Foto's en ervaringen van de GL/KDS 450 S,B,C Heli's

Zo vandaag de GL450CT binnen gekregen.
Omdat er veel losse draadjes zijn over de kds en de gl maar geen totaal beeld wil ik dit proberen hier samen te krijgen.
Uiteraard geldt op alles, "Correct me if i'am wrong"

KDS en GL komen uit dezelfde fabriek in China en maken verschillende producten zoals servo's, ESC's en een paar types heli waaronder een 450 size heli. Zowel KDS als GL (Gulang) leveren verschillende types heli van kunstof tot aluminium kop. Op de bijgeleverde mini CD staan zowel de Chinese als de Engels talige gebruiksaanwijzing, die eigenlijk van een RTF versie uitgaat maar waar wel de complete onderdelen lijst inclusief enkele afstellingen te vinden is.

Zo ver ik heb kunnen vinden maken ze in de 450 klasse volgende uitvoeringen:

450S = standaard met kunstof kop en kunstof frame.
450C = Glasfiber frame en aluminium kop.
450B = Carbon frame en aluminium kop.

De B versie is de duurste en lichter maar waarschijnlijk gaat/is hij al uit de productie en wordt dus niet meer gemaakt.

De C versie wordt geleverd in blauw, rood en titanium kleur (blank blauwe tint).
Het aluminium van de kop en staart is dan gecoat in deze kleur en de canopee is hier bijpassend.

Er zijn verschillende leveranciers in zowel Nederland als de rest van de wereld te vinden.
Ook zijn er ruime keuzes in zowel barebone als RTF modellen.
De RTF versies worden geleverd met GM700 of 800 Headhold gyro en Wfly zender.
Op de zender kun je verschillende Pitch curves instellen..
De barebone versie is alleen geschikt voor de ervaren hobbyist.

Mijn GL450CT komt uit China en is een barebone die 172 dollar koste. De T staat voor Titanium. Hij is besteld en met DHL verstuurd en was in 3 dagen thuis zonder verrassingskosten. De totale kosten inclusief verzending en verzekering was 180 euro wat toch weer een 20 euro goedkoper was dan de Nederlandse leveranciers. Hier zijn wat foto’s en andere gegevens…
100_4446.jpg

100_4447.jpg

100_4448.jpg

100_4456.jpg

100_4457.jpg

100_4458.jpg

100_4459.jpg

100_4461.jpg

100_4463.jpg

100_4464.jpg

100_4466.jpg

100_4467.jpg


Gewichten en maten..
Vlieg gewicht: 750Gram
Tail blad 1,93 Gram
Flypad 8,22 Gram
Glasfiber Rotor blad 28,2 Gram
Mee geleverde aluminium koffer is 17x40x10 cm (daar pas dus de heli alleen in losse onderdelen in.
Gulang 40Amp ESC met lipo saver en slowstart.
3550KV Buiten Loper BL motor met 13Tanden pinion.

Zo en nu maar bouwen..
Als hij klaar is zal hier wel weer de foto's en setup geplaatst worden..

Benno
 
Laatst bewerkt:
Mooi Mooi

Benno, van harte gefiliciteerd met je aankoop. Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt........ Komt natuurlijk omdat ik er ook voor gekozen heb......

Heel veel succes,

Jerry
 
Leuk toestel :)
Ik zie dat alle onderdelen al redelijk voorgemonteerd geleverd worden....check je de boel nog na, zijn alle dingen ook echt goed gemonteerd ?
 
Mooi spul he:D, wat voor zender en servo's ga je gebruiken?

gr. Jan.



__________________________________________
lama v4;gl 450b titanium
 
Je post dubbel gecopy-paste?

Heb de S en hij vliegt als een zonnetje, alleen vind ik de gyro niet super. Moet hem nog op een ander gaatje pakken, maar de ballink kan helemaal niet normaal op de servo armptjes, moet ik het helemaal uit gaan ruimen voordat ik hem erin kan draaien.

naja, ff knutselen.
 
Nice, veel plezier ermee.. ;) Ik heb al een tijdje de C versie en daar zat standaard de KDS800 gyro op, leuk ding.

Ben nu aan het wachten op een nieuwe staart servo, zender en rotorbladen, dan weer lekker de lucht in. :)

foto0263583.jpg
 
Laatst bewerkt:
De KDS450S heeft een aluminium frame en kunststof kop. En standaard de KDS800 gyro.

