Zo vandaag de GL450CT binnen gekregen.
Omdat er veel losse draadjes zijn over de kds en de gl maar geen totaal beeld wil ik dit proberen hier samen te krijgen.
Uiteraard geldt op alles, "Correct me if i'am wrong"
KDS en GL komen uit dezelfde fabriek in China en maken verschillende producten zoals servo's, ESC's en een paar types heli waaronder een 450 size heli. Zowel KDS als GL (Gulang) leveren verschillende types heli van kunstof tot aluminium kop. Op de bijgeleverde mini CD staan zowel de Chinese als de Engels talige gebruiksaanwijzing, die eigenlijk van een RTF versie uitgaat maar waar wel de complete onderdelen lijst inclusief enkele afstellingen te vinden is.
Zo ver ik heb kunnen vinden maken ze in de 450 klasse volgende uitvoeringen:
450S = standaard met kunstof kop en kunstof frame.
450C = Glasfiber frame en aluminium kop.
450B = Carbon frame en aluminium kop.
De B versie is de duurste en lichter maar waarschijnlijk gaat/is hij al uit de productie en wordt dus niet meer gemaakt.
De C versie wordt geleverd in blauw, rood en titanium kleur (blank blauwe tint).
Het aluminium van de kop en staart is dan gecoat in deze kleur en de canopee is hier bijpassend.
Er zijn verschillende leveranciers in zowel Nederland als de rest van de wereld te vinden.
Ook zijn er ruime keuzes in zowel barebone als RTF modellen.
De RTF versies worden geleverd met GM700 of 800 Headhold gyro en Wfly zender.
Op de zender kun je verschillende Pitch curves instellen..
De barebone versie is alleen geschikt voor de ervaren hobbyist.
Mijn GL450CT komt uit China en is een barebone die 172 dollar koste. De T staat voor Titanium. Hij is besteld en met DHL verstuurd en was in 3 dagen thuis zonder verrassingskosten. De totale kosten inclusief verzending en verzekering was 180 euro wat toch weer een 20 euro goedkoper was dan de Nederlandse leveranciers. Hier zijn wat foto’s en andere gegevens…
Gewichten en maten..
Vlieg gewicht: 750Gram
Tail blad 1,93 Gram
Flypad 8,22 Gram
Glasfiber Rotor blad 28,2 Gram
Mee geleverde aluminium koffer is 17x40x10 cm (daar pas dus de heli alleen in losse onderdelen in.
Gulang 40Amp ESC met lipo saver en slowstart.
3550KV Buiten Loper BL motor met 13Tanden pinion.
Zo en nu maar bouwen..
Als hij klaar is zal hier wel weer de foto's en setup geplaatst worden..
Benno
Omdat er veel losse draadjes zijn over de kds en de gl maar geen totaal beeld wil ik dit proberen hier samen te krijgen.
Uiteraard geldt op alles, "Correct me if i'am wrong"
KDS en GL komen uit dezelfde fabriek in China en maken verschillende producten zoals servo's, ESC's en een paar types heli waaronder een 450 size heli. Zowel KDS als GL (Gulang) leveren verschillende types heli van kunstof tot aluminium kop. Op de bijgeleverde mini CD staan zowel de Chinese als de Engels talige gebruiksaanwijzing, die eigenlijk van een RTF versie uitgaat maar waar wel de complete onderdelen lijst inclusief enkele afstellingen te vinden is.
Zo ver ik heb kunnen vinden maken ze in de 450 klasse volgende uitvoeringen:
450S = standaard met kunstof kop en kunstof frame.
450C = Glasfiber frame en aluminium kop.
450B = Carbon frame en aluminium kop.
De B versie is de duurste en lichter maar waarschijnlijk gaat/is hij al uit de productie en wordt dus niet meer gemaakt.
De C versie wordt geleverd in blauw, rood en titanium kleur (blank blauwe tint).
Het aluminium van de kop en staart is dan gecoat in deze kleur en de canopee is hier bijpassend.
Er zijn verschillende leveranciers in zowel Nederland als de rest van de wereld te vinden.
Ook zijn er ruime keuzes in zowel barebone als RTF modellen.
De RTF versies worden geleverd met GM700 of 800 Headhold gyro en Wfly zender.
Op de zender kun je verschillende Pitch curves instellen..
De barebone versie is alleen geschikt voor de ervaren hobbyist.
Mijn GL450CT komt uit China en is een barebone die 172 dollar koste. De T staat voor Titanium. Hij is besteld en met DHL verstuurd en was in 3 dagen thuis zonder verrassingskosten. De totale kosten inclusief verzending en verzekering was 180 euro wat toch weer een 20 euro goedkoper was dan de Nederlandse leveranciers. Hier zijn wat foto’s en andere gegevens…












Gewichten en maten..
Vlieg gewicht: 750Gram
Tail blad 1,93 Gram
Flypad 8,22 Gram
Glasfiber Rotor blad 28,2 Gram
Mee geleverde aluminium koffer is 17x40x10 cm (daar pas dus de heli alleen in losse onderdelen in.
Gulang 40Amp ESC met lipo saver en slowstart.
3550KV Buiten Loper BL motor met 13Tanden pinion.
Zo en nu maar bouwen..
Als hij klaar is zal hier wel weer de foto's en setup geplaatst worden..
Benno
Laatst bewerkt: