Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Heel erg mooie foto's.

Je gaat niks aan de voorkant doen? Om ervoor te zorgen dat je lager niet verkeerd belast word.

En niet liever een koolstof plaatje ipv al dat hout?
 
Laatst bewerkt:
Heel er mooie foto's.

Dank je:)

Je gaat niks aan de voorkant doen? Om ervoor te zorgen dat je lager niet verkeerd belast word.

Nee, het lager zou alleen op zijn donder krijgen bij een neusstand toch? Die heb ik al jaren niet meer gehad:D even afkloppen

En niet liever een koolstof plaatje ipv al dat hout?

Dat carbon had ik wel liggen ook, maar dit werkt ook. Als ik carbon plaatjes heb bewerkt, heb ik altijd 3 weken nog jeuk:mrgreen:
209.gif
 
Onder de 2 meter span wel dan;)

Hoezo, in al je andere kisten zit toch wel van die Hitec-rommel? ;)

Zonder gekheid; het ziet er netjes uit allemaal en idd de inbouw gaat toch een stuk vlotter zo.

Ik had denk ik alleen het 'motorkruis' (het stuk hout wat tegen de motor zit) van metaal gemaakt voor extra koeling. Of dat veel zou uitmaken, ik weet het niet. Zat er geen metalen kruis bij deze motor?
 
Ik had denk ik alleen het 'motorkruis' (het stuk hout wat tegen de motor zit) van metaal gemaakt voor extra koeling. Of dat veel zou uitmaken, ik weet het niet. Zat er geen metalen kruis bij deze motor?

Nope, zat geen kruis bij.

Even voor de kenners; (winfried, bert, etc) moet ik nog iets van baffles maken in de motorkap voor koeling? (normaal een brandstofmotoren-kwestie)
 
Deze manier van monteren wordt afgeraden bij grote props. Ik heb het ook nog zo gemonteerd maar je merkt het al in de lagers nu. Ik heb een frontmount set besteld die er nog even op moet. Het is echt een grote belasting voor het achterste schild en de lagers.......
 
Deze manier van monteren wordt afgeraden bij grote props.

Mjah, de motor zat in deze configuratie in de doos (dus met de as zo gemonteerd, en qua koeling leek het mij gunstiger, er wordt nu direct in de motor geblazen. Dit is overigens niet de 5330/F3A he, maar de /18, deze gaat een 18/19 inch prop draaien.
 
Idd tadango, dat bedoel ik.
Kijk, je gaat met deze kist geen tip-spins maken, of full-trottle snaps, dus het zal wel goed gaan...
 
Klopt, het is beter om het anders te monteren, maar daar moet je wel de mogelijkheid voor hebben; de neus van je toestel moet er stevig genoeg voor zijn, of je moet een mount hebben waar dat mee kan.

Dat je geen neusstanden maakt, staat daar vrij los van. Je prop is een gyroscoop die zal proberen z'n positie te behouden, dus als jij bv. een snap gaat maken, komen er behoorlijke belastingen op de motor en het lager te staan.

Of dat echt een probleem zal vormen in dit geval, ik denk het niet, maar dat is niet gebaseerd op ervaring.
 
Njah, 1 bescheiden snapje in het B programma, verder niks spannends met deze kist, puur zuivere kunstvlucht:)

We gaan het zo proberen, mocht het lagertjes kosten, dan laat ik die vervangen (of is zelf vervangen net zo makkelijk als bij brandstofmotoren?) en monteer ik hem anders:)

Dat Plettenberg motortje in de spinner (bijv Derk), zit dat wel goed qua lagers? (dat vond ik altijd een hele bijzondere constructie)
 
Heel strikt gekeken niet, alleen zit daar de prop minder ver weg van het lager, dus zijn de uiteindelijke krachten kleiner.
 
-klap prop, en anders gemonteerd (minder hefboom)

Lager vervangen is super simple meestal, met een axi geen ervaring maar de basis is hetzelfde als de meeste elektro motoren.
 
Ok, we gaan het meemaken:) Heb een heleboel 5330'ers zo gemonteerd gezien (heb heel wat forums afgestruind voordat ik eraan begon) dus heb het zo ook maar gedaan. Een andere Evolution had hem ook zo, zat ook wel netjes, vandaar. Maar goed, een eventuele latere ombouw kan altijd nog.
 
Omdat ie vorige week bij Aerobertics stond voor 169€! Net als de Jeti Spin 99..
Ik zie em nu wel niet meer staan:confused: stond onder news & promos..
 
Omdat ie vorige week bij Aerobertics stond voor 169€! Net als de Jeti Spin 99..
Ik zie em nu wel niet meer staan:confused: stond onder news & promos..

Hehehe, klopt hoor, hij komt ook bij Bert vandaan:D De 5330/F3A staat nog steeds in bestelling, duurt nog een paar weken, ik wilde alleen z.s.m. vliegen, dus heb die /18 in de aanbieding gekocht bij Bert. En het schijnt juist voor dit B-programma beter te zijn met de /18.
 
Idd tadango, dat bedoel ik.
Kijk, je gaat met deze kist geen tip-spins maken, of full-trottle snaps, dus het zal wel goed gaan...

Dat vindt mijn edge met 24inch inderdaad minder fijn. 19inch moet wel goed gaan, zeker met een lichte APC E prop oid.
 
Back
Top