Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Inderdaad zorgen voor voldoende power maar dat heeft je Cardinal wellicht al.
Kun je je nog herinneren hoeveel moeite mijn Westerly elektro had met klimmen alleen met de Huckepack zonder een zwever erop?
Ja, heb net weer een dikke Typhoon voorin gehangen en even gevlogen. Hehe.
En dan gaat het motortje van 73 gram in mijn Cirrus (waar die Typhoon 29/12/10 in zat), kijken of ik het record van Willem kan verbreken (die heeft 4,4 % motor in zijn Tonga, dit wordt dan 4,1% )
Met of zonder zwever maakt helemaal niet zo veel uit.
De huckepack verstoort het vleugelprofiel erg.
Onze kist vloog lekkerder met een zwever erop als met alleen de huckepack.
Dat is mijn beleving er mee tenminste.
Slepen kost veel minder energie.
Maar dan zijn rolroeren op de zwever wel erg prettig
100% succes :zon::zon:
Vanmiddag 11 geslaagde vluchten gemaakt. Het vliegt probleemloos, gaat rap naar boven en ontkoppelt zonder haperen.
Ronan had er de eerste vluchten wat meer moeite mee. Hij is gewend op mijn aanwijzingen te vliegen en die moest hij nu even missen.
De eerste vlucht eindigde voor hem achter de bomen in een weiland 200m downwind omdat hij niet meer tegen de wind in kwam; de derde vlucht kwam hij met zijn circuit niet goed uit (helemaal bovenwinds richting prikkeldraad deze keer) en dacht nog even van de wind af te draaien. Dat resulteerde in een harde buiteling waarbij de romp van de Uhu over de halve lengte openscheurde.
Secondelijm en 5 minuten plakken en we gingen weer
Heb ik hem iets hoger afgezet en de Cardinal verticaal naar beneden laten storten, circuitje en op de grond zetten. Dan had ik nog ruim de tijd om te "coachen".......
Filmpje van een vertrek; meer filmbeelden zijn er niet, Ronan moet nu zelf sturen.
Het is trouwens wel héél erg leuk om te doen zeg....zeker zo met je zoon, da's echt kicken.
Gaaf man power genoeg.
Blijft de zwever ook goed liggen?
Soms wil de vleugeltip van de zwever nog wel eens naar de tip van de motorkist komen.
Dit kan je oplossen door afstandhouders op de vleugel van de motorkist te maken.
Als het nodig is tenminste.
Mogge Bertus,
Leuk hé.....
De zwever blijft prima liggen. Het is natuurlijk maar een klein dingetje en door de lage vliegsnelheid van de combinatie blijven de krachten klein.
Het is niet vaak dat ik dit kan zeggen; het is in één keer helemaal goed. Niks meer aan doen, lekker vliegen. Als de mist een beetje op wil trekken gaan we zometeen weer.
Ik heb m ik heb m ik heb m!! zonet van "de kerstman"gekregen!
De opzet motor ben ik trouwens niet meer van plan om te plaatsen, maar een sleepkoppeling leek mij toch wel heel geinig!
Ik zal straks beginnen met de bouw, dan ben je toch al snel met 4 kisten tegelijk bezig :S
Dan is dit zeker niet de jouwe....?
Maar, mooi hoor. Hoe heb jij hem afgewerkt? Of heb je hem helemaal kaal gelaten zoals wij. En heb je al gevlogen? Het was er vanmiddag prima weer voor.
helaas helaas de mijne is veranderd in een leg puzzel.
Dit was mijn eerste zwever en ondanks ik toch echt het zwaartepunt goed had ging hij niet zoals ik wilde. Ja die motor is leuk maar duwt je echt niet uit een vervelende full down vlucht.
Wij gooiden hem iets schuin omhoog en dan komt hij op een punt dat er geen snelheid meer is en zakt dan over een vleugel weg. Ja na 3 x vond de uhu het echt nodig om een puzzel te worden.
Wellicht verkeerd gegooit? toch het zwaartepunt tever naar achteren hmmm.
Gelukkig is het nog koud genoeg dus we zullen weer wat nieuws moetn bouwen. Want de uhu is onherstelbaar stuk.
volgende de zwever zal toch meer power moeten hebben om hem uit een evt crash te kunnen houden.
zit te denken aan een easy glider die is wat aarde vriendelijker he
Een zwever moet je nooit omhoog weggooien. Dan kan je zwaartepunt nog zo goed zijn, de snelheid loopt er dan heel snel uit en tenzij je een heel krachtige motor hebt eindigt dat vaak in een koprol. Als je een easyglider verkeerd weggooit doet hij hetzelfde!
Eerst goed leren gooien en vliegen, dan pas kan je de vliegtuigen de schuld geven (hoewel, dan nog steeds meestal niet....).
Over dat weggooien was ik helaas al achter snik. En hij stond nog zo mooi in de g4 spanlak.
Ik had wel zoiets van eerst rustig in een rechte lijn gooien maar ja dan heb je bijna geen hoogte echter dit had ik volgens mij wel moeten doen. Hmmm mijn shocky gooi ik altijd schuin omhoog.
Mijn conclusie? shoycky power te over dus hoe je gooit maakt bijna niet uit.
UHU heeft enkel een hulpmotor. Helaas heeft mijn onwetendheid een puzzel gemaakt. Leer momentje zeg maar.
Die van mij is gister ook de grond in gegaan, gelukkig geen schade.
Ik heb op de grond gechekt of alle roeren het deden, en dat deden ze dus, ik gooi hem met een mooie speerworp weg, alleen hij reageerde dus niet op hoogte, na een korte pompvlucht heb ik hem met de neus in de grond geparkeerd.
ik kan alleen niks ontdekken waar het aan gelegen kan hebben, dus ik ben bang dat de staart open moet....
Misschien flauwe suggestie, maar was je antenne uitgetrokken? Ik heb wel eens een kistje van de helling gegooid die ook heel snel niet meer reageerde. Gelukkig lag hij lekker stabiel en bedacht ik me op tijd de antenne uit te schuiven, toen werkte alles weer prima.
Dan zou ik eerste even controleren of de buitenkabel niet los is geschoten bij het spantje net achter de servo. Of het staalkabeltje zit los in het tonnetje op je servohevel.
En anders kan het dat buitenkabel-probleem zijn maar dan in de staart.