Afwerk verslag P-51 TF van Ton de Bruyn

In landingmode
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heuy ton,

Haha heb je het voor mekaar gekregen met die foto's, kun je al meer met
het froum als mij ;)

Ga je nog wieldeuren maken wie over de poten vallen?
Je hebt het volgens mij wel verteld, maar ik weet het niet zeker meer, en
als ik zo naar de vleugel kijk als de poten ingetrokken zijn,,, dan mis ik toch
die wieldeuren.

hoor het wel grtz.
 
Ja Wesly (Puma) daar ben ik mee bezig. Ik moet nog rustig aan doen, je weet waarom. Als je goed kijkt zie op een van de foto's de deuren liggen..

Dat plaatsen ging ook niet gemakkelijk, Louis is er voor hier geweest en zijn er 1,5 uur mee bezig geweest, maar het is gelukt zoals je ziet.
Trouwens wat is Froum

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
reactie Albertmobiel

Ff een bericht voor Albertmobiel.
Ik heb als het goed is een bericht retour gestuurd,,maar kreeg weer eens een foutmelding.
Laat ff weten of hij is aangekomen.

Gr Ton
 
Heren,

FF een vraag voor diegene die al ervaring hebben met wieldeuren, wat is de beste manier om ze te monteren op de struts.:help:.
Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Heren,

FF een vraag voor diegene die al ervaring hebben met wieldeuren,,,wat is de beste manier om ze te monteren op de struts.:help:.
Gr Ton

Hallo Ton,

Zo te zien gebruik je Robart struts, waarschijnlijk 3/8 inch. Hiervoor zijn speciale " Gear door mounting brackets" te krijgen:

http://www.robart.com/RoboStruts/drawings/650db.pdf

O.a. te koop bij Tower Hobbies:

Robart 650DB Gear Door Mount Bracket 3/8 Strut (2)


Wat je ook nog zou kunnen doen is om een afdekplaatje van dun triplex of glasdoek/epoxy te maken wat over het retractmechanisme komt te zitten. Je zou dan een soort "U" vorm moeten maken, waarbij de wieldeur in het midden wordt bevestigd m.b.v. een scharnier.

Zo ongeveer als bij deze Ziroli P-47:

full


Maar ik ken de TF P-51 niet zo goed, dus ik weet niet of je hier ruimte voor hebt. De retracts moeten dan nl. wat verzonken in de vleugel liggen.

Groet,

Geert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Ton, je bent al een stuk verder dan ik! En je hebt ook mooie wielbakken!! Is de "bodem" van je wielbakken de bovenkant van de vleugel? En heb je dus alleen voor de zijkant balsa? En jij hebt de originele schroeven gebruikt om de retracts vast te zetten? Ik durf die niet te gebruiken, ben bang dat ik die rail stuk maak omdat ze te dik zijn.. Misschien voorboren? Vind het te weinig vlees hebben.. Maar ziet er goed uit, heb dit weekend ook weer voorzichtig een start gemaakt..
 
Hé Gary,

Nee die bodem is vastgezet op het restant van de vleugelrib, van daaruit heb ik die ronding erop gelijmd.
Verder waar de struts invallen heb ik alleen zijkanten gemaakt omdat ik ook nog bij mijn luchtslangen wil kunnen komen. En nee dat zijn geen orginele schroeven, dat zijn gewoon nylon breekbouten die zitten vast in de rails waar draad in getapt is, hopelijk gaan die kapot als het een keer te hard gaat.
Voor een 1e keer vind ik het aardig gelukt, evenals de fairrings en countebalances. Maar goed je kunt ook niet met zo weinig ervaring tippen aan die bouwers die alles zelf ontwerpen en vanuit het niets een schaalkist op de wereld zetten. Ik zit hier met bewondering te kijken naar een paar mensen, die hebben echt een paar gouden handjes. Maar goed ook wij doen ons best.

Morgen probeer ik de deuren te monteren,, en de romp ben ik al aan het voorbereiden voor het glassen.

