4. Dutch Warbird & Scale Meeting (voor Motormodellen), Oss. 2009

Heren de lijst svp copiëren met control C en control V, niet met quote,(zoals in het begin van dit draadje al vermeld wordt!) dat is onduidelijk en werkt niet voor een volgende inschrijver daarna, dan wordt steeds onduidelijker en eindigt in een puinhoop.

We zitten nu op 57 (max. 60) aanmeldingen voor Zaterdag en 40 voor Zondag (max. 60)
groetjes,
Jan

NAAM /PLAATS/ MODEL(len);spw. / ZAT+ of ZON / BB (zaterdag); JA of NEE (met aantal)

00. http://www.bosmodelair.nl/oss2009.xls
01. Jan Hermkens/ Oss,Delta/B-17;4m,P-61;3,10m,Corsair;1,95m,P-47;2,10m/ Zat+Zon/BB; JA 2x.
02. Harald Werner/ D/ K-84;2,80m, Corsair;2,60m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x.
03. Michael Anders/ D/ JAK 11;2,70m, ? / Zat+Zon/ BB;Ja 2x.
04. Ralf Rohman/ D/ Corsair;2,60m, P-40;2,80m/ Zat+Zon/ BB;Ja 4x.
05. Markus Banner / D/ P-40; 2,60m, Spitfire; 2,60m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x.
06. Richard / D/ ? / Zat+Zon/ BB; ?
07. Horst Plaul/D/AT6 Spw.2,56m,JU52;3 m,Spitfire;0,80m Elektro/Zat+Zon/ BB; ja 2x
08. Maggifix / D/ ? , ? / Zat+Zon/ BB;Ja 1x
09. Henryk Mierzwa/ D/ AT-Texan;2m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x
10. Michael Rathmann / D/ ? , ? / Zat+Zon/ BB;Ja 1x
11. Nachtjaeger / D/ ? , ?/ Zat+Zon/ BB;Ja 1x
12. Mark Zimmerman/ D/ Mustang;2,20m/ Zat+Zon/ BB; ?
13. Manfred v. Dyck/ D/ Henschel 123A; 2m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x
14. BosModelAir;Berto/Huizen/Cessna 337 Skymaster 1:5,Tipsy Nipper,Nomad/ zat+zon/BB;ja 1x
15. BosModelAir;Onno/ Weesp/ Fournier FR-4, Decatlon/ zat+zon/ BB;ja 1x
16. BosModelAir;Wesley/ Lunteren/ ehhhh / zat+zon/ BB;ja 1x
17. Evert Tjepkema/ Oss/ Pilatus7; 2.04m/ Zat+Zon/ BB;Nee
18. H. Korbee/ Rotterdam/ Fiessler Storch/ zat/ BB;ja 1x
19. E. Kennis/ Maasmechelen / Beech 18 en,of Mustang/ zat+zon/ BB; ja 2x
20. Wouter Vroom/Vlaardingen/Miles Sparrowhawk,YAK-23 flora,Beaufighter/ zat/BB;ja 1x
21. Teus Houweling/Warfstermolen/SE-5a, Spacewalker,Fokker D-VIII ?/Zat/BB;ja 1x
22. Ton van Munsteren/ Dordrecht/ FIAT G50 etc etc/ Zat/ BB;ja 1x
23. Bram van Hemmen / Rotterdam / Cessna Birddog;1,40 / ZAT / BB; ?
24. Ralf Muskens/Haarlem/Sopwith Camel;2,84m,Sopwith 1 1/2 Strutter;2,28m/Zat/BB;Ja 1x
25. Martin Barbier/Zoetermeer/Sopwith Pup 1:3,Super Decathon 1:3/Zat/ BB; Ja 2x
26. Frank Hartog/ Westervoort/ Pup & Tiger Moth en,of Fokker FII/ Zat/BB;ja 1x
27. Rob de Wildt/ Oss, Delta / P-51 en P-47 Eflite/ Zat+Zon/ BB; ?
