HD21 'Jacob Senior'

Dekken geverfd

1_DSCN8914.JPG

Het achter- en opperdek heb ik nu ook hun groene kleur gegeven.
Normaal ging ik wachten om het achterdek te schilderen tot ik de achtermast had geplaatst, maar ik wou nu eens iets anders doen en daarom heb ik de 2 dekken op hetzelfde moment hun kleurtje gegeven.

De 2 liferafts heb ik verdeeld over bak- en stuurboord. Hier moeten ook nog wat details op geplaatst worden.

En zoals jullie kunnen zien heb ik op de zijkanten van het dak ook een wijnrood accent aangebracht.
Dit dient om de eentonigheid van al dat wit wat te breken en op een moderne kotter als de EV05 staat dit toch niet slecht? :D


1_DSCN8913.JPG

Op deze foto kunnen we goed zien dat ik niet hetzelfde groen op de achterdekken heb gebruikt als dit op het bakdek.
Op het bakdek heb ik de kleur wat valer gehouden omdat die volgens mij toch meer te lijden heeft van de weersomstandigheden en het zoute water.
Met als resultaat dat dit groen door het zeewater uiteraard wat fletser is geworden.
Tip: het 'vervalen' van een bepaalde kleur kan men eenvoudig bereiken door er een druppeltje wit doorheen te mengen. ;)


Ik heb het model nog eens opnieuw gewogen en de waterverplaatsing (brutogewicht) bedraagt op dit moment exact 18,6 kg.
Ik kan al beginnen uitkijken naar een afgedankte kinderbuggy om daar een transportkarretje voor m'n kottertje van te maken. :rolleyes:



Wordt nog nen keer vervolgd. Men zegge het voorts!



Droop
 
Ik heb het model nog eens opnieuw gewogen en de waterverplaatsing (brutogewicht) bedraagt op dit moment exact 18,6 kg.
Ik kan al beginnen uitkijken naar een afgedankte kinderbuggy om daar een transportkarretje voor m'n kottertje van te maken. :rolleyes:
Droop
U kan ook een oude bolderkar gebruiken :D dat is volgens mij iets steviger alleen wel wat zwaarder :rolleyes:
De accenten op het dak zien er zeer mooi uit Topwerk:D
 
Update


Er is ondertussen al heel wat gebeurd aan de EV05.
Vandaag heb ik me wat met de dekverlichting bezig gehouden.

file.php

Hier ben ik nog volop bezig met de bedrading van de lampen.
Zoals jullie ook kunnen zien heb ik de lichtbakken niet aan de railingen maar aan het stuurhuis zelf bevestigd.
Eerlijk gezegd vond ik dit veel mooier én moderner. ;)



En na een hele tijd met de soldeerbout in de weer te zijn geweest, was het dan tijd om terug enkele nightshots te maken van de Olayinka.

Enjoy the pics:


file.php



file.php



file.php



file.php



file.php



file.php




Het licht schijnt nu nog door de bakken heen, maar als die eenmaal zullen geverfd zijn, dan zal dit probleempje ook van de baan zijn.



Ik hoop dat jullie er van genoten hebben.




Wordt vervolgd.



Droop
 
Bedankt jongens.

Aansluitend op de bovenstaande foto's, volgen er hier nog een paar.
Maar nu is de dekverlichting uitgebreid, zodoende is de verlichting bijna kompleet.
Als de achtermast zal zijn geplaatst, dan komen daar dan de laatste lampen op.

Enjoy the pics:

167498f1bd1e5abb.jpg


167498f1bd221dd8.jpg


167498f1bd247b49.jpg



167498f1c0086cd4.jpg



167498f1c0101fc0.jpg



167498f1c12013be.jpg




Wordt vervolgd,



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is ondertussen al heel wat gebeurt aan de EV05.
Dit inhaalmanoeuver zou me hier te ver leiden en daarom plaats ik een deel van de laatst gemaakte foto's.

Veel kijkplezier:


1_DSCN9156.JPG

Na het plaatsen van de achtermast plus verlichting, volgde er een test in het testbassin... euh... bad.


1_DSCN9177.JPG

Deze foto is genomen tijdens de testvaart op het vaarwater.






1_DSCN9281.JPG

Hier hebben we een kijkje op de geplaatste bomen aan de portaal.
De netten zijn niet (!) definitief bevestigd. Hier moeten uiteraard nog de katrollen bijgeplaatst worden maar die zijn nu nog in bestelling.


1_DSCN9282.JPG

En nog eens een close-upje van de diabolo's.






Overzichtfoto's bij daglicht

Hier volgen dan enkele overzichtfoto's:

1_DSCN9283.JPG

Een zichtje op de kont van mevrouw.


1_DSCN9284.JPG

Bakboordzijde...


1_DSCN9285.JPG

De boeg...


1_DSCN9287.JPG

Zonder al dat winters kunstlicht komen de kleuren nu eindelijk (!) tot hun recht.




Laten we nu eens een kijkje aan boord nemen:



1_DSCN9288.JPG

Welkom aan boord van de Princess Olayinka.


1_DSCN9290.JPG

Bemanningslid aan de lopende band.


1_DSCN9291.JPG

De vlaggen in de mast.
Let hier op de piratenvlag.
Die vlag heb ik op een 1:1 kotter gezien en vond die wel leuk staan.

1_DSCN9293.JPG

Twee bemanningsleden in de weer op het bakdek.
De naad (zie de rode pijl) moet ik nog wegwerken. Maar dat klusje vergeet ik steeds! Stom hé?

1_DSCN9295.JPG

Dromerig staren naar de horizon...


