En ze vliegt!
Vanmiddag in waddinxveen op de dijk een aantal rondjes gevlogen, nouja..rondjes..
meer gooien en 1 a 2 bochten, het was windstil hier. Bij een worp van 3 a 4 meter hoogte vliegt ze onder een hele geringe glijhoek 10 tallen meters ver, wat ik wel een nadeel vind is dat ze bij bochten draaien veel hoogte verliest. ben beniewud hoe het bochtenwerk is met wat wind.
De Dizzy Bird is uiteindelijk 1,40 meter lang geworden met een gewicht van 300 gram.
Dit mede daar mijn ontvangeraccupakketje van 4 cellen 850 MaH.
Die weegt op zich al 90 gram. Binnenkort maar een LiPo cel halen daarvoor.
De mechanische V-mixer werkt naar behoren, maar is toch niet ideaal, de ruders links worden op deze wijze vlakbij het begin van op de ruders gemaakt wat ten koste gaat van de werking van de ruders. (slap/ teveel torsie, ondanks de verstevigingsbalk van 2 mm carbon strip)
Ook zijn er een aantal punten die ik achteraf anders had willen maken, met name de hoofdligger ( dikkere balsa plank) en de verstevigingsplaat uit depron had ik liever uit balsa gemaakt, en de ruders ook uit 3 of 6 mm balsa, en dan met het profiel meegeschuurd en echte scharniertjes in plaats van een hele strook tessa plakband.
Depron is leuk en snel te bewerken, in een no-time heb je een vliegtuig klaar, maar ik denk erover om toch de vleugel in conventionele houtbouw over te gaan maken met deze spanwijdte.