28. Gerard Stockmann/Sijbrandahuis/DHC-2 Beaver en/of Piper PA-18/Zat/Ja 1x
29. Ralf Riepenhausen/ D/ Harvard AT-6 / Zat+Zon/ BB; ja 1x
30. Femmo Wernsen/ Nuenen / 1,9m Piper, 1,4m Spitfire / Za+Zo/ BB; ja 1x
31. Danny Mulders/Oss/ 1:7 FW190D9;1,67m. AT6 Harvard/ ZA+ZO/BBQ: ja 1x
32. Alexander Blokland/Spijkenisse/2x Extra 330 3W157,DA150;3.20m, 3.16m/Zat+Zon/BB;Nee
33. Pascal vd Heuvel/Bemmel/ Piper J-3 cub 1:5,PT-17 Stearman 1:5/ ZA+ZO /BB;Ja 1x
34. Steffen Jansma/ Tilburg/ Spacewalker II 1:4/ ZA+ZO/ BB; Ja 1x
35. Paul Druyts/ Hengelo/ Fokker D-VII; 3m/ Za / BB; Ja 4x
36. Ronald van den Oever/Oud-Alblas/T. Flite Spitfire 1:7,T. Flite Mustang 1:7/Zat/ BB;Ja 2x
37. Bart Gijsbers/Nieuw Vennep/Fokker 27;1.60 F15;1.25 A10;1.35/ Zon/ BB:nee
38. Ton de Bruijn / Groesbeek / TF P-51 / Zon / BB; Nee
39. Dre van Nassau / Roosendaal / Tigermoth /Zat+Zon /BB; Ja1X.
40. Jan Reus/Hoorn/Haviland Chipmunk/zat+Zon/BBQ ja 1x.
41. Martin van Middelkoop/Zwijndrecht/TF Corsair 1.57m /Zat/BBQ JA 1x
42. Erik van Middelkoop/Zwijndrecht/Spacewalker 1.60/Zat/BBQ JA 1x
43. Heinz Specht / D / Mustang P51, Excalibur 2,54 m / Zat+Zon / BB; Ja 2x
44. Thomas Kappenberg/ D/ P-51 2,50m, P-40 2,70m/ Zat + Zon/ BB; Ja 2x
45. Jan Brilman /Groningen/ Cessna BirdDog 1:13, P-51 'Strega' 1:12/ ZA+ ZO/ BB:ja1 x
46. Wesley Wollenberg/Groesbeek/Extra 300s 2.4m 3w 70i /Kyosho Kelly 70 Os 55/ZON/ BB;NEE.
47. Fritz Gleibs/ D/ P-38;3,10m, Corsair;3m met Moki 250/ Zat+Zon/ BB;Ja;2x
48. Dieter Feldmann/D/Fw190D;2,60m,Corsair;2,60m beide Moki 250/ Zat+Zon/BB;Ja 2x
49. Bastiaan de Jager/Nieuwe Tonge/Piper PA-18 super cub/Zat?/BB;nee
50. Heinz Eiling/ D/ AT-6 Harvard;spw.? / Zat+Zon/ BB; Ja 1x
51. J.Gaasbeek/ Clipped Wing 2,185 13cc 4T/ Clipped Wing 3,20m,4cil 4T/zat+zon/BB; nee
52. Jeroen Venant/Rotterdam/Redbull Extra 80cc 2,4m of 85cc Knoll Extra 2,6m Za of Zo/ BB:nee 1x
53. Wim v. Schaijk/Nijmegen, Delta Oss/extra 300;1,62m/zat+zon./BB; ja1×
54. Robin van Rossum/ Oss, Delta Oss/ Sopwith strutter, Beaver/ Zat?+ zon/ BB; nee
55. Alexander de Leng/ Boskoop, Sopwith pup 1:3 / Zat BB:nee
56. Peter te Velde/Zwolle, OV-10 Bronco, Beechcraft D-18s / Zat BB:ja1x
57. R.Boogaers/ Hapert/ Tiger Moth / Zat BB:1x. Camping ja
58. F.Stoop/Vessem/Extra 1,6m en Edge 2m/Zat BB:1x
59. M.Stoop/Hapert/Hawker Hurricane 1,8m en Nakajima Hayate 1,8m/Zat BB:1x
60. Alex Söntgerath/Loon op Zand/Piper J3 2,7 m/Zat/BB; nee/
61. Han Witteveen/ Epe/ Beech D18, Lapidar (dakota)/Zon/
62. Jitze Bassa / Dordrecht / Pilatus PC-6 Porter (1,98m) / Zat / BB: nee
 
