Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

Zou de Boxmeer-lijst qua frequenties een beetje representatief zijn?
Op 40 modelvliegers 11 met 2,4 Ghz, dat vind ik veel, voor een systeem dat pakweg een jaar of zo op de markt is.

Ik denk dat er bij deze groep relatief veel "vrije vliegers" zitten die zo verstandig zijn om geen onnodige risico's te lopen. zowel voor een ander als voor hun zelf.
Nu de lijst vol is kan de discussie starten hoe de regels moeten zijn.
of er nog een competitie gehouden moet worden?
Zijn er contacten naar eventuele sponsoren?
Een pech prijs voor de eerste crash...of juist voor de laatste!

enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Zo weer een Cirrus erbij,,,,mooi man.

Uhh die van mij heeft vanmiddag z'n 1e hoogstart uitgevoerd,,het resulteerde meer in een laagstart want na het loskomen moest ik gelijk het landingscircuit in.
Met de 2e poging wilde hij niet loskomen van de lijn,:(:( dus gelijk een bocht gemaakt van 180 gr en ff aanduiken en daarna vol up, toen kwam die los PFFFFFF:):).
Een 3e poging ging al beter maar door te weinig wind kwam ik niet hoog genoeg, dus ook weer snel beneden:confused:.

Al met al viel het toch niet tegen.
Tot zover ff het hoogstart avondtuur,,

Wordt vervolgt.
Gr Ton

Hoi Ton, en voor de anderen, mijn ervaring met hoogstart is vooral NIET redeneren... "eerst even voorzichtig starten door de lijn minder ver uit te trekken" hierdoor gaat het ZEKER fout! Je zwever komt dan onvoldoend hoog en gaat slecht van de lijn. Vooral als de wind wat minder is de totale rekkracht van de lijn benutten! De dood of de gladiolen
sobbing.gif
bigdance2.gif

Maar ook dan kan het nog fout gaan doordat de starthaak bv te ver naar voren staat, hierdoor is de start te vlak, gaat de rek uit het elastiek en komt de wind onvoldoende onder de vleugels. Het is te hopen dat je veld dan grootgenoeg is om in het verlengde van de startlijn te landen. Zet je een bocht in dan ga je wind af en moet je NOG een bocht maken om tegen wind te landen. je zult dan zien dat je onvoldoende hoogte/snelheid hebt.....je komt in een stall en uit is de pret. ik spreek uit ervaring.
Af gelopen zondag nog met veel meewind moeten landen met mijn Stratos omdat ik onvoldoende hoogte had om nog een laatste bocht te maken. Ondanks de harde landing door de hooge snelheid was de schade beperkt. Voornamelijk EGO-schade.
Had ik die laatste bocht nog gemaakt ...had ik nu een legpuzzel.
Succes
 
Laatst bewerkt:
Willem,
Sit back and relax.
Ja, er is contact met sponsoren.
Ja, er zal een spelelement zijn (denk aan een concours d'elegance en misschien iets met vliegen).
Ja, er zal waarschijnlijk minstens één fotograaf aanwezig zijn die mooie vliegfoto's kan maken (ieder ander mag natuurlijk ook foto's maken!!)
Ja, er zullen regels zijn.

Het organiserend commitée houdt zich met dit alles bezig.
Jij hoeft alleen maar je kisten in orde te maken en 17 mei op tijd aanwezig te zijn :-)
 
Willem,

In april volgt en een (werk) bezoek aan Columbia door de Vintage organisatie.
Dan zal er gesproken worden hoe de dag eruit gaat zien, m.b.t. tot veiligheid, vliegprogramma, zenderbewaking ect ect.

Als je terug leest in deze draad zie je dat er volgens mij een vertegenwoodiger van Graupner Ned. die dag komt.

Gr Ton


Ik denk dat er bij deze groep relatief veel "vrije vliegers" zitten die zo verstandig zijn om geen onnodige risico's te lopen. zowel voor een ander als voor hun zelf.
Nu de lijst vol is kan de discussie starten hoe de regels moeten zijn.
of er nog een competitie gehouden moet worden?
Zijn er contacten naar eventuele sponsoren?
Een pech prijs voor de eerste crash

enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Oké heren wat naief van mij......ik heb er een luie stoel bij gepakt.
Of toch maar aan de slag om de Circe optijd klaar te hebben?
Ik denk het laatste.

Succes met het organiseren.
 
Willem,
Je kan ook vast gaan nadenken over de najaarsmeeting. Die moet ook nog :-)
Zo te zien heb jij wel zin om eea te organiseren.....
 
Willem,

Starthaak zit op de juiste (tekening) plaats,,ik heb er gelijk een dubbele haak opgezet.
Idd we hadden niet de volledige capaciteit gebruikt van het elastiek.

Ook heb ik de haak wat afgevijld, er zaten wat bramen aan en tevens was de rek een beetje uit het elastiek,,we gaan het vervangen voor 17 mei.
Al met al ging het toch aardig voor de eerste keer,,,dus weer een ervaring rijker.

Gr Ton


Hoi Ton, en voor de anderen, mijn ervaring met hoogstart is vooral NIET redeneren... "eerst even voorzichtig starten door de lijn minder ver uit te trekken" hierdoor gaat het ZEKER fout! Je zwever komt dan onvoldoend hoog en gaat slecht van de lijn. Vooral als de wind wat minder is de totale rekkracht van de lijn benutten! De dood of de gladiolen
sobbing.gif
bigdance2.gif

Maar ook dan kan het nog fout gaan door dat de starthaak bv te ver naar voren staat, hierdoor is de start te vlak, gaat de rek uit het elastiek en komt de wind onvoldoende onder de vleugels. Het is te hopen dat je veld dan grootgenoeg is om in het verlengde van de startlijn te landen. Zet je een bocht in dan ga je wind af en moet je NOG een bocht maken om tegen wind te landen. je zult dan zien dat je dan onvoldoende hoogte/snelheid hebt.....je komt in een stall en uit is de pret. ik spreek uit ervaring.
Af gelopen zondag nog met veel meewind moeten landen met mijn Stratos omdat ik onvoldoende hoogte had om nog een laatste bocht te maken. Ondanks de harde landing door de hooge snelheid was de schade beperkt. Voornamelijk EGO-schade.

Succes
 
Dat was een ballonnetje die ik heb opgelaten.

Als er belangstelling voor is wil ik graag toestemming vragen bij de landeigenaar en misschien ook de gemeente? Er zijn binnen een straal van 5 km geen RC-clubs en Vliegveld SEPPE is ca 8 km.
Mogelijk dat het daar voor de goede orde dan ook gemeld moet worden.
Als voor bovenstaande groen licht is wil ik er graag wel tijd in steken.
Vóór de 17 mei probeer ik groen licht te regelen zodat na afloop van Boxmeer de belangstelling gemeten kan worden.
Voor de gene die niet weten Waar Hoeven ligt..tussen Roosendaal en Breda.
 
2,4 Ghz.

Heren,

Het aantal 2,4 Ghz. vliegers is geen probleem, er zijn testen uitgevoerd met veeeeeel meer zenders 2,4 Ghz. (meer dan 40) tegelijk in de lucht.
Het is bij ons op de club een zegen om met 2,4 Ghz. te vliegen geen storingen meer gehad, dus als het fout gaat eigen schuld.......

Groetjes

Chris van Rhijn.
 
Fotograaf............

Heren,

Om ervoor te zorgen, dat deze dag voor onszelf en het nageslacht bewaard blijft, heb ik mijn vliegmaat Marcel gevraagd om gedurende de hele dag foto's te maken van alle modellen, het samenzijn, een groepsfoto, het mooiste model met eigenaar, de crash van de dag............;).......... etc.etc.etc.
Al deze foto's worden gebrand op de CD en op aanvraag per post verstuurd.
Moeten we alleen nog een paar mensen hebben die samen met mij willen branden en verspreiden. Maar dat komt vast wel goed......;)
Aan het begin van de dag zal ik Marcel aan iedereen voorstellen.

Uiteraard kan iedereen zelf ook foto's maken, maar wij willen tenslotte vliegen en genieten!
Bijgaand een voorbeeld van zijn kwaliteiten als fotograaf.

IMG_1249.jpg
 
Ben altijd in voor een lekker fikkie . . ben ook handig met de PC, heb een eigen domeinnaam met voldoende ruimte om tig foto's te plaatsen. Dus als men wil kan het op mijn site en dan downloaden maar. Opties genoeg dus.

Jacob Bos
 
Fotooooooooooosssssss...............

Ha Jacob!

Top-Idee!
Doen we zo.................Marcel kiekt en jij krijgt de originele gebrande CD-ROM.
Je zet ze op je site en iedereen kan zelf de foto's eraf halen die die zelf hebben wil!
 
Vol?

0. Geert, Columbia, Snoopy huckepack, 2,4 gHz
...
40. Andre, (Buzz), Graupner Cirrus GFK 1969, 2,4 gHz

Effe rekenen.... van 0 tot 40 is..... 41 man!!
Het wordt echt gezellig!

Met zoveel enthousiasme zie ik hier een jaarlijks evenement ontstaan, georganiseerd door steeds een andere club.
Ik heb er zin in, alleen die Sniff nog effe afmaken :rolleyes:
 
Wubbe,

Ja mooi hé, als bekijkt dat dit voor wat ik begrepen heb als een geintje is begonnen, en nu is het uitgegroeid tot een groot evenement.:D:D

Ik heb er echt zin in.;)

Gr Ton


Effe rekenen.... van 0 tot 40 is..... 41 man!!
Het wordt echt gezellig!

Met zoveel enthousiasme zie ik hier een jaarlijks evenement ontstaan, georganiseerd door steeds een andere club.
Ik heb er zin in, alleen die Sniff nog effe afmaken :rolleyes:
 
Routebeschrijving

Beste Grondpiloten.

Ter info alvast een routebeschrijving.

Voor de mensen die vanuit het zuiden komen, het volgende, op de A73, afslag Boxmeer nemen en dan beneden bij de stoplichten rechtsaf, DIRECT de eerste weg links de parallel weg op richting viaduct, na de stoplichten viaduct onderdoor na het volgende stoplicht rechts naast de snelweg, je bent dan op de WATERLEIDINGSTRAAT, deze uitrijden tot het bos dan links af de zeer smalle weg op, oppassen fietsers denken dat dit een fietspad is maar dat is niet zo. Daarna rij je recht op het veld af.

Voor de mensen die vanuit het noorden komen

Rijdend op de A73 richting het zuiden, de afslag nemen Boxmeer,Gemert, St.Antonis, beneden bij de afslag staat een stoplicht, VOOR HET STOPLICHT rechtsaf 180 graden draaien de parallelweg (WATERLEIDINGSTRAAT) op langs de snelweg weer naar het noorden, weg uitrijden en VOOR het bos links de weg vervolgen. Denk aan de fietsers, die denken dat het een fietspad is maar dat is niet zo.

We zullen op 17 mei ook vliegtuigbordjes plaatsen die de richting aangeven.

Suc6 allemaal

Gr Ton

 
Laatst bewerkt:
Ik kom uit het westen.:hammer:..........(of mag dat niet)

:rolling::rolling::rolling:

Ik heb er ook zin in, nu nog een graadje of 25 met een lekker zonnetje en 1Bft windje voor de koeling, mooie stapel wolken. en aan het einde van de dag 0% schade!!


Eric
 
Tja,
Vanuit het westen:???::???::???::???: da weet ik ook niet:confused:. HAHA.

Jullie vinden dat wel;);)....



Gr Ton

Ik kom uit het westen.:hammer:..........(of mag dat niet)

:rolling::rolling::rolling:

Ik heb er ook zin in, nu nog een graadje of 25 met een lekker zonnetje en 1Bft windje voor de koeling, mooie stapel wolken. en aan het einde van de dag 0% schade!!


Eric
 
Back
Top