schuif voor lipo

  • Topicstarter Topicstarter AlfaGTA
  • Startdatum Startdatum
ja knijpertje tja tja... het moet er eigenijk gewoon op kunnen blijven zitten ook als het op de heli zit.

elastiekjes gaat het waarschijnlijk niet worden, aangezien we er onderop klitteband op hebben geplakt..

vind me schuifje ( zoiets wat een wc deur doet ) eigenlijk nog het meest gewenst,maarja kom daar maar eens aan!.
 
Nou ja wat je zou kunnen doen is een ouderwets doosje diskettes kopen en daar het stukje met het 'read only' schuifje uitknippen..
 
Nou ja wat je zou kunnen doen is een ouderwets doosje diskettes kopen en daar het stukje met het 'read only' schuifje uitknippen..


volgens mij ben jij lichtelijk geniaal.... we gaan dat eerst eens proberen... laat het je weten..

gr.
 
Nou ben bang dat die dingen uit elkaar vallen maar het is het proberen waard.. is wel precies wat je zoekt :)
 
wouters in bergeijk liet mij laatst een apparaatje zien dat precies aangeeft hoeveel mah er nog in zit enz. koste dacht ik 60 euro. voor 2 t/m 6 s lipo.

groetjes erik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is eigenlijk het nut om te weten of een lipo vol of leeg is. Ik leg lipo's nooit vol en nooit leeg weg, maar zorg er altijd voor dat er nog wat in zit. Voor het vliegen moet er toch geladen en voorgewarmd worden.
 
gaat ons er puur om of ze opgeladen moeten worden of niet, 5 dezelfde accus kan nog wel eens verwarrend worden.. daarvoor eigenlijk.

ook waarbij de lipo nog op de heli vast zit (niet aangesloten) willen we kunnen merken van vol of gebruikt, er vliegen 3 dezelfde heli's dus we weten op een gegeven moment niet meer waar we aan toe zijn.

snappie
 
Zijn julli nu modelbouwers of niet :?: ;)
Met dik papier of dun karton en wat freubelwerk kan je toch makkelijk zelf iets verzinnen en maken? Dat moet in een uurtje te doen zijn volgens mij.
Kom op mannen even creatief aan de gang.:):)
 
Ik gebruik al jaren kleine wasknijpers (ongeveer 1.5 cm groot) die ik op één van de draden plaats. Vol is met wasknijper, leeg zonder!! Eenvoudig maar efficiënt.

Jos
 
Ik gebruik de kleine microschakelaartjes (Mausenklavier) uit de electronicabranche, gekenmerkt met groen stipje (vol) en rood stipje (leeg). Deze wordt permanent op de accu/lipo geplakt.
 
Ik gebruik de kleine microschakelaartjes (Mausenklavier) uit de electronicabranche, gekenmerkt met groen stipje (vol) en rood stipje (leeg). Deze wordt permanent op de accu/lipo geplakt.

Dat klinkt interessant; heb je een adres hiervoor?
 
M'n broer heeft al z'n LiPo's in een koffer zitten. Koffer bestaat uit meerdere vakken, er is ook een vak voor lege LiPo's. Hier past alles in wat ie (als ie goed z'n best doet), in een dag leeg kan vliegen.
Na het laden gaan LiPo's op de normale plaats in de koffer terug.

Simpeler kan het volgens mij niet. Ik zocht er zelf ook iets voor, koffer ligt al klaar, ga het ook zo doen.
 
Wat is eigenlijk het nut om te weten of een lipo vol of leeg is. Ik leg lipo's nooit vol en nooit leeg weg, maar zorg er altijd voor dat er nog wat in zit. Voor het vliegen moet er toch geladen en voorgewarmd worden.

Lijkt me een beetje onzin.
De zelfontlading van een lipo is dermate beperkt dat zelfs een beperkt actief vlieger altijd met een lipo naar het veld gaat waar nog 95% van de capaciteit in zit als hij die lipo direct had geladen na thuiskomst van de vorige vlucht.
Ben je een beetje zuinig op je lipo's, dan gebruik je nl. je timer op je zender en tune je die zodanig dat je altijd een kwart overhoudt als ie piept.