Laatst bewerkt:
Alex, er is de hele tijd al van een limiet gesproken. Hoe kom je erbij dat er geen limiet is?
Of is het een reactie op de opmerking van Jitze?
 
Laatst bewerkt:
Alex, er is de hele tijd al van een limiet gesproken. Hoe kom je erbij dat er geen limiet is?
Of is het een reactie op de opmerking van Jitze?

Ik verwees even naar een situatie waarin er geen limiet zou zijn, ik weet dat ie er nu wel is, en vind dat ook logisch. Met het huidige lijstje is het al erg druk denk ik, zelfs als de helft van de mensen nagenoeg niet vliegt:D
 
Bij echt een probleem met het aanal deelnemers , de term schaal eens tegen het licht houden. misschien een idee voor volgend jaar dat het origineel van het vliegtuig min 25 jaar oud oid.
Persoonlijk vind ik de soorten zoals Cap 232* niet echt het toestel waarvoor de meeste mensen naar een schaal meeting gaan kijken (dan zouden ze eerder naar en kunstvlucht wedstrijd gaan kijken) :oops:
Maar ik weet ook dat dit schaalmodellen zijn, maar dit geld ook voor schaal zwevers en die zijn ook niet welkom (tenminste vorig jaar niet) :
Als er bij een wedstrijd alleen maar kunstvlucht toestellen meedoen, noemen ze het ook een kunstvluchtwedstrijd en geen schaalwedstrijd :oops:

*cap232 gekozen omdat deze volgens mij niet in de lijst staat , om zo niemand persoonlijk aan te vallen
 
Het idee achter de schaalmeeting is tweeledig.
Uit het oorsprongkelijke draadje van het forum kwam de behoefte naar voren om met de schaalbouwers en vliegers een meeting te organiseren. Dat idee is de rode draad van de meetings
Verder is er door de organisatie een warbird meeting versmolten met dit gebeuren.

Een schaalzwever die op eigen kracht naar boven kan komen (zonder turbine), zou mee moeten kunnen doen. Het punt is even de schaalsleepcombinatie. Na aanleiding van de ervaringen uit het verleden heeft de organisatie besloten om die niet toe te laten.

Wat onder de definitie "schaalmodel" valt, is door Jan al in detail beschreven.
Verder valt over smaak niet te twisten, en willen twisten is weer een kwestie van smaak.
Het gaat om het gezellig samenzijn, en de goede sfeer, en natuurlijk veel, heel veel vliegen!
De diversiteit van modellen is enorm, zowat elke periode van de (prop)gemotoriseerde luchtvaart heeft vertegenwoordiging.
 
Laatst bewerkt:
Het idee achter de schaalmeeting is tweeledig.
Uit het oorsprongkelijke draadje van het forum kwam de behoefte naar voren om met de schaalbouwers en vliegers een meeting te organiseren. Dat idee is de rode draad van de meetings
Verder is er door de organisatie een warbird meeting versmolten met dit gebeuren.

Een schaalzwever die op eigen kracht naar boven kan komen (zonder turbine), zou mee moeten kunnen doen. Het punt is even de schaalsleepcombinatie. Na aanleiding van de ervaringen uit het verleden heeft de organisatie besloten om die niet toe te laten.