Ondertussen heb ik een aluminium kop:)

35830ux.jpg
 
Gister in de wind perongeluk Idleup switch omgegooid mid flight, toen ging heli beetje tollen haha.

Zeilde toch een heel eind naar beneden, maar ik heb voor nog geen 10 euro schade.
 
Zo ging ik ooit perongeluk op m'n zender staan nadat ik geland was, binnen een sec zat ik 20 meter hoog en voordat ik in paniek m'n zender op had gepakt was het nog maar een klein puntje in de lucht.. :eek:

Gelukkig zonder al te veel schade aan de grond kunnen zetten. :) Ik vergeet sinds dien nooit meer om throttle hold aan te zetten :oops:
 
Laatst bewerkt:
Benno,

heb je de gl450 al klaar en gevlogen. Ben heel benieuwd naar je bevindingen vergeleken met de belt cp en de king.

Gr. Roy
 
Mooi spul he:D, wat voor zender en servo's ga je gebruiken?

gr. Jan.
_________________________________________
lama v4;gl 450b titanium

Zo eindelijk weer effe tijd voor een postje..
Heb de GL450 kompleet voorzien van locktied en de kop en staart opgebouwd.
Valt me meteen het eerste probleem op.
De staart heeft een sleuf aan 1 zijde die moet zorgen dat de staart niet in de body rond draaid.
Maar ik zie op de body nergens een pin die in deze sleuf valt. Resultaat: de staart draaid vrij rond en is maar moeizaam te klemmen. Ik weet niet of dit een standaard klacht is en hoe ander GL eigenaren hier ervaring mee hebben.

Ja verder de setup..
Ik heb gekozen voor een eenvoudige setup dus towerpro's op de kop en een digitale esky met esky Type B HH gyro.
Met deze setup weet ik hoe de king en de belt reageerd en krijg ik een reele voorstelling van de stabiliteit van de GL. Verder heb ik dan nog de mogelijkheid om in het voorjaar de GL te verbeteren zodat ik ook weet waarvoor ik een dure GY401 b.v. koop. Want ik denk dat een 401 met digitale metal gear servo's wel een aanrader zijn als ik wat verder ga met 3D vliegen.
Maar voorlopig zit ik nog maar op de rondjes en achtjes vast en daar zal voor de winter ook niet veel aan veranderen denk ik.

Maar tot ik zover ben moet ik eerst verder gaan met opbouwen en afstellen..

Benno
 
Benno, ik heb een 450S overgenomen van iemand maar deze had een kromme aandrijfas. Deze heb ik inmiddels vervangen, maar nu weet ik niet meer hoe het hoofdtandwiel er op moet :-(
Ik heb er ook geen handleiding bij. Zou je deze kunnen mailen of een foto kunnen posten zodat ik weet hoe het erop moet? Alvast bedankt!
 
Dus toch maar aan de Gl geraakt Benno? Dus daarom moest jij servo's bij piet halen;).
Ik hoop hem binnenkort te mogen bewonderen.

M.v.g. Mark
 
Valt me meteen het eerste probleem op.
De staart heeft een sleuf aan 1 zijde die moet zorgen dat de staart niet in de body rond draaid.
Maar ik zie op de body nergens een pin die in deze sleuf valt. Resultaat: de staart draaid vrij rond en is maar moeizaam te klemmen. Ik weet niet of dit een standaard klacht is en hoe ander GL eigenaren hier ervaring mee hebben.

Hier heb ik ook last van.. De staart is al een keer een stuk gedraaid in mid-air waardoor de heli als een gek ging draaien en naar beneden kwam. :( Heb de staart nu echt strak aangedraaid maar het is nog steeds niet perfect.
 
Hier heb ik ook last van.. De staart is al een keer een stuk gedraaid in mid-air waardoor de heli als een gek ging draaien en naar beneden kwam. :( Heb de staart nu echt strak aangedraaid maar het is nog steeds niet perfect.

Geen mogelijkheid om er een gaatje in de boren met een pin erdoor ofzo?
 
Mja misschien wel, alleen oppassen dat die pin dan niet tegen de belt van de staart rotor aan komt.. Hoe zit het bij de t-rex 450? Volgens mij heeft deze ook geen pin oid..
 
Back
Top