help me bij men t-rex 450

  • Topicstarter Topicstarter jeroentje217
  • Startdatum Startdatum
J

jeroentje217

Guest
ik heb een t-rex 450 kheb er een paar keer mee gevloge een half jaar gelede maar ik heb de ontvanger en baterei voor men vlieger gebruikt dus ben ik nu een nieuwe pil en ontvanger gaan halen maar ik weet niet welke servo,motor of gyro ik waar moet insteken en hoe ik hem moet afstellen.
ik zou graag men heli gebruiken voor te leren stunten.
tis voor lere stunten mag ook maar afstelling is belangrijkste.
ik heb een multiplex cockpit sx zender (7kanaals) en een rx 7 synth ipd ontvanger.


ik heb wel een klein beetje ervaring want ik vlieg ook met een mini dragonfly(beginnerstoestel) maar de t-rex is heel anders voor afstelling.

aub help me
 
wil je aanraden om netjes de instructies van de manual van je zender aan te houden. Het is even werk maar dan krijg je ook alles werkend zoals het hoort :) Heb zelf ook deze zender met een Protech Zoom 425, netjes volgens het boek ingesteld. Vanaf het begin gelijk goed vliegend (hooveren en hopsen).
Succes
 
Jeroentje,

Je zender ken ik niks van maar zo te zien heeft die 12 modelgeheugens.
Ik neem aan dat je het modelgeheugen waarin je je helie geprogrammeerd had, ongemoeid hebt gelaten?
Dan hoef je je helie dus niet meer opnieuw af te stellen maar moet je gewoon je servo's, gyro en motorregelaar op de juiste plaats in je ontvanger pluggen.
In de handleiding van je zender staat altijd het schema daarvoor. Dus zoek het eens op en laat iets weten als het niet lukt.
Welk type Trex heb je trouwens: de hde of cde (120° tuimelschijf) versie?

En eens je alles terug goed hebt aangesloten dan zet je op ieder stekkertje met een stift of puntig voorwerp een teken/cijfer in welk kanaal die moet zitten.
Dan heb je de volgende keer daar geen problemen meer mee.....;)
 
Laatst bewerkt:
Jeroentje,

Je zender ken ik niks van maar zo te zien heeft die 12 modelgeheugens.
Ik neem aan dat je het modelgeheugen waarin je je helie geprogrammeerd had, ongemoeid hebt gelaten?
Dan hoef je je helie dus niet meer opnieuw af te stellen maar moet je gewoon je servo's, gyro en motorregelaar op de juiste plaats in je ontvanger pluggen.
In de handleiding van je zender staat altijd het schema daarvoor. Dus zoek het eens op en laat iets weten als het niet lukt.
Welk type Trex heb je trouwens: de hde of cde (120° tuimelschijf) versie?

En eens je alles terug goed hebt aangesloten dan zet je op ieder stekkertje met een stift of puntig voorwerp een teken/cijfer in welk kanaal die moet zitten.
Dan heb je de volgende keer daar geen problemen meer mee.....;)



ik heb de 120° tuimelschijf vertie maar ik zit met het probleem alsk de standaart instelingen van heli laat staan reageert de staart niet als je hem geweegt en dan staat hij ook zo ingestelt dat als je omhoog wil gaan de motor laat versnellen en zo kan je niet ondersteboven vliegen.
en ik weet niet hoe ik dat ingestelt kan krijge.
 
Jeroen als ik het goed begrijp heb je nu alles aan het werken. Enige punten zijn je gyro en je motortoerental. Wat de gyro aangaat, is die op de juiste manier aangesloten? Ingang in de ontvanger en servo in de gyro? Is de gyro op de juiste manier geplaatst (manual). Staat hij wel aan, gain niet op 0 gezet (weer zie manual gyro). Voor je motor toerental moet je de idle up instellen. Als je dan idle-up aanzet kun je het motortoerental regelen met de schuif aan de rechterkant. Ook dit staat uitgebreid in de zendermanual.
 