Wat onder de definitie "schaalmodel" valt, is door Jan al in detail beschreven.
Verder valt over smaak niet te twisten, en willen twisten is weer een kwestie van smaak.
Het gaat om het gezellig samenzijn, en de goede sfeer.
De diversiteit van modellen is enorm, zowat elke periode van de (prop)gemotoriseerde luchtvaart heeft vertegenwoordiging.

hoi Rob,

ook mijn gedachte heb je hiermee uitstekend verwoord, 10 met 'n griffel!
Die diskussies hebben we al lang achter ons.
Is men het niet eens met de organisatie (trouwens niet het forum, maar 'n club, in dit geval leden van Delta Oss) of met doelstelling van de organisatie (staat meteen in het begin van het draadje, maar voorgaande postings worden veelal helemaal niet gelezen, laat staan het begin), zal men zich toch moeten richten naar de wens van die organisatie, en anders zich simpelweg niet aanmelden.

groetjes,
Jan
 
Het was zeker geen kritiek op de organisatie nog op kunstvlucht toestellen.
Maar mijn persoonlijk idee/mening

ps. volgens de History op de side van Walter Extra aircraft :

1988
EXTRA 300 prototype, the first two-place EXTRA ,
is completed and flown by three competitors at the 1988 World Aerobatic Championship.
These 300 HP aircraft have composite wings.

Dus geen 25jaar

Op dezelfde side (history) wordt er niet gesproken over een Extra 330


Maar terug :ontopic:
 
Dan neem ik wel een Extra 230 mee:D

1981
He completed his first EXTRA 230 with wood wing, four cylinder 230 HP engine and a 2-blade-prop.


inderdaad on-topic maar weer:)
 
Hee Jan en Rob,

jullie doen TOP werk en het gaat een ongelooflijke meeting worden.
Ben me alvast weer aan het voorbereiden voor veel film en fotowerk ;-)

Maar de gezelligheid staat ten top, lekker veel oh`en een beetje vliegen en op zaterdag natuurlijk de BBQ die nu wel heel druk bezocht gaat worden.

Hopen dat we nu buiten kunnen zitten en niet als in 2008 net in een onweersbui terecht kwamen (man dat was een spookachtige rit naar huis toe).

Het BosModelAir team heeft er in ieder geval nu al weer heel veel zin in :yes:


(oja en ook de lijst weer geupdate ;-) )
 
Die onweersbui was inderdaad nogal vaag, constante flitsen waren het...
was niet echt fijn voor de mensen die in tentjes sliepen denk ik....
 
Maar de gezelligheid staat ten top, lekker veel oh`en een beetje vliegen en op zaterdag natuurlijk de BBQ die nu wel heel druk bezocht gaat worden

tsja, die gedachte had ik ook een beetje, want die modelletjes van mij zijn dan wel (semi) schaalmodellen, maar ze zien dr gewoon simpel uit dus zonder klinknagels en weetik et wat. niet echt supper schaal dus.

Grtz.
 
Dan heb je onze modellen ook nog niet gezien, die zijn ook echt niet meer dan fun/semi schaal :D
 
NAAM /PLAATS/ MODEL(len);spw. / ZAT+ of ZON / BB (zaterdag); JA of NEE (met aantal)

