Goede beginners heli?

  • Topicstarter Topicstarter eXtreMe_L
  • Startdatum Startdatum
Ok, dan zal ik wel brushless bestellen als de gewone kapot is.
 
Welke motor kan ik het beste nemen, de goedkopere Brushless motor 3100RPM/V 40g, de Combi brushless set ESC + brushless motor 3100 (hetzelfde, alleen een set met ESC) of de duurdere 400 X brushless 4000KV motor 20A??

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om mee te beginnen zou ik een 3900kv + esc nemen, ik had zelf de 3100kv genomen, maar vond hem uiteindelijk iets te zwak, ( zekker op het moment dat je meerdere ugrades toevoegd) mijn king v2 weegt nu 590GR en 3900kv trekt dat prima, de 3800kv is nog sterker maar iets groter waardoor hij niet goed past op de kingV2 ( wel op het carbonframe) dus voor de volgende upgrade :)
 
Ik heb net dit besteld:
- King II
- Brushless motor (4000kv) + ESC
- Battery plug (JST to dean)
- Motor gear voor brushless motor 11 T
- Trainings set (zachte balletjes, geen pingpong, grote uitvoering)
- Fiber plastic blade 275 MM (kan geen 3D vluchten, maar wel goed om te oefenen)

Is dit een goede aankoop? Ik had sowieso al gebeld naar een medewerker, maar ik wil gewoon zeker weten of ik niks mis.
 
Ik heb net dit besteld:
- King II
- Brushless motor (4000kv) + ESC
- Battery plug (JST to dean)
- Motor gear voor brushless motor 11 T
- Trainings set (zachte balletjes, geen pingpong, grote uitvoering)
- Fiber plastic blade 275 MM (kan geen 3D vluchten, maar wel goed om te oefenen)

Is dit een goede aankoop? Ik had sowieso al gebeld naar een medewerker, maar ik wil gewoon zeker weten of ik niks mis.

Goed begin,
Nu nog je profiel updaten met je woonplaats en lokale ervaring zoeken en dan kan het beginnen...
Doe je ervaringen even in het King draadje elders op dit forum en laat ons genieten van je vorderingen.

ik snap nog niet waarom je een 4000 KV met 11 Tanden besteld als je al gezegd is dat 3900 met 10 tanden snel zat is. Ik heb ook 3900 met 10 tanden en weet ondertussen dat ik met 50 a 60 % gas het makelijkste hoover en als ik aan de loopings toe kom ik nog een 20 a 30% gas bij ga geven.
Maar goed je zult zelf ook wat moeten ontdekken..
En wat voor de een fijn is hoeft niet fijn te zijn voor de andere..

Als de heli binnen is eerst de camera pakken en gewoon alles fotograferen.
Heel leerzaam voor je zelf en als het echt fout gegaan is kun je zien hoe het zat.

Benno
 
Ik heb net dit besteld:
- King II
- Brushless motor (4000kv) + ESC
- Battery plug (JST to dean)
- Motor gear voor brushless motor 11 T
- Trainings set (zachte balletjes, geen pingpong, grote uitvoering)
- Fiber plastic blade 275 MM (kan geen 3D vluchten, maar wel goed om te oefenen)

Is dit een goede aankoop? Ik had sowieso al gebeld naar een medewerker, maar ik wil gewoon zeker weten of ik niks mis.

Als opmerking wil ik nog even meegeven dat als je de Xtreme plastic bladen hebt, kun je die beter niet gebruiken als je nog lerend bent. Deze moeten echt vel toeren draaien; zijn zwaar waardoor de heli niet lekker reageert en generen in tegenstelling tot de omschrijving (veel) minder lift dan de standaard houten bladen.

Succes in ieder geval en welkom!

PS onder Heli Mess staat het draadje Foto's en ervaring met de Honeybee King 2, daar kun je prima terecht met vragen over dit model.
 
Ok, bedankt allemaal. Ik zal mijn profiel nu meteen updaten.

Over die Extreme blades: ik gebruik (zoals jij aanraad) de gewone en dan heb ik die Extreme blades gewoon als reserve.

EDIT: Nog goede tips wat ik precies moet doen als ik de heli voor het eerst gebruik? Bijvoorbeeld de motor in laten lopen ofzo? (heb er verder geen verstand van hoor, ben nog in de leer :))
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, bedankt allemaal. Ik zal mijn profiel nu meteen updaten.

Over die Extreme blades: ik gebruik (zoals jij aanraad) de gewone en dan heb ik die Extreme blades gewoon als reserve.

EDIT: Nog goede tips wat ik precies moet doen als ik de heli voor het eerst gebruik? Bijvoorbeeld de motor in laten lopen ofzo? (heb er verder geen verstand van hoor, ben nog in de leer :))

hier wat tips!

Eeeeeeerst op de Sim oefenen anders gegarandeerd schade na 2 minuten.
Altijd beginnen met een kruis eronder.
Voldoende ruimte om je heen hebben(dus niet in de huiskamer)
Geen kinderen in de buurt of andere afleidende elementen.
Windstil weer!
Gewoon net als alle nieuwe spullen even rustig proberen te laten draaien kan nooit kwaad.
Voor je alles laat draaien alles controleren of het vastzit en correct is afgesteld. Boutjes met locktite vastgezet?
Luchtige kleding tegen overmatig zweten:o:o:o
En veel doorzettingsvermogen.

Suc6

Frans uuuuut H/lem
 
@ Fkestuntelaar: ik heb inderdaad al op een sim geoefend en had er ook al een trainingskruis bijbesteld. Bedankt voor de tips!

@ FranDaMan: bedankt, ik zal dat topic even doorlezen :)
 
Eey,,,

wie kan mij vertellen waar ik info kan krijgen over hoe je de alu upgrade set in elkaar zet?? voor de HB king V2....??

krijg het niet voor elkaar..
 
Eey,,,

wie kan mij vertellen waar ik info kan krijgen over hoe je de alu upgrade set in elkaar zet?? voor de HB king V2....??

krijg het niet voor elkaar..

Onze upgrade specialist Frans uut H'lem zal er wel snel op reageren..

De upgrade staat beschreven in de gebruiks aanwijzing. Maar gezien het aantal fout inelkaar gezette koppen die ik alleen al heb gezien is het dus niet makelijk..
Weet niet of je de plastick kop nog in een stuk hebt dan heb je iets vergelijk maar verder ook niet.

Update ook even je profiel met je woonplaats en plaats dan wat foto's in het king draadje en je hebt zo het antwoord wat je wilt..

Benno

ps jammer van de upgrade..
Vind ik nog steeds een overbodige en dure uitgave.
 
Zal dit weekend foto plaatsen..
ik kom uit maasland trouwens

waarom is het een overbodige uitgave? bij mij was elke keer de kop kapot
 
Hey maasland :) vlakbij mij, ik woon in Den Haag.

Even ontopic:
Zoals Jan ook al zei: hoe doe je al die upgrades enzo, ik ben namelijk een totale beginner op dit gebied en waarschijnlijk zal ik het ook meteen verpesten als ik zonder dat ik weet hoe het moet een motor erin ga lopen zetten... (of vraag ik dit nu overhaast, ik heb hem nog niet. Misschien zit er ook wel een handleiding bij :teacher:)

Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn King!! Hij is vanochtend op de bus gedaan, dus morgen zal hij er wel zijn.
 
Zal dit weekend foto plaatsen..
ik kom uit maasland trouwens

waarom is het een overbodige uitgave? bij mij was elke keer de kop kapot
Kijk das nu snelle responce..
Hellaas ligt maasland niet hier naast de deur en dus zal ik je alleen via het forum kunnen helpen.

Overbodig?
bij de gemiddelde crashes gaat zowel de plastic als de alu kop gewoon kapot. Gevaarlijker nog, de plastic onderdelen zijn duidelijk kapot en kosten maar een paar euro voor vervanging terwijl de alu onderdelen krom buigen of inscheuren waardoor de defecten soms niet zichtbaar zijn. Verder heb je bij alu koppen een nieuwe klacht. Los trillende schroefjes terwijl bij de plastic kop bijna nooit schroefjes los trillen. De extra speling op plastic koppen wordt snel ingehaald door extra slijtage op de alu koppen.

Ik zeg dus: Alu upgrade alleen als je kunt vliegen en dus weinig schade maakt en alleen dan zul je de verbeterde vlieg eigenschappen kunnen merken en waarderen. Maar tegen die tijd wil je eigenlijk allang door naar een 450 size met alu kop en fiber frame... (ik noem geen merken).

Maar : De Alu kop ziet er wel heel gelikt uit op de plank in de kamer..

Benno
 
Als mensen moeite hebben met het in elkaar zetten van een kop, kan je altijd een fotootje plaatsen van de kop.
Ik weet zeker dat een aantal mensen aan kunnen geven wat er evt. fout zit.
Verder is het misschien handig om een foto te zoeken /plaatsen van een kop die goed gemonteerd is, en die plaatsen.

Een aluminium kop heeft naar mijn mening wel een aantal voordelen t.o.v. een kunststof kop.
Bijvoorbeeld: Slijtvaster, minder speling, stijver en directer, iets beter bestand tegen lichte crashes.
Gaat dus langer mee, zonder dat je er continu aan moet rommelen.
Je hebt zeker gelijk dat bij een zware crash aluminium ook kapot gaat, en dan duurder is om te vervangen....

Ik houd als standaard altijd aan:
Alles wat je in aluminium schroeft, of staal op staal, altijd voorzien van een beetje blauwe locktite/lockbond.
Alles wat in plastic gaat, zeker als het al een paar keer los is geweest, voorzien van een beetje CA-lijm.
 
Onze upgrade specialist Frans uut H'lem zal er wel snel op reageren..

De upgrade staat beschreven in de gebruiks aanwijzing. Maar gezien het aantal fout inelkaar gezette koppen die ik alleen al heb gezien is het dus niet makelijk..
Weet niet of je de plastick kop nog in een stuk hebt dan heb je iets vergelijk maar verder ook niet.

Update ook even je profiel met je woonplaats en plaats dan wat foto's in het king draadje en je hebt zo het antwoord wat je wilt..

Benno

ps jammer van de upgrade..
Vind ik nog steeds een overbodige en dure uitgave.

Oke dan zal ik effe reageren.
Gaat het om de alu kop? Wat is ie mooi he! Lekker in het zakkie laten zitten dan doe je er wat langer mee. Nee das lullig. Wees er zuinig op want het is welliswaar aluminium maar het is zo stuk. Denk er vooral aan om alle boutjes met locktite vast te zetten want geheid dat de boel los komt. Verwacht geen verbetering van de vlieg eigenschappen dan gaat het prima. Het is mooi om te zien verder niet.(de paarse uitvoering althans)

gr,
Frans uuuuuuuuuuuuuuuuuut H/lem
 
Back
Top