Afstellen HBK 2

Kan iemand me hiermee helpen :P? Heb vandaag een RTF HB king 2 gekregen ging hem net proberen maar hij spint rondjes en gaat naar links hangen zelfs met de trims helemaal naar rechts. Wat moet ik veranderen zodat ie gewoon recht opstijgt? Heb nergens duidelijke uitleg kunnen vinden op het forum dus ik vraag het maar even in een eigen topic.

Alvast bedankt
 
RTF betekend vaak niet dat je gelijk kunt vliegen. Je zult eerst wat zaken moeten in- / afstellen. Belangrijk is dat de swashplate (tuimelschijf waar de paddles door gestuurd worden) vlak staat als je de cyclic in centrepositie hebt staan (dus stuurknuppel recht). En als je heli rondjes draait dan staat de staart niet goed ingesteld. Je kunt de servo die de staart aanstuurt even een beetje losdraaien en hem wat naar voren of achteren verschuiven net zolang totdat de heli niet meer draait als je opstijgt.

Ga er vanuit dat je met het totaal afstellen van de heli nog wel een paar uurtjes zoet bent voordat je aan vliegen toekomt.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met heli's maar hulp inroepen van iemand die al vaker heli's ingesteldt heeft kan erg veel helpen.

suc6
 
RTF betekend vaak niet dat je gelijk kunt vliegen. Je zult eerst wat zaken moeten in- / afstellen. Belangrijk is dat de swashplate (tuimelschijf waar de paddles door gestuurd worden) vlak staat als je de cyclic in centrepositie hebt staan (dus stuurknuppel recht). En als je heli rondjes draait dan staat de staart niet goed ingesteld. Je kunt de servo die de staart aanstuurt even een beetje losdraaien en hem wat naar voren of achteren verschuiven net zolang totdat de heli niet meer draait als je opstijgt.

Ga er vanuit dat je met het totaal afstellen van de heli nog wel een paar uurtjes zoet bent voordat je aan vliegen toekomt.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met heli's maar hulp inroepen van iemand die al vaker heli's ingesteldt heeft kan erg veel helpen.

suc6

Ik heb even gekeken maar de tuimelschuif en swashplate staan echt waterpas als de stick in het midden is en de trims ook, het tollen is wel wat minder maar dan iets anders. Ik deed net de Lipo batterij erin en opeens ging hij branden, er kwam rook vanaf en nu doet ie het opeens niet meer :S?
 
Eh, dat lijkt me zeker niet goed..... Waar deed je de lipo in, de heli of de lader? Als het in de heli was dan klinkt het alsof de regelaar doorgebrand is of kortsluiting heeft gemaakt. Als de lader rookte dan heb je hem misschien verkeerd om aangesloten. Maar daar heb ik ook niet veel kaas van gegeten.

Misschien dat andere forumleden ideen hebben, maar ik zou er in ieder geval even mee terug naar de winkel gaan.
 
Eh, dat lijkt me zeker niet goed..... Waar deed je de lipo in, de heli of de lader? Als het in de heli was dan klinkt het alsof de regelaar doorgebrand is of kortsluiting heeft gemaakt. Als de lader rookte dan heb je hem misschien verkeerd om aangesloten. Maar daar heb ik ook niet veel kaas van gegeten.

Misschien dat andere forumleden ideen hebben, maar ik zou er in ieder geval even mee terug naar de winkel gaan.

Ik sloot hem aan op de heli en opeens ging de lipo branden heb hem er meteen uitgehaald maar hij doet het nu niet meer de batterij :S
 
Waarschijnlijk zit er sluiting in het motortje, heb ik ook gehad.
Het best kun je meteen de borstelloze motor met regelaar als set kopen.

De King2 is welliswaar RTF maar wil niet zeggen dat alles meteen goed is afgesteld. Vergeet niet dat je met een heli je op het moeilijkste gebied van modelbouw begeeft en dat je zonder hulp wellicht spijt krijgt van je aanschaf.

Ga er dus mee terug naar de winkel en probeer naar een indoor te gaan, daar zul je best hulp vinden.
 
gewoon mee terug gaan naar de winkel, als het een veel voorkomend probleem is dan weten ze daar ws het beste wat te doen.
 
Veel voorkomend probleem met de King.
Borstelloze motor + bijbehorende regelaar erop en je kunt weer vooruit.

Vraag alstublieft hulp. Iemand die je op weg kan helpen is goud waard.
Ik wil je best helpen, maar zit niet echt in de buurt.
 
En waardoor is die verbrand ?
Hopelijk vertellen zij dat ook en sturen ze jou niet naar huis met een nieuwe regelaar.

Dat heeft hij niet verteld, wel dat hij mij korting gaat geven op een borsteloze motor + regerlaar en ook geen verzendkosten, dus dat komt wel goed :)
 
Die originele regelaars gaan regelmatig gewoon in vlammen op.
Zonder aanwijsbare reden.
 
Die originele regelaars gaan regelmatig gewoon in vlammen op.
Zonder aanwijsbare reden.

Als ik dat had geweten had ik nog gewacht, nu moet ik weer even een maandje wachten tot ik een brushless kan kopen, maar hij ziet er wel strak uit dus hij staat best wel mooi en het is nu toch nog geen weer :mrgreen:
 
Hoezo, je kreeg toch een deal op een brushless + regelaar ?
 
Waarschijnlijk hadden ze hem dan nog niet op voorraad o.i.d.
 
Back
Top