Foto's en ervaringen van de GL/KDS 450 S,B,C Heli's

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door plantjes, 15 okt 2008.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Hoezo alles goed nalopen.

    Egenwijs toch weer de lucht in gegaan..
    Nou dat ging weer lekker.. Op een hoogte van 10 meter vloog in eens de link tussen swash en de bell arm er af. Oorzaak een schroefje in de kop los gelopen.. Wordt nu snel wijzer dat de aluminium kop ook zo zijn nadelen kent. Dus eerst maar een met locktied de schroefjes in de kop behandelen..
    Wat wel leuk is om te weten dat je toch nog veilig kunt landen zij het moeizaam met maar 1 rotor blad aangestuurd...

    Hier nog even een foto tje van nog meer los gelopen schroefjes..
    Duidelijk het schroefdraad zichtbaar tussen ballink en bell arm...

    [​IMG]

    benno
     
  2. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    prut. Vanmiddag lekker rustig weer en ik had eindelijk vrij, op naar het veldje en vliegen maar.

    Heli stijgt gewoon op, maar op het moment dat ik aan het roer ga zitten begint hij te spinnen tegen de hoofdrotor in en komt er niet meer uit.

    Enig idee?

    Gyro staat gewoon in HH, en er zit geen draai in de belt ofzo want daar heb ik verder niet aan gezeten.
     
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Heb je de gyro werking wel goed staan?
    Misschien moet je deze reversen (reverse knopje) zodat hij de goede kant op corrigeerd.
    En check gelijk of je de goede kant op stuurt knuppel links, neus links etc.
    Ik doe dat soort controlles meestal even rustig (behoorlijk laag toerental) zonder hoofdbladen op de werkbank terwijl ik de skids vasthoud (heli op de werkbank drukken).
     
  4. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    zal eens kijken, maar ik heb niet meer aan de gyro gezeten sinds me vorige vlucht =S
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ok...dus hij heeft het eerder goed gedaan?
    Zo ja, dan staat dat goed en moet je daar niets aan veranderen, dan is of je gyro niet goed geinitialiseerd tijdens het aansluiten van je lipo, of zit er iets niet goed in je instellingen.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  6. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Blijft de servo niet gewoon hangen in een stand? of zit er soms een zwaar punt in de tailbox onderdelen. Even de pushrod van de tailslider halen en even met de hand bewegen.

    gr,
    Frans uuuut H/lem
     
  7. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    He we hebben het hier over een GL hoor..

    Ha ha

    Nou bij mij ging het vandaag wel wat beter.
    Het weg geslingerde linkje vandaag binnen gekregen en effe terug geplaatst. Gisteren al lekker met de locktied in de weer geweest maar kon verder bijna geen schroeven los krijgen dus maar een paar schroeven met locktied behandeld. En dus vandaag even 2 accu's rond gefladderd.. Jongens wat is dat ding stabiel. Ik heb de heli zelfs met lossehanden een paar seconden voor me laten hangen. Verder moet ik nog wel steeds wennen aan het vliegen er mee. De King slinger ik alle kanten op terwijl ik met de GL alleen nog maar langzaam (bijna log) de bochten door vlieg. Nu vlieg ik al ruim 40 uur met de king en nog maar 1 uur met de GL dus zal het verder wel gewenning zijn. Ook zou ik nog behoorlijk met de motor snelheid omhoog kunnen wat de zaak natuurlijk ook versneld.
    Heb het verder maar zo gelaten en nog even met de king gedanst.
    Zit nu toch stabiel op 30 sec nose-in en ben nu bezig aan het leren wegvliegen uit nose-in. Das nog wel weer lastig omdat je de heli in de lucht omdraaid (tail in) en dan natuurlijk eerst de verkeerde kant op corrigeer. Ik heb nog niet het lef om met een bochtje weg te vliegen (dus roll en tail en dan weg vliegen..) Overigens gaat dat nose-in op de GL weer makelijker maar die wil ik tch nog wel sparen omdat het toch nog regelmatig verkeerd gaat.

    Benno
     
  8. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Niet gewoon een losse belt. Klinkt al de King met een losse belt.
    Even de staart vast houden en dan de hoofd rotor draaien en han mag de belt niet over de tandjes heen springen.

    Trouwens ik heb al eens gehad dat ik bij transport perongeluk tegen de rev/nor schakelaar van de gyro heb aangedrukt.
    Ook eens perongeluk de servo arm andersom (naar boven i.p.v. beneden) op de start servo gezet. Werkt prima maar nu alles reverse...

    Benno
     

Deel Deze Pagina