Klein probleempje met mijn batterij

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
Ik ben hier ook niet om vrienden te maken,
ik vraag gewoon wat uitleg

Dat is wat ze bij ons egoisme noemen:( Man man man, jij hebt volgens mij nog steeds niet door waar het op DIT forum overgaat hé, als je uitleg wilt hebben moet je dan maar gewoon gaan naar de mensen waar je je spullen aangekocht hebt, voor de rest moet je dan verder VOORAL geen gebruik meer maken van dit forum.

Stevo

Accu: Lifepo 3S 1100mAh

@PH_AHJ
Uw houding stoort mij ook. In elk topic van mij komt u wel even zeggen dat ik helemaal verkeerd en dom bezig ben enz..
Laat uw antwoorden dan gewoon ook en zoek een andere bezigheid dan mensen hun problemen enkel erger te maken..

Groet
Jan

Je bent nu zelf helemaal verkeerd bezig . :hammer:

Je weet van het hele elektro niks af en voor de rest heb je ook geen benemen .

Ik denk dat je het allemaal maar zelf moet gaan uitzoeken .

Mvg johan

Om er zeker van te zijn dat je die hulp blijft krijgen moet je de helpers wel te vriend houden.

Ben je al wat verder met je probleem?

Jep, ik heb de verlengdraden eraf gedaan en nu biept hij, morgen stel ik hem in en dan vliegen
Groet
Jan

goh, heeft PH_AJ toch een goede tip gegeven.....zou maar zuinig zijn op mensen met zulke tips, Jantje ^^ ;)

Ik zal die tip even weghalen, mijn grootste liefhebberij is immers de problemen van andere mensen groter te maken.....:rolleyes:

@ jantje

heb je filmpje beken van enkele posts eerder

http://www.youtube.com/v/Nt5jFLe0M-k

lijkt er op dat je zender niet in de goede stick mode staat
zoals ik het kan zien lijkt het erop dat je bovenste uitslag van
je linker zenderknuppel niet werkt
motor stopt na halfgas dus ( knuppel in midden positie )
heb je de throttle wel op je linker knuppel zitten ?

De vraag is of je in het stick-menu mode 2 of 4 hebt staan. Zoals het is lijkt het op mode 1 of 3.

supersimple ESC is wel in te stellen voor LiFEPO:

neem 3b uit onderstaande setup..... en gewoon op tijd vliegen.

Here are the instructions:
Always start with throttle off, except when programming - then at full throttle!
Remember to check for channel reverse!
1. Turn on TX.
2. Set full throttle
3. wait for the beeps - 3sec after the first initial beep: (move throttle to off position during pause to select setting)
3a. beep, pause, beep - Li-po (cut-off 3v per cell)
3b. beep, beep, pause, beep, beep - Ni-Mh (cut-off at 60% of starting voltage)
3c. beep,beep,beep, pause, beep, beep, beep -toggle brake enable/disable

mvg, Z

Nu is het zo bij mji.

Ik zet em dus aan, zender volgas en dan pas de accu aansluiten en dan hoor ik dit:

Beep...Beep

dan ff later dit:
Beepbeep...Beepbeep.

dan nog ff later.

Beepbeepbeep...beepbeepbeep.

En dan begint hij weer opnieuw..
@z7900, wat bedoelt de man met cut off at 60´% of starting voltage??

Als de accu wordt aangesloten wordt de spanning door de regelaar gemeten. Als de spanning van de accu tijdens het vliegen is gedaald tot 60% van deze waarde wordt de motor uitgeschakeld. Deze methode wordt meestal gebruikt voor Ni-** cellen. Li-Po cellen worden met deze instelling te diep ontladen. Immers 60% van 4.2 Volt is 2.52 Volt.

van lifepo's weet ik niet veel...
maar ik had jan wel gezecht zoals anderen hier ook, soldeersels nakijken, blijkbaar zat daar et probleem, en ook de prop zat verkeerd om, hopelijk lijm je hem nu goed toe, en ben je niet te "opgewonden":p om er vandaag mee te gaan vliegen, of ik denk dat je alles mag gaan samenrapen... wacht nou maar op goed weer en eventueel iemand die em uittrimt voor jou....

jaja mooi is dat een motor die werct :D
het leven can mooi zijn vanuit de lucht bececen :p
cheb samen met jan nog aan de motor zitte prullen toen hij nog niet wercte, ben blij te horen dat die nu wel werct :D

ps: de " " van mijn toetsenbord is " "apot

groet
wout

Back