rex x 2 brushless conversion

heyy

Ik ben dus bezig aan de ombouw van men rex naar een brushless model. Ik Het grootste deel is uitgewerkt alleen is de keuze van motor en regelaar nog niet uitgewerkt;).

Ik had bij pk de corally 3,5t met een vermogen van 524watt gezien(met sensor). Nu zou zoiets volstaan of moet ik egt al naar de Mamba Monster oid gaan??

Of de vector reeks van lrp daar zitten ook motoren bij met een redelijk hoog vermogen.

Ik heb bijna geen ervaring met electro dus info is altijd welkom:p


grtzzz
 
Laatst bewerkt:
heyy

Ik ben dus bezig aan de ombouw van men rex naar een brushless model. Ik Het grootste deel is uitgewerkt alleen is de keuze van motor en regelaar nog niet uitgewerkt;).

Ik had bij pk de corally 3,5t met een vermogen van 524watt gezien(met sensor). Nu zou zoiets volstaan of moet ik egt al naar de Mamba Monster oid gaan??

Of de vector reeks van lrp daar zitten ook motoren bij met een redelijk hoog vermogen.

Ik heb bijna geen ervaring met electro dus info is altijd welkom:p


grtzzz

Klopt het dat het een 1/8 buggy is? 500 watt is dan aan de lage kant. Kijk eens rond op rc-monster.com en kijk af wat ze daar doen.

Volgens mij is een 60mm medusa afterburner een goede motor voor buggy's. Een 1600kv op 6s lipos of 2000kv op 5s lipos. Je moet in ieder geval mikken op een max toerental van rond de 35.000.

6s / 22,2v * 1600kv = 35.520rpm
5s / 18,5v * 2000kv = 37.000rpm

Het voordeel van 6s boven 5s boven 4s enz is dat een hogere voltage setup icm lagere kv motor efficienter is waardoor ze minder amperes verbruiken, minder hitte produceren en dus ook langere rijtijden opleveren bij een bepaalde accu capaciteit.

De mamba monster max zou een goede keuze zijn als regelaar of de Tekin RX8 (wel duurder en nog niet leverbaar).

Succes met je project.
 
Laatst bewerkt:
ja het is idd een 1-8ste maar ik zit namelijk met het probleem dat als je in de 1-8ste motoren gaat kijken je een stuk duurder zit! Zou een goeie lrp of corally niet volstaan??
 
ja het is idd een 1-8ste maar ik zit namelijk met het probleem dat als je in de 1-8ste motoren gaat kijken je een stuk duurder zit! Zou een goeie lrp of corally niet volstaan??

ik weet niets over van motoren en wat ze kosten.
een medusa 60mm is $115 ex verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp moet ik een motor zoeken met minder dan 35000rpm. Het kan zijn dat ik het weer helemaal fout zie maar ik weet egt niet veel van electro.


grtzz
 
dus als ik het goed begrijp moet ik een motor zoeken met minder dan 35000rpm. Het kan zijn dat ik het weer helemaal fout zie maar ik weet egt niet veel van electro.


grtzz

ik zou dan eerst maar een beetje gaan lezen op de diverse forums.
p=uxi oftewel vermogen =watt is spanning maal ampere.
dus om 500 watt uit 7 volt te krijgen heb je 71,4 ampere nodig .het kan ook anders.
500 watt uit 4 serie lipo 14volt =35 ampere.dus ook beter voor je regelaar en je kunt dunnere draden gebruiken ..

dus als dit al pfffff voor je is zou ik er nogmaals over nadenken om dat te doen.
zeker als iemand je de medusa aanbeveelt en je met de 3,5 motor komt.
je moet op ongeveer op 35000 toeren uitkomen de 3,5 komt op??????70 a 80 duizend.???
veel te veel toeren .en te weinig watts ik denk aan minimaal 1000a1500 watt en minimaal 4 serie lipo =14volt ongeveer
je accu moet dan minimaal 107 amps leveren.
dus beter naar 5 a 6 serie lipo,s gaan.
en denk er om je verteld al dat elektro niet echt je ding is ,je brand de boel zo op!!!!!!!
en het word duur ....
groeten wiebe.
 