Trouwens ik heb me opgegeven voor de scalemeeting in Oss,,,ga jij ook daar naartoe??

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ton,

Zo te zien gebruik je Robart struts, waarschijnlijk 3/8 inch. Hiervoor zijn speciale " Gear door mounting brackets" te krijgen:

http://www.robart.com/RoboStruts/drawings/650db.pdf

O.a. te koop bij Tower Hobbies:

Robart 650DB Gear Door Mount Bracket 3/8 Strut (2)


Wat je ook nog zou kunnen doen is om een afdekplaatje van dun triplex of glasdoek/epoxy te maken wat over het retractmechanisme komt te zitten. Je zou dan een soort "U" vorm moeten maken, waarbij de wieldeur in het midden wordt bevestigd m.b.v. een scharnier.

Zo ongeveer als bij deze Ziroli P-47:

full


Maar ik ken de TF P-51 niet zo goed, dus ik weet niet of je hier ruimte voor hebt. De retracts moeten dan nl. wat verzonken in de vleugel liggen.

Groet,

Geert

Geert thanks,

Ik heb zelf al een idee hoe ik het ga doen.
Nl een klosje lijmen op de deur en daar een ronding in frezen dat hij prcs in de strut valt. Daar boor ik een gaatje in en lijm er een buisje in,, en dan kan ik hem vastzetten mat de bijgeleverde klemmetjes. Lukt dit niet dan ga ik over op de orginele Robart onderdelen.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die fairings en counterbalances zijn gelukt ja.. Ja die mensen die zomaar een kist uit hun mouw schudden vind ik ook heel knap, of mensen die overal een oplossing voor hebben.. Ja ach ja ik moet meer geduld leren hebben, soms wil ik iets gedaan hebben terwijl ik op dat moment niet de optimale oplossing heb, is niet goed want vaak ben ik achteraf niet tevreden :(

Maar die motor met uitlaat ziet er geweldig uit man!! Heeft Keleo deze uitlaten op voorraad of is het allemaal custom made? Past die Saito helemaal onder de kap of komt de kop er iets uit?

Ik heb me niet opgegeven voor de schaalmeeting omdat ik nog geen schaalmodel heb, ja in aanbouw.. Hoop volgend jaar deze P51 af te hebben..
 
Ziet er goed uit idd Ton, vooral die uitlaten zijn te gek.
Ik heb het nog niet vaak gezien, dat er een echte schaal uitlaat op zit.

Succes met verder bouwen!
 
Thanks Arjan.

FF voor Gary,die uitlaten kun je bestellen bij :: wero-engine-shop.de ::. 120 E incl verzendkosten.
Echter deze uitlaat was oorspronkelijk voor de Saito 100, het enige verschil is de aansluiting op de motor (flens).
wat ik gedaan heb is de orginele bocht van de motor aangepast en met een teflon slang verbonden met de uitlaat.
De combi saito100 met uitlaat past prcs op de P-51 van Hangar 9, maar die romp is iets breder dan de onze.
Dus in de breedte is hij bij mij ook ingekort, doorzagen cm er tussenuit en weer vast lassen, en nu maar hopen dat het blijf zitten. Hopelijk in mei de maiden en dan weten we het. En de kopjes van de klepdeksels komen buiten de kap en ook zie je iets van de bocht,, maar dat was met deze combinatie niet te voorkomen. Soms moet je keuzes maken en concessies doen.
Hij krijgt zo tenminste wel voldoende koeling.

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt en het is ook bijna onmogelijk om het met deze kit voor elkaar te krijgen dat alles onder de kap past, ik heb het tenminste nog niet gezien, misschien dat iemand een draadje weet van iemand die er wel in is geslaagd.
Als je de uitlaat hebt gelast zal die wel houden toch? Is wel spannend om te zien of die modificatie het doet!
Je wielbakken hebben me geinspireerd, ik denk dat ik je ga na-apen. Ik was van het weekend alweer een beetje bezig, ik denk dat ik langzaam uit mn dip kom!
 
Back
Top