1_DSCN9296.JPG

Let hier op de hoeveelheid plaats die de netten innemen op het dek.



1_DSCN9299.JPG

Het stuurboordnet half over de verschansing.


1_DSCN9300.JPG




1_DSCN9301.JPG

De schipper houdt alles goed in de gaten.


1_DSCN9304.JPG

Hier stond ik met de camera helemaal vooraan op het bakdek.

1_DSCN9305.JPG

Gelukkig mocht ik ook eens naast de schipper plaatsnemen om vandaar uit ook enkele foto's te nemen.


1_DSCN9307.JPG

En de scheepsjongen... tja... die is nog altijd moe.


De figuren zijn Duitse militairen op schaal 1:35.
Met Milliput heb ik hen visserskledij gemaakt.

Ik wacht nu nog op m'n takels en dan kan de winch eindelijk operationeel worden.





Ik hoop dat jullie de reportage niet te langdradig hebben gevonden en dat jullie genoten hebben van de foto's.



Droop
 
Laatst bewerkt:
echt niet langdradig, maar ik was wel vergeten dat het op schaal is...
 
Echt prachtig! Kan er uren naar kijken!
Helemaal echt!
En die naad die je telkes vergeet. Hou het maar op een slechte las naad van een beginnend lasser:p

Ook kan ik me vinden in die vermoeide scheepsjongen:)
 
hallo

heel mooi werk, maar zijn die bokken niet wat lang
op de garnaalvanger waar ik op vaar , zijn ze niet zo groot maar dit kun je mischien niet vergelijken met een grote bokker.
dus daarom heb ik de foto van een grote bokker op gezocht, en ook bij deze waren ze niet zo groot
Z552.jpg

het schip waar ik op vaar
DSC01287.jpg

Z60 Thalassa
 
ik ben vooral bang als je je netten zal willen bovenhalen, en er een stevige bries staat, je stabiliteit toch serieus in het gedrang komt, omdat je je bokken volledig zal moeten toppen
 
Bedankt voor de lovende woorden jongens. :D


@ Duimpje: eerst en vooral dank voor de prachtige foto's.

Wat die bokken betreft, de maten zouden moeten kloppen hoor.
Bij ons op de werf heb ik de lengte en diameter van 1:1 exemplaren gemeten en die omgezet op de schaal van het model.
Dit zou dus in orde moeten zijn. ;)

Om haar stabiliteit te verhogen heb ik na haar eerste testvaart de winch (4 motoren/ trommels) van het dek helemaal naar beneden gebracht plus dat er nog 2 extra loden ballastblokken zijn bijgeplaatst.



Droop
 
Bedankt voor de lovende woorden jongens. :D


@ Duimpje: eerst en vooral dank voor de prachtige foto's.

Wat die bokken betreft, de maten zouden moeten kloppen hoor.
Bij ons op de werf heb ik de lengte en diameter van 1:1 exemplaren gemeten en die omgezet op de schaal van het model.
Dit zou dus in orde moeten zijn. ;)

Om haar stabiliteit te verhogen heb ik na haar eerste testvaart de winch (4 motoren/ trommels) van het dek helemaal naar beneden gebracht plus dat er nog 2 extra loden ballastblokken zijn bijgeplaatst.



Droop

Dat kan goed zijn, heb het schip nooit in het echt gezien, het was ook geen commentaar, eerder een opmerking

als je meer foto's wil of enkele filmpjes van aan boord stuur dan maar een pbtje
 
Heel mooi. Ook die tekst: 'Kalmte van geest in moeilijke omstandigheden'.
Horatius zou trots op je zijn ;)

Een puntje van kritiek, die netten zijn echt te wit. Wordt tijd om deze is een nacht in de zwarte koffie te leggen :mrgreen:

Echt schitterend, voor al die eerste testvaart foto!

Grtz

b
 
Heel mooi. Ook die tekst: 'Kalmte van geest in moeilijke omstandigheden'.
Horatius zou trots op je zijn ;)

Een puntje van kritiek, die netten zijn echt te wit. Wordt tijd om deze is een nacht in de zwarte koffie te leggen :mrgreen:

Echt schitterend, voor al die eerste testvaart foto!

Grtz

b

Laat ze een kwartiertje over de bodem slepen en ze zullen ook niet meer wit zijn
 
@ Duimpje: ik vond je opmerking trouwens niet slecht hoor.
Maar ik denk ook dat een bepaald camerastandpunt het onderwerp, op de foto een beetje een vertekend beeld kan geven.


@ Bram: ja, ik vond die spreuk wel passend voor een kotter en haar bemanning daar deze toch niet steeds in gemakkelijke omstandigheden hun werk moeten doen.
Door het werken aan dit project en al het gedane vooronderzoek heb ik enorm veel bewondering en respect gekregen voor de vissers.
Daarom deze spreuk. :D

De koffie drink ik liever zelf uit. De netten zullen op natuurlijke wijze wel vervuilen. :mrgreen::mrgreen:
De messing korrestokken, wekkers en sloffen moeten wel nog gespoten worden. ;)




Voor de geïnteresseerden volgt hier een filmpje van de eerste testvaart.



Voor de film van de testvaart, klik op het bootje:

fAcwJ-KuZCM[/media]
Opmerking: door het comprimeren van YouTube van het filmpje kunnen sommige beelden wat 'gedrongen' overkomen.


Veel kijkplezier.


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja de hoogte is te hoog en de breedte te smal ! Jammer Droop

groetjes Brandaris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de volgende keer dat je je boelen eraan hangt opletten dat je kuiltouwen aan de binnenkant zitten :twisted:
 
Back
Top