00. http://www.bosmodelair.nl/oss2009.xls
01. Jan Hermkens/ Oss,Delta/B-17;4m,P-61;3,10m,Corsair;1,95m,P-47;2,10m/ Zat+Zon/BB; JA 2x.
02. Harald Werner/ D/ K-84;2,80m, Corsair;2,60m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x.
03. Michael Anders/ D/ JAK 11;2,70m, ? / Zat+Zon/ BB;Ja 2x.
04. Ralf Rohman/ D/ Corsair;2,60m, P-40;2,80m/ Zat+Zon/ BB;Ja 4x.
05. Markus Banner / D/ P-40; 2,60m, Spitfire; 2,60m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x.
06. Richard / D/ ? / Zat+Zon/ BB; ?
07. Horst Plaul/D/AT6 Spw.2,56m,JU52;3 m,Spitfire;0,80m Elektro/Zat+Zon/ BB; ja 2x
08. Maggifix / D/ ? , ? / Zat+Zon/ BB;Ja 1x
09. Henryk Mierzwa/ D/ AT-Texan;2m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x
10. Michael Rathmann / D/ ? , ? / Zat+Zon/ BB;Ja 1x
11. Nachtjaeger / D/ ? , ?/ Zat+Zon/ BB;Ja 1x
12. Mark Zimmerman/ D/ Mustang;2,20m/ Zat+Zon/ BB; ?
13. Manfred v. Dyck/ D/ Henschel 123A; 2m/ Zat+Zon/ BB;Ja 2x
14. BosModelAir;Berto/Huizen/Cessna 337 Skymaster 1:5,Tipsy Nipper,Nomad/ zat+zon/BB;ja 1x
15. BosModelAir;Onno/ Weesp/ Fournier FR-4, Decatlon/ zat+zon/ BB;ja 1x
16. BosModelAir;Wesley/ Lunteren/ ehhhh / zat+zon/ BB;ja 1x
17. Evert Tjepkema/ Oss/ Pilatus7; 2.04m/ Zat+Zon/ BB;Nee
18. H. Korbee/ Rotterdam/ Fiessler Storch/ zat/ BB;ja 1x
19. E. Kennis/ Maasmechelen / Beech 18 en,of Mustang/ zat+zon/ BB; ja 2x
20. Wouter Vroom/Vlaardingen/Miles Sparrowhawk,YAK-23 flora,Beaufighter/ zat/BB;ja 1x
21. Teus Houweling/Warfstermolen/SE-5a, Spacewalker,Fokker D-VIII ?/Zat/BB;ja 1x
22. Ton van Munsteren/ Dordrecht/ FIAT G50 etc etc/ Zat/ BB;ja 1x
23. Bram van Hemmen / Rotterdam / Cessna Birddog;1,40 / ZAT / BB; ?
24. Ralf Muskens/Haarlem/Sopwith Camel;2,84m,Sopwith 1 1/2 Strutter;2,28m/Zat/BB;Ja 1x
25. Martin Barbier/Zoetermeer/Sopwith Pup 1:3,Super Decathon 1:3/Zat/ BB; Ja 2x
26. Frank Hartog/ Westervoort/ Pup & Tiger Moth en,of Fokker FII/ Zat/BB;ja 1x
27. Rob de Wildt/ Oss, Delta / P-51 en P-47 Eflite/ Zat+Zon/ BB; ?
28. Gerard Stockmann/Sijbrandahuis/DHC-2 Beaver en/of Piper PA-18/Zat/Ja 1x
29. Ralf Riepenhausen/ D/ Harvard AT-6 / Zat+Zon/ BB; ja 1x
30. Femmo Wernsen/ Nuenen / 1,9m Piper, 1,4m Spitfire / Za+Zo/ BB; ja 1x
31. Danny Mulders/Oss/ 1:7 FW190D9;1,67m. AT6 Harvard/ ZA+ZO/BBQ: ja 1x
32. Alexander Blokland/Spijkenisse/2x Extra 330 3W157,DA150;3.20m, 3.16m/Zat+Zon/BB;Nee
33. Pascal vd Heuvel/Bemmel/ Piper J-3 cub 1:5,PT-17 Stearman 1:5/ ZA+ZO /BB;Ja 1x
