JBWeld :confused: Volgens de berichten is dat spul bijna zo sterk als staal, dus aan stevigheid hoef je dan niet te verliezen :?
 
Ik zou gewoon in het midden er een gat doorheen boren, als je dan merkt dat het te zwak geworden zou ik het helemaal door zagen en een koolstof buis/staaf in lijmen (of een hardhouten /triplex balkje)
in het gat kun je een draadstangetje steken/lijmen
 
OK poging:

719448fadc3dcd28b.jpg


Nadeeltje van mijn idee met de omgebogen lipjes is dat de pull-pull kabel door staal loopt, deze kabel zou op den duur kunnen gaan inscheuren :confused:


Zou zelf voor optie 2 gaan
Ben het wel met Eric eens, ik neem aan dat Fiberclassics de boel goed heeft verstevigd daar :D, en anders zelf de boel versterken

Groeten, Ralf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het idee van Eric en het 2e idee van Ralf hald ik al globaal in mijn
hoofd zitten...:confused:
Wat ik probeer uit te sluiten is dat ik naderhand ineens iets hoor of zie,
en dat ik er niets meer aan kan veranderen.:oops:

Ik wil het wel in 1 keer goed doen...( lijkt me wel belangrijk bij juist dit onderdeel)..;)

Martin .
 
Back
Top