Klein probleempje met mijn batterij

  • Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
supersimple ESC is wel in te stellen voor LiFEPO:

neem 3b uit onderstaande setup..... en gewoon op tijd vliegen.

Here are the instructions:
Always start with throttle off, except when programming - then at full throttle!
Remember to check for channel reverse!
1. Turn on TX.
2. Set full throttle
3. wait for the beeps - 3sec after the first initial beep: (move throttle to off position during pause to select setting)
3a. beep, pause, beep - Li-po (cut-off 3v per cell)
3b. beep, beep, pause, beep, beep - Ni-Mh (cut-off at 60% of starting voltage)
3c. beep,beep,beep, pause, beep, beep, beep -toggle brake enable/disable

mvg, Z
 
Maar ik krijg geen eens beeps van de regelaar, egt raar hoor.

Groet
Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
W8, net eve de motor stilletjes aangezet en hij maakt echt beeps zoals een machinegeweer, zo heel kort achter elkaar:s?
De motor is aangesloten
 
De meeste regelaars moet je aansluiten met vol gas, dan kom je in het setup menu. Heb je dat gedaan, zender aan - gas vol open - accu aansluiten?
 
Maar je zegt twee keer: vol gas, gas vol open???
Snap ik niet zo geod ??
 
zender aan, gas helemaal open, accu aansluiten.
Als het goed is piept hij dan en moet je bij de piepjes die je moet hebben je gas weer dicht doen.
Als hij niet piept kan het zijn dat je het gaskanaal op reverse moet zetten en opnieuw proberen.
Het piepen wat je moet horen is trouwens een duidelijk biep-biep-biep, één keer per seconde of zo. Lijkt absoluut niet op het geluid van een machinegeweer
 
Hij piept echt niet, ook niet als ik em op REVERSE zet. Hij bromt alleen enz.. Echt raar.
 
nee, hij doet hellemaal niets, aleen lawaai maken.
soort gebrom. :(
hij schokt soms en dan lijkt het of hij gaat draaien maar dan valt terug uit
 
Dan heb je of een los contact tussen één van de drie draden tussen je motor en je regelaar (hoe heb je die op elkaar aangesloten?) of je motortje is kapot. Is het een nieuw motortje, heeft het al gedraaid?
 
Het is nieuw , van UH.. heeft nog nooit gedraaid dus.
Dus: Ik heb drie draden: Geel, rood en zwart (motor)
De gele sluit ik aan op de middelste van de regelaar en de andere twee hangt af van de richting denk ik..
EN met 3.5mm gold connectors.

Ik snap et ni zo goed.

GroetJan
 
Hey,

Mijn motor stotterde zo en EEN keer, jawel:D, draaide hij zelfs zowaar.
Maar daar bleef het dan ook bij :(
 
Als je in de UH spul bestelt moet je weten wat je koopt en of het bij elkaar past .

Als beginner moet je naar de modelbouwwinkel gaan . ;)

Je bent misschien iets duuder uit maar als je het UH spul kapot probeerd ben je duurder uit .

Heb je bv. de connectors wel goed gesoldeerd met een minimaal 60W bout .

Maak eens een paar foto's van het geheel .

Mvg Johan
 
Het grootste probleem bij het gebruik van soldeerbouten met een beperkt vermogen is dat ze ook een kleine warmte capaciteid hebben. Wanneer jij de bout op het te solderen deel drukt zal er een heleboel warmte uit de boutpunt in het te solderen deel vloeien. Hierdoor koelt de bout af en zal het soldeer in het ergste geval zelfs weer stollen. Het soldeer vloeit in ieder geval niet goed en je krijgt in vele gevallen gewoon een slechte soldeerverbinding.
Deze fout maken heel erg veel mensen die iets gaan solderen, bijna iedereen is bang om een stevige bout te gebruiken. Je zal het misschien niet geloven maar er wordt meer elekctonica gemolt door het gebruik van een te kleine bout dan door een te grote bout! Soldeer boutjes van 30Watt en minder zijn feitelijk ongeschikt. Wanneer je een goede (Weller of HAKO en dergelijke) soldeerbout koopt zijn die vrijwel altijd minimaal 50Watt en vaak zelfs 60Watt! Met deze bouten kan je netjes, snel en goed doorsolderen.
Echt dit is geen sprookje maar de volle waarheid. Ik heb nog een paar foto's als voorbeeld. Dit is soldeerwerk van iemand hier op het forum met een te kleine bout. Kijk en huiver.

34479a5c74443b7.jpg

34479a5c9537e52.jpg

Dit zijn accu's maar het verhaal geldt natuurlijk net zo goed voor connectors en al het andere wat je solderen wilt.
Bij de groene pijlen is alles warm genoeg geweest en het soldeer goed doorgevloeid Bij de rode pijlen en cirkels is het niet warm genoeg geweest en is het soldeer niet doorgevloeid. De kans is groot dat je dit zo lostrekt omdat het soldeer NIET aan de accupolen is gehecht. Ook is het soldeer bobbelig en dof van kleur, dat is een typisch effect van te koud soldeer. Als alles goed is doorgevloeid zijn de solderingen glimmend.
Helaas is dat doffe geen indicatie meer bij het moderne loodvrije soldeer. Dat spul heeft altijd een dof oppervlak en is (helaas) nog gevoelliger voor te koud solderen. Dat komt mede doordat het bij een hogere temperatuur smelt, je moet dus een hetere bout hebben als je loodvrij soldeertin gaat gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het ook noodzakelijk dat die draden zo lang zijn???? Je krijgt hierdoor enkel maar verliezen, setup zo kort mogelijk houden.

Stevo
 
Jaja, maar ik moest die verlengen eh, want bij een EZ* Zit de motorvanachter. Maar ze kunne inderdaad wel korter..
 
Back
Top