Afwerk verslag P-51 TF van Ton de Bruyn

Ha ha,

Zo'n reactie had ik wel verwacht Jan.:):)

Zullen we zeggen methanol bestendige verf voor de afwerking van de Mustang.:rolleyes::rolleyes:

En Teus ik ben erg slecht met afkortingen, daar had ik in het leger ook al moeite mee, daar hebben ze niks anders als afkortingen............... PB = ????

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
PB is persoonlijk bericht. Als het goed is zie je rechts bovenin het venster onder Welkom Enterprise staan dat je 1 nieuw prive bericht hebt...
 
A Ha Thanks Jitze,

In het bericht van Teus ziet het er makkelijk uit, als ik het zo lees komt het in de buurt van het plaatsen van foto's op je hyves.

Eens kijken wat ik er van bak.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Ton, doe het rustig aan voorlopig.

Je moet niet langer dan een dag wachten om G4 te schuren, anders kan het te hard worden om nog schuurbaar te zijn.
 
Thanks Jan, ik heb het ff in de favorieten gezet...

Hé die Ron, ik heb je al heel lang niet meer op het veld gezien, de laatste keer met de E-Fly INN, was dat 2006? En hoest verder vlieg je nog? En uhhh volgens mij ben je getrouwd met die hoed van je HAHAHA

Dat zal wss ook niet meer gebeuren denk ik, we zijn met 3 man overgegegaan naar Columbia Boxmeer.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Heren,

FF een update uit Groesbeek.

Ben voorzichtig weer begonnen:D:D, wielbakken zijn klaar en daarmee kan ik dus beginnen met de echte afwerking.:p

Echter met de foto's wil het niet zo lukken,:(:(, ik krijg ze vanuit mijn fotomap niet hierop. Heb ff iemand gebeld die er meer verstand van heeft en die zal z.sm. ff hierheen komen.
Jullie zien vanzelf als het lukt.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Heb even niet opgelet en zie nu dit draadje pas.
Ik mis alleen de fotootjes nog ;), maar het gaat vast goedkomen.

Nog twee aanvullingen op de al eerder gegeven waardevolle adviezen.
- Ik denk dat voor de behandeling met glasmat een laagje (of twee) porienvuller eigenlijk beter is, want precies waar de nerven van het balsa aan het oppervlak zitten, blijft het zuigen.
- Het kwasten/rollen met PS100/porienvuller doe ik altijd onder de afzuigkap, geen stank en hoofdpijn meer :proost:

Succes!
 
Als ik daar mee begin, zet ik een ventilator aan die de lucht naar buiten blaast, buiten is nu ook geen optie.

Ik wil me aan mijn oorspronkelijke plan houden, vliegklaar in mei en dan ook de maiden en vliegen op onze open dag in Boxmeer en mss ook vliegen op de meeting in Oss op zondag.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met wat is daar mis mee??

Uhhh als je terug kijkt in mijn draad zie je dat ik er ff uit ben geweest door een noodgedwongen verhuizing naar de IC afd van het CWZ ziekenhuis Nijmegen. Daardoor ligt het nu al ruim 1,5 week stil. En ik wil vooruit maar het gaat nog wat moeilijk.

Aangezien ik niet zo snel bouw/ afwerk wordt het krap aan, maar goed ik moet nog ruim 5 wkn herstellen, dus straks wat meer tijd om aandacht te besteden aan het glassen.
Nuttige tip trouwens over dat voorbehandelen.

Binnenkort ff naar Hobbyin een nieuwe zender en een glowdriver kopen dan heb ik verder alles thuis om door te gaan.
Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Ha Ron,

Boxmeer is niet korter maar wel makkelijker te bereiken, en vooral groter.
Winssen is het veld maar 80 bij 80 mtr, en in de zomer meestal rondom in hoge mais, bij 9 van de 10 motorstoringen moet je de mais in. Het heeft me bij de PC-9 al 3 neuswielpoten gekost.
Je leert wel landen op die postzegel,,maar met die hoge mais wordt het al gauw gecontroleerd craschen.


Boxmeer is 60 mtr diep maar 250 mtr breed in de noordoost / zuidwestlijn, en veel vlakker,vandaar de overstap dus.

Hoevaak is het met een warbird met retracts in Winssen goed gegaan, volgens mij niet een toch?

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Back
Top