Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Nou, vandaag kreeg ik het bericht dat de accu’s zijn binnengekomen, dus in principe is alles in huis om hem vliegklaar te maken. Zondagavond dus de laatste loodjes….
Enige jammere; ik moest 31 euro bijbetalen, maar goed, daarmee komt de prijs van de Rhino 4900 inclusief verzenden alsnog maar net op 200 euro, dus ik mag niet klagen, hehehe

To be continued….

EMS had ik tot nu toe geen 1 keer voor hoeven bij te betalen en altijd in 3-5 dagen binnen.

Maar goed, ze zijn er en de kosten vallen mee :)

EMS had ik tot nu toe geen 1 keer voor hoeven bij te betalen en altijd in 3-5 dagen binnen.

Maar goed, ze zijn er en de kosten vallen mee :)

Ja, ik moet ook niet zeuren verder, ik kan nu vliegen, dat is ook wat waard:D

Als alles meezit, dan is de maiden woensdag, donderdag of vrijdagavond....

Kan je stroom / toeren metingen doen? Ben wel benieuwd. Hoe zet je de accu's vast of was dat al voorbij gekomen?

Ja, zal alles meten. Accu komt op plankje met 2 M6 bouten:)Posted via Mobile Device

Dick heeft naar mijn weten ook de lipo's op een plankje in zijn Integral gemonteerd zitten. Dat vond ik toch wel een geniale oplossing.:)

Ik was van plan hetzelfde te doen. Wil het zo maken dat er nog enige ruimte is om te schuiven met het CG (door middel van een sleufje). Twijfel nog tussen een 2mm GFK plaat (welke ik nog heb liggen) en een dun stuk triplex. Wat zou lichter zijn? De 2mm GFK plaat welke ik heb liggen is 200 x 320mm en weegt 28 gram.

Overigens; Kun je de M6 boutjes niet vervangen door M4 Alexzzz? Ik kan me vergissen, maar naar mijn weten gebruikt Dick M4 voor zijn accu-plankje....

Groet,

Julius

Laatst bewerkt:
Joh, dat kan nog met M2 als je wilt. Bedenk je bv. dat ze een stampende YS160 nog met 3 m3 boutjes monteren, dan is voor een accuplank echt geen M4 of zelfs groter nodig hoor.

Goed kijken naar mensen die ervaring hebben, er verstand van hebben, en succes ermee hebben, is verstandig, maar je moet ook je eigen mening vormen he ;)

wat is er mis met velcro ? Accu's op plankjes met moertjes, hoe omslachtig.

Zo doe ik het ook maar soms is een plankje met de accu's getaped makkelijker. Ligt net aan de kist :) Verschillende accu's is ook verschillende plankjes, kan handig zijn.

Ik zou toch wel een M4 breekbout oid gebruikt. M2 is toch wat klein...... het is een redelijke accu en G drachten doen meer dan je lief is :)

Ik gebruik in de grote kisten altijd M6 breekbouten om de 2x 2s4000 op hun plek te houden, dit werkt perfect, ik heb een hekel aan klittenband, er zit altijd wat beweging in, dat wil ik niet graag met een accu van 1200 gram:D

Ja, M2 was ook niet zo'n serieuze opmerking van mij. Als ik mijn accu's op een plankje zou zetten, zou ik 3 M3 bouten gebruiken, geen breekbouten, ik zie neit in wat breekbouten daar voor een voordeel zouden hebben.

Maar in realiteit.. denk ik dat ik ook klittenband zou gebruiken, maar dan wel van die lusjes die je helemaal om je accu heentrekt.

Uiteindelijk maakt het niet uit, als het maar zit, maar M4 of zelfs hoger lijkt mij voor dit doel een beetje overbemeten, da's alles :)

Hezik , breekbouten trillen niet los .
M3 imbus is er uit voor je 10 min gevlogen hebt .

Imbus is goed voor vaste verbindingen zoals landings gestellen .

En kleine boutjes en moertjes/ringetjes is niet goed in de buurt van zo´n motor , dan is het net een stofzuiger . :mrgreen:

Mvg Johan

Het voordeel van nylon bouten is ook dat het minder snel los trilt, niet dat dat een probleem moet zijn.

Ik zou wel een plankje gebruiken, maar geen bouten. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen maar zonder bouten. (net als de cockpit montage.)

Niet de beste foto maar zo kunnen de accu's met klitteband ook gene kant op:

dsc04694.preview.jpg

Ik gebruik M6 breekbouten in de grote kisten voor het lostrillen, werkt perfect. 2 inslagmoeren permanent eronder, en je verwisselt een pakket in 15 seconde:) Kleiner dan M6 kan natuurlijk ook, maar die grote bouten zijn lekker makkelijk, ik hou niet van gepriegel:p

Back