Met andere woorden: gewoon direct na het vliegen laden en dan heb je zo'n schuif / markeermogelijkheid ook niet nodig.
Wat ik wel doe is m'n lipo's per type nummeren met romeinse cijfers. Op die manier weet ik altijd wel welke ik moet laden thuis.
Mocht dat laatste een probleem zijn, koop dan een extra lipo-bag (zo'n brandvertragende van HobbyCity); eentje voor de lege, eentje voor de volle
 
Lijkt me een beetje onzin.
De zelfontlading van een lipo is dermate beperkt dat zelfs een beperkt actief vlieger altijd met een lipo naar het veld gaat waar nog 95% van de capaciteit in zit als hij die lipo direct had geladen na thuiskomst van de vorige vlucht.
Ben je een beetje zuinig op je lipo's, dan gebruik je nl. je timer op je zender en tune je die zodanig dat je altijd een kwart overhoudt als ie piept.

Met andere woorden: gewoon direct na het vliegen laden en dan heb je zo'n schuif / markeermogelijkheid ook niet nodig.
Wat ik wel doe is m'n lipo's per type nummeren met romeinse cijfers. Op die manier weet ik altijd wel welke ik moet laden thuis.
Mocht dat laatste een probleem zijn, koop dan een extra lipo-bag (zo'n brandvertragende van HobbyCity); eentje voor de lege, eentje voor de volle

Eigenlijk is het geen onzin hoor.
Het is beter voor de lipo zelf als je deze bewaard met ongv. een 40% lading. Dus niet helemaal leeg en ook niet helemaal vol laden direkt na gebruik als je weet dat je ze een tijd lang niet zal gebruiken.

Maarjah....als verfente hobbyisten krijgen die lipo's natuurlijk geen kans om eenw eek 'zomaar' niks te liggen doen ;)
 
Eigenlijk is het geen onzin hoor.
Het is beter voor de lipo zelf als je deze bewaard met ongv. een 40% lading. Dus niet helemaal leeg en ook niet helemaal vol laden direkt na gebruik als je weet dat je ze een tijd lang niet zal gebruiken.

Maarjah....als verfente hobbyisten krijgen die lipo's natuurlijk geen kans om eenw eek 'zomaar' niks te liggen doen ;)

Je schrijft het zelf al: als je weet dat je ze een tijd niet gaat gebruiken, maar dat is dan ook niet mijn uitgangspunt.

Ik weet niet wat jouw motivatie is achter je stelling (ben er wel benieuwd naar), maar ik ken wel het verhaal dat een lipo in theorie “overladen” zou kunnen zijn.
Denk dan aan onder koude omstandigheden in de schuur laden waardoor er feitelijk te veel ingestopt is. Als je de lipo dan opslaat in een warmere ruimte, kan ie dus ook bol gaan staan. Ik weet niet of dit theoretisch is, of ook daadwerkelijk wel voorkomt.

Voor mij is het wel een reden om mijn zwaardere (lees: gevaarlijkere / duurdere) lipo’s enigszins te ontladen voordat ik ze lang opberg. Opbergen en laden gaat sowieso in de berging in een lipobag onder een rookmelder en met een brandblusser stand-by (uiteraard sproeischuim en geen Co2-blusser).
 
Voor mij is het wel een reden om mijn zwaardere (lees: gevaarlijkere / duurdere) lipo’s enigszins te ontladen voordat ik ze lang opberg. Opbergen en laden gaat sowieso in de berging in een lipobag onder een rookmelder en met een brandblusser stand-by (uiteraard sproeischuim en geen Co2-blusser).

Dus feitelijk zeg je hetzelfde als ik.
Wat ik daaraan dan nog toe moet motiveren mag je me even vertellen. ;)
 
Dus feitelijk zeg je hetzelfde als ik.
Wat ik daaraan dan nog toe moet motiveren mag je me even vertellen. ;)

Nou euhh... de reden waarom?
Ik heb ooit een verhaal gelezen over dat "overladen", handel daarnaar uit veiligheidsoverwegingen (kleine moeite), maar heb geen idee of dit nou zo'n reeel issue is. Misschien heb jij een hele andere motivatie?
 
Back
Top