Jeroen als ik het goed begrijp heb je nu alles aan het werken. Enige punten zijn je gyro en je motortoerental. Wat de gyro aangaat, is die op de juiste manier aangesloten? Ingang in de ontvanger en servo in de gyro? Is de gyro op de juiste manier geplaatst (manual). Staat hij wel aan, gain niet op 0 gezet (weer zie manual gyro). Voor je motor toerental moet je de idle up instellen. Als je dan idle-up aanzet kun je het motortoerental regelen met de schuif aan de rechterkant. Ook dit staat uitgebreid in de zendermanual.

k gyro stond inderdaat op 0 in men zender nu werkt het wel
kga sewes is kijken achter die idle-up in de zendermanual ik laat wel weten als het gelukt is.

alvast bedankt voor de medewerking
 
ik heb het juist geprobeert en nu blijft de motor draaien ik kan het zette van 0 tot 50% kan dat?
en nu stop hij met draaien als ik throtle kill ingedrukt houd moet dat zo of is er een manier dat je die knop niet ingedrukt moet houde?
 
Wanneer je het op de juiste manier ingesteld hebt kun je, bij ingeschakelde idle-up, met de rechter schuif het gas regelen van 0 tot 100%.
 
Wanneer je het op de juiste manier ingesteld hebt kun je, bij ingeschakelde idle-up, met de rechter schuif het gas regelen van 0 tot 100%.

er staat in men handleiding throtle minimum ( idle ) is dat het of niet?
want ik vind niets anders in de handleiding.
als iemant die zender heeft kan iemant het dan uitleggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even het boek erbij gepakt, ergens heerst er verwarring :) Op pag 61 staat een plaatje met aangegeven wat welke knop doet. Hier zie je de knop "Direct trottle DTC". Wanneer deze naar voren staat is je motortoerental gekoppeld aan je pitch, dus knuppelstand. Haal je deze schakelaar naar je toe dan gaat motortoerental naar de rechter schuif, genoemd throttle limiter THR-LIMIT. Op pagina 62 in artikelnr.16.3.7 staat dan precies hoe het werkt, je kunt alleen de werkingsrichting instellen. Als het zo nog niet lukt kun je beter vanaf pag.59 proberen alle stapjes netjes door te lopen om te zien of je ergens een verkeerde instelling hebt gemaakt. Je kunt ook in een schoon geheugen opnieuw beginnen en kijken of het dan wel lukt.
 
Even het boek erbij gepakt, ergens heerst er verwarring :) Op pag 61 staat een plaatje met aangegeven wat welke knop doet. Hier zie je de knop "Direct trottle DTC". Wanneer deze naar voren staat is je motortoerental gekoppeld aan je pitch, dus knuppelstand. Haal je deze schakelaar naar je toe dan gaat motortoerental naar de rechter schuif, genoemd throttle limiter THR-LIMIT. Op pagina 62 in artikelnr.16.3.7 staat dan precies hoe het werkt, je kunt alleen de werkingsrichting instellen. Als het zo nog niet lukt kun je beter vanaf pag.59 proberen alle stapjes netjes door te lopen om te zien of je ergens een verkeerde instelling hebt gemaakt. Je kunt ook in een schoon geheugen opnieuw beginnen en kijken of het dan wel lukt.

het is gelukt denk ik nu reageert hij toch op die knop kga morgen buiten proberen als er niet te veel wind is

bedank voor me te helpen

ik laat morgen weten hoe het gegaan is
 
nog wel 1 vraagje hoe weet je waar je baterei juist moet hangen dat de heli in evenwicht hangt
 
Kwestie van netjes de accu plaatsen en de helie voorzichtig optillen aan de flybar. Hangt hij netjes horizontaal is het goed anders accu naar voren/achteren schuiven tot dit wel het geval is.
 
Een mengsel van antwaarps en slecht gespeld nederlands :-) Wel sappig taaltje, toch ?

Enfin, leuk dat je heli goed vliegt jeroentje, hou het zo !
 
Back
Top