M'n vader heeft een Novak 4.5T HV setje in zijn E-Maxx zitten. deze set heeft volgens de specs 750Watt, en is meer dan genoeg om een E-Maxx (met 4s Lipo ) ven de lijn te kataplteren.
de E-Maxx is zelf ook al geen extreem lichte auto, dus dat je 1kW nodig hebt lijkt me een beetje overdreven om eerlijk te zijn. (trek je vogendien ook je hele aandrijving mee kapot als je niet oppast.
over de toeren, je kunt altijd nog lichter vertanden. dat HV-Maxx setje heeft een 4400kv motor, op dus een 4s Lipo, dus zo'n 65000 toeren.
als je er dan een kleiner pinion op zet, is er weer niets aan de hand.
(uiteraard, een lagere kv motor, en dan meer zellen zou je kunnen doen, maar dit setje is gemaakt voor 4s max ;) ook ontken ik neit dat dit een beter rendement zou geven. hoewel, met deze auto hebben we al 45 minuten aan een stuk gereden. (5300mAh ) lang zat dus. (teminste, vind ik )


Gr,
Tim
 
het berekenen van het vermogen enzo dat wist ik al, ik volg namenlijk industriele wetenschappen;). Maar als je nu gaat kijken naar motorsetjes met een 3,5t dan zit je al aan een 67000 rpm zou zo'n motor volstaan?
 
het berekenen van het vermogen enzo dat wist ik al, ik volg namenlijk industriele wetenschappen;). Maar als je nu gaat kijken naar motorsetjes met een 3,5t dan zit je al aan een 67000 rpm zou zo'n motor volstaan?

Nee... die zijn voor 1/10... en zelfs in 1/10 offroads gebruiken ze niet 3.5, alleen in electro on-road, dus moet je na gaan;).

Waarom:
- te weinig vermogen
- hoe wil je dit inbouwen, met al die conversies voor 1/8 electro motoren?
- Hoe wil je een mod 1 pinion (,speciale pinions voor 1/8 electro motoren die voor 1/8 autos worden gebruikt,) op een electro motor bevestigen, als de diameter van de shaft van de 1/10 motor kleiner is dan die van de 1/8 motor, die die mod 1 pinions gebruiken.

Die Lrp's zijn idd krachtig, maar dit zodat die 1/10 gwn lekker snel gaan. Ze zijn niet gebouwd voor zwaar(der)e 1/8.
 
Het is erg moeilijk om alleen op basis van de specs een goede motor te kiezen. Elke fabrikant heeft andere standaarden om zijn specs weer te geven.

Mijn medusa 60mm heeft volgens de fabrikant 'maar' 920w, maar hij kan mijn 5,6kg zware Muggy een aardige slinger geven. Terwijl er mensen zijn die beweren dat je voor deze auto 2500-3000watt nodig hebt. Tijdens pieken zal mijn medusa echt wel meer dan 920w leveren. In deze kou wordt de motor ook niet te warm. Als het wat warmer wordt heb ik een grotere motor (langere, 70mm ipv 60mm) nodig.

Nogmaals, besteed eens een paar uurtjes op rc-monster, daar leer je echt veel over brushless setups.

edit:
Begin hier: some information about brushless in general. - RC-Monster Forums
Niet alles is even actueel meer, maar het is een goed startpunt
En dan hier:
Buggy - RC-Monster Forums
Genoeg bouwverslagen en vragen over 1/8 buggies
 
Laatst bewerkt:
- Hoe wil je een mod 1 pinion (,speciale pinions voor 1/8 electro motoren die voor 1/8 autos worden gebruikt,) op een electro motor bevestigen, als de diameter van de shaft van de 1/10 motor kleiner is dan die van de 1/8 motor, die die mod 1 pinions gebruiken.
.