34. Steffen Jansma/ Tilburg/ Spacewalker II 1:4/ ZA+ZO/ BB; Ja 1x
35. Paul Druyts/ Hengelo/ Fokker D-VII; 3m/ Za / BB; Ja 4x
36. Ronald van den Oever/Oud-Alblas/T. Flite Spitfire 1:7,T. Flite Mustang 1:7/Zat/ BB;Ja 2x
37. Bart Gijsbers/Nieuw Vennep/Fokker 27;1.60 F15;1.25 A10;1.35/ Zon/ BB:nee
38. Ton de Bruijn / Groesbeek / TF P-51 / Zon / BB; Nee
39. Dre van Nassau / Roosendaal / Tigermoth /Zat+Zon /BB; Ja1X.
40. Jan Reus/Hoorn/Haviland Chipmunk/zat+Zon/BBQ ja 1x.
41. Martin van Middelkoop/Zwijndrecht/TF Corsair 1.57m /Zat/BBQ JA 1x
42. Erik van Middelkoop/Zwijndrecht/Spacewalker 1.60/Zat/BBQ JA 1x
43. Heinz Specht / D / Mustang P51, Excalibur 2,54 m / Zat+Zon / BB; Ja 2x
44. Thomas Kappenberg/ D/ P-51 2,50m, P-40 2,70m/ Zat + Zon/ BB; Ja 2x
45. Jan Brilman /Groningen/ Cessna BirdDog 1:13, P-51 'Strega' 1:12/ ZA+ ZO/ BB:ja1 x
46. Wesley Wollenberg/Groesbeek/Extra 300s 2.4m 3w 70i /Kyosho Kelly 70 Os 55/ZON/ BB;NEE.
47. Fritz Gleibs/ D/ P-38;3,10m, Corsair;3m met Moki 250/ Zat+Zon/ BB;Ja;2x
48. Dieter Feldmann/D/Fw190D;2,60m,Corsair;2,60m beide Moki 250/ Zat+Zon/BB;Ja 2x
49. Bastiaan de Jager/Nieuwe Tonge/Piper PA-18 super cub/Zat?/BB;nee
50. Heinz Eiling/ D/ AT-6 Harvard;spw.? / Zat+Zon/ BB; Ja 1x
51. J.Gaasbeek/ Clipped Wing 2,185 13cc 4T/ Clipped Wing 3,20m,4cil 4T/zat+zon/BB; nee
52. Jeroen Venant/Rotterdam/Redbull Extra 80cc 2,4m of 85cc Knoll Extra 2,6m Za of Zo/ BB:nee 1x
53. Wim v. Schaijk/Nijmegen, Delta Oss/extra 300;1,62m/zat+zon./BB; ja1×
54. Robin van Rossum/ Oss, Delta Oss/ Sopwith strutter, Beaver/ Zat?+ zon/ BB; nee
55. Alexander de Leng/ Boskoop, Sopwith pup 1:3 / Zat BB:nee
56. Peter te Velde/Zwolle, OV-10 Bronco, Beechcraft D-18s / Zat BB:ja1x
57. R.Boogaers/ Hapert/ Tiger Moth / Zat BB:1x. Camping ja
58. F.Stoop/Vessem/Extra 1,6m en Edge 2m/Zat BB:1x
59. M.Stoop/Hapert/Hawker Hurricane 1,8m en Nakajima Hayate 1,8m/Zat BB:1x
60. Alex Söntgerath/Loon op Zand/Piper J3 2,7 m/Zat/BB; nee/
61. Han Witteveen/ Epe/ Beech D18, Lapidar (dakota)/Zon/
62. Jitze Bassa / Dordrecht / Pilatus PC-6 Porter (1,98m) / Zat / BB: nee
63. Michiel Mol/Vught/Piper 1:5/2.15m/Zondag/BB: nee
 
Denk het niet kijk maar eens bij de boven regel zie wat ik van excel heb af gehaald




31-mei 1-jun
vlieger / forumnaam plaats model(len) kan. zat. zon. bbq
 
Hee Vliegman,

zie knipoog ;-)

Na jouw berichtje had ik het direct aangepast :-)
 
Back
Top