pitch werkt in de verkeerde richting

Ik heb een e-sky belt cp om mee te leren vliegen. Net mijn zender (mc 12) heb ingestelt nu werkt alles in de juiste richting behalve mijn pitch.
als ik de motor harder laat lopen dan zet ie de pitch steeds lager waar door die niet van de grond komt. Alleen als ie op toeren is en dan direct het gas dicht gooi dan kan ie een klein sprongetje maken. heeft iemand een idee hoe ik die kan omkeren
 
Bedoel je toevallig MX-12? Je kunt op je zender het Pitch kanaal "reversen" of als dat lastig is dan kun je je pitchcurve omdraaien (dus in het midden laten beginnen en naar beneden laten aflopen) maar het kanaal reversen is netter.
 
Ik heb een e-sky belt cp om mee te leren vliegen. Net mijn zender (mc 12) heb ingestelt nu werkt alles in de juiste richting behalve mijn pitch.
als ik de motor harder laat lopen dan zet ie de pitch steeds lager waar door die niet van de grond komt. Alleen als ie op toeren is en dan direct het gas dicht gooi dan kan ie een klein sprongetje maken. heeft iemand een idee hoe ik die kan omkeren

oppassen hiermee ! ko8Yp3Kv6Is[/media] - Raptor 50 explosion

Een belt cp is dan wel geen raptor 50, maar als je "skids" breken .... auw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, misschien wat vreemd...maar ik heb tranen op mijn wangen van het lachen...die kon ik nog niet..:rolling:
De reactie van die gasten..
veel negatieve pitch geven op de grond is inderdaad niet aan te bevelen.
Beter even op de werkbank rustig bekijken of meten, nadat je je motor ontkoppelt hebt uiteraard, hoeveel positieve en negatieve pitch je hebt en of hij goed staat.
 
Laatst bewerkt:
:offtopic:Excuus allen, wil dit draadje niet vernaggelen , maar je het heb over tranen van lachen..... dat heb ik gehad om dit filmpje

JdrBihTT3p0[/media] - RC Helicopter Crash Funny !!!

zonde van de heli en is ook echt geen leedvermaak (dude stond in mijn optiek best goed te vliegen) maar de show na de crash.......:rolling:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In dit geval moet je niet het pitch kanaal reversen, want dan werkt je cyclic niet goed meer, je moet de pitch functie reversen.
 
Ga naar je swash menu

Als er bij de pitch bijvoorbeeld +50 staat maakt je er -50 van. De + of - bepalen de richting de 50 bepaald de uitslag. Als je te weinig of te veel uitslag hebt maar je deze hoger of lager. Maar nooit te laag, dan kan je beter kiezen voor een korter servo armpje.
Ook weer niet te hoog, kan je weer beter kiezen voor langer armpjes. Blijf altijd in de buurt van die 50 maar tussen 40 of 60 is geen probleem.

Tevens zie je in dit menu aileron dit is je rol richting, en Nick deze werken ook het zelfde als hier boven beschreven.

Dus de werkwijze.

Zorg eerst dat je servo's goed samen werken door deze te reversen maar let niet op de richting. Dus als je pitch alle servo's de zelfde richting op.
Als je rolt de buitenste twee servo's tegen elkaar in.
Als je nickt de achterste twee servo's omhoog en de voorste naar beneden (of anders om) en dan in het swash menu de richting goed maken.

gr Remco
 
Inderdaad de pitch-functie omkeren maar volgens mij (heb eens door de manual gebladerd) heeft de MC-12 géén swashmenu waar dat kan zoals bij de MX-serie ...
Althans mijn oude MC-16/20 heeft die funktie in ieder geval niet.

Misschien dan maar de pitchwaarden in de pitch-curve omkeren (positief wordt negatief en omgekeerd)??
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alleen adviseren daarna alles nog goed te controlleren.

Deze week had ik mijn testvlucht met de Trex500. Alles was prima,totdat ik de pitch- en throttle curve nog iets bij wilde stellen, wat niet goed lukte.
Het hele verhaal is te lang om te vertellen, maar het komt er op neer dat ik de T en P goed had maar per ongeluk de de nick en roll omgedraaid heb.
Dit merk je niet bij het optoeren, maar pas als hij de lucht ingaat.
Resultaat: rotorbladen aan gort, link verbogen en twee gestripte servo's.

Moraal van het verhaal: leer je zender echt goed kennen en check na iedere aanpassing ofdat alle functies het nog goed doen.
 
Back
Top