Conrad heeft plenty mod1 tandwielen met een kleinere as diameter hoor:)
 
Conrad heeft plenty mod1 tandwielen met een kleinere as diameter hoor:)

oh oke:o:p, maar ik vind het nog steeds weggegooid geld, als je geld gaat stoppen in een duur BL setje dat niet goed werkt voor je doeleinden.
 
maar als ik naar bv een mamba monster ga kijken die is tog te sterk voor men buggy en dan word het al duur hoor.

een borstelmotor is dat een optie of niet??
 
maar als ik naar bv een mamba monster ga kijken die is tog te sterk voor men buggy en dan word het al duur hoor.

een borstelmotor is dat een optie of niet??

Bedoel je alleen de regelaar of de combi? Want een regelaar kan nooit te sterk zijn:rolleyes:... En als je de combi bedoelt, dan doe je er ook geen ziekelijk grote Lipo Pack in... en die MMM kan je altijd nog voor andere (grotere) dingen gebruiken.
 
ja ik bedoelde eigenlijk dat de mmm niet weggesmeten sterk zou zijn(overdreven).

Maar als je nu een goeie motor met borstels zou nemen zou dat wel lukken??
 
ja ik bedoelde eigenlijk dat de mmm niet weggesmeten sterk zou zijn(overdreven).

Maar als je nu een goeie motor met borstels zou nemen zou dat wel lukken??

Ja dat zou kunnen. Alleen ik heb niet echt veel verstand van grote borstel motoren, want ik meen dat je het niet over een normale "540 motor" hebt? Maar zo'n grote. Want men gebruikt eenmaal veel vaker een BL dan een B in 1/8, daarom dat er wat minder (op internet) van bekend is.
 
Ik had gedacht aan de lrp big block deze zijn 14,4volt en het is een 650 klasse en mss dan 2?? wat zijn jullie gedachten hierover en wat voor setup zou dan best passen?(2 of 1 motor en batterijen lipo??)

laat maar horen maar hou het dan ff bij de borstelmotoren over borstelloos vind ik nu wel wat.
 
ik krijg hier toch een beetje het gevoel van wat ik met meer draadje.s heb.
iedereen geeft je prima adviezen ,ze zijn wat verschillend maar liggen niet ver van elkaar.
en je begint je in alle bochten te wringen om maar niet de adviezen te volgen.

dus nu maar over op borstels ?????????
kijk de mmm is prima ,maar als je goedkoop wilt en wat risico wilt lopen .
KUN je een hobby wing 6o ampere regelaar proberen die kosten ongeveer 65 dollar in hk.
en er is hier iemand die hem prima werkend heeft op 4 serie lipo met cheapo motor.

nu nog wat wat wil je met de wagen.
echte rauwe power ,of een beetje rijden met 30 kmu

of toch maar wachten tot je meer geld hebt want ik denk dat we niet verder komen.
plus dat 2 lrp motoren duurder zijn dan een borstelloos met meer power.

groeten wiebe,
 
Ik had gedacht aan de lrp big block deze zijn 14,4volt en het is een 650 klasse en mss dan 2?? wat zijn jullie gedachten hierover en wat voor setup zou dan best passen?(2 of 1 motor en batterijen lipo??)

laat maar horen maar hou het dan ff bij de borstelmotoren over borstelloos vind ik nu wel wat.

Hoe wil je die 2 motoren dan inbouwen;)? Heb je erg veel ruimte voor nodig. En je moet nog je regelaar en je batterijen er in kwijt.
 
Mijn vraag is nu gewoon of ik met 2 650 motoren vooruitkom? Ik denk namenlijk dat dit wel moet lukken??

ff afzien van het plaatsgebrek en brushless motoren.;)
